Gå til innhold

Q-tec L-MD kabinett


Saxo

Anbefalte innlegg

Jeg var på jakt etter et billig kabinett til erstatning av et Hewlett-Packard.
Jeg surfet litt, og fant L-MD. Jeg ble øyeblikkelig blendet av prisen og kjøpte.
[img]https://prisguiden.no/images/Q-tec/L-MD_Black/q-l-md-black-3.jpg[/img]

Kabinettet så jo ganske bra ut, og hadde en del plass til nye komponenter. Likevel har Q-tec et veldig dårlig rykte på seg. Det skal være dårlig kvalitet på strømforsyning og løsninger.

Kabinettet kom og var klart til å brukes. Det første som slo meg var at det var litt rart at det måtte skrus ut skruer for å få av sidedøra. Litt tungvindt kanskje, men ingen stor sak.
Jeg åpnet kabinettet og fant en liten pose med et virrvarr av skruer og 2 små, dårlige kopier som skulle være bruksanvisningen. Jeg har ingen erfaring av bruksanvisninger til kabinetter, men dette syntes jeg ikke holdte mål. Jeg hadde ikke en anelse på hvilke skruer som skulle brukes hvor.

Monteringen gikk ganske greit, løsningene var verken smarte, eller dumme. Det var veldig enkelt å feste vifter, bare å klikke de på plass.

Jeg fikk ikke USB-portene i fronten til å virke. Dette kan da uansett være min feil, ikke kabinettets. Stussa litt da Q-tecen hadde 3 pins til USB, mens det gamle hadde 4. Umulig å bli klokere av bruksanvisningen, og har ikke bruksanvisnigen til hovedkortet.

Tror det ble litt tull med skruer på hovedkortet. Noen av skruene kan være feil, og nå gruer jeg meg til demontering.

Ettersom jeg bare har en P3 800MHz, 512MB RAM og 32MB skjermkort fikk ikke strømforsyninga noe særlig å bryne seg på, men hvis jeg hadde hatt litt mer heftig hardware, tror jeg nok at det hadde gått dårlig. Se litt rundt på forumet og du vil se at Q-tec strømforsyningene er noe dritt. Erfaring etter erfaring..........

Etter en stund begynte jeg å angre på kjøpet. Og litt til. Og litt til.
Ble mer og mer irritert over at jeg ikke kjøpte et Chieftec Dragon eller AOpen H600B.
Det er snart på tide at maskina oppgraderes, og da skal jeg garantere at et AOpen eller et Chieftec står under skrivepulten.
[img]http://www.xcase.co.uk/acatalog/13695.jpg[/img]


[u]Konklusjon:[/u]

Pluss: :)
-Enkel festing til vifter
-Greit utseende
-Bra med plasser til komponenter

Minus: :(
-Elendig bruksanvisning
-Virrvarr av skruer, dårlig oversikt
-Ikke skrueløst
-Ikke vifte foran
-Dårlig kvalitet
-Bråkete strømforsyning
-Mange dårlige løsninger

Minussida ble større enn plussida, og konklusjonen er klar:
RYKTENE ER SANNE!!!!

Prisen gjør deg blind, men ikke la dem lure deg! Gå for AOpen, Chieftec eller noe sånt! Da har du gjort deg selv en stor tjeneste!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endelig har vi bevis til de som tenker på å kjøpe q-tec ;)

Ja helt vilt :roll:

 

 

Pluss: :)

-Enkel festing til vifter

-Greit utseende

-Bra med plasser til komponenter

 

-Mange dårlige løsninger

 

Ville si at de tre kan kalles løsninger. Så jeg ville gjerne visst hva som var galt her. Er ikke så mange ting man kan kalle løsninger, unntatt størrelse i forhold til hovedkort, fester av optiske enheter o.l., viftefester, strømforsyningsfeste, avtagbart hovedkortplate osv.

Lenke til kommentar

Jeg har samme kabinettet (bare i blå) som jeg har stappet følgende inni:

-Abit NF7-M

-AMD Athlon XP2500+ @ 195*11 (1,65V)

-Maxtor 80GB HD

-TwinMos PC3200 256MB CL2,5 @ 390MHz 2-3-3-8

-Sony CD-ROM

 

Det funker helt nydelig!!

 

Stakk nettopp hodet inn i boksen og der var det visst en vifteplass foran i kabinettet, bare uten de vifte-feste-i-plast-greiene (dvs. at du må bruke skruer).

 

Mine USB 2.0-porter funker helt nydelig, det er sikkert noe med HK'et ditt (skjekk manualen).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med litt bruk av hodet er det med USB ikke noe problem. Det er det første. Det andre er at skruer er greit om du skal ha et kabinett som ikke har nevneverdig resonnans.(OK, se prisen på kab'et da..) Skruene til hovedkortet..kanskje du skulle sjekke at du brukte riktig skruer på riktig sted? Strømforsyningen er en 250 watt med 300 watt max.. IKKE 300W kontinuerlig.. Skal du ha et bra kabinett kjøp et Coolermaster..det duger! Eller Termaltake... Sånn er det med den saken...

Lenke til kommentar
Mitt forrige kabinett var et Chieftech Dragon - imponerende kvalitet! Du vil ikke angre på et slikt kjøp.

 

Får et Aopen H450B i morgen, kanskje jeg skal skrive litt om det.

 

_

johanf

Chieftech lager svært gode kabinett, om enn med en noe uvakkert utseende, men kan ikke si at jeg bryr meg så mye om det, kvalitet kommer først. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er meget fornøyd med mitt Q-Tec Black Transparent(?).

Positive Ting: :yes:

-Stor Plass

-Fint Design

-SkamBillig,500kr u/psu

-Neonlys,med lydstyring

-3 ledvifter

-Plexiglass

-Led's i fronten.

-USB,Lyd og mic i front

 

Negative Sider: :no:

-Viftene bråker litt

-Dårlig Bruksanvisning

-Det går ikke an å slå av led's på fronten.

Lenke til kommentar
Jeg er meget fornøyd med mitt Q-Tec Black Transparent(?).

Positive Ting: :yes:

-Stor Plass

-Fint Design

-SkamBillig,500kr u/psu

-Neonlys,med lydstyring

-3 ledvifter

-Plexiglass

-Led's i fronten.

-USB,Lyd og mic i front

 

Negative Sider: :no:

-Viftene bråker litt

-Dårlig Bruksanvisning

-Det går ikke an å slå av led's på fronten.

jeg har samme tower og er midt på treet fornøyd.

 

Men jeg må bare rette på de negative sidene.

 

1.Du kan bytte vifter. det gjorde jeg ikke noe problem.

2.Hvis du ikke kan bygge en pc og du kjøper et tower uten ferdig montering SÅ IKKE GJØR DET.

3.det er 3 tilkoblinger husker ikke alle i hue nå og gidder ikke å sjekke, men det jeg veit er at en står det h.d.d led på og den bare drar du ut det ser omrtent slik ut

 

= tegnende skal representere ben

 

= ????

=

=h.d.d led Denne bare drar du ut

=power

 

håper du fikk noen svar.

 

TW

Lenke til kommentar

-Det med viftene, jeg syns de er helt greie men jeg har sett endel som klager på de så jeg tenkte jeg skulle skrive det. Veldig fornøyd med viftene,når du tenker hva man fikk med kabinettet for så lite penger.

-Det med bruksanvisningen var heller ikke noe problem for meg, men hvis en som aldri har bygd en pc fikk den,kunne de fått problemer. Et ark med kun kinesisk...tror jeg.

- Led'sa er irreterende på mørke steder,lan osv. Jeg syns at de kunne hatt en av\på knapp e.l.

Lenke til kommentar

Har noe Q-tec greier jeg også (midi pro line, eller noe sånnt :hmm: )

Synes selv det ikke er noe galt med det. men det er nok ikke kongen på haugen innen design eller Rosinen i pølsa når det gjelder å putte inn ting,

 

det er heller ikke så god ventilasjon. har et vanlig termometer i toppen og et i bunnen og et speil bak så jeg ikk trenger å stikke hodet inn for å se temp, den er temmelig mye høyere i toppen enn i bunnen... derfor står det for tiden åpent.

(skal skaffe meg digitale med sonsor så jeg slipper å ha speilet der etterhvert)

 

tror kansje en løsning på ''problemet'' kan være å borre ett par hull i toppen.. :devil: dere vet jo at varmluft stiger opp...

 

Har ingen prob med PSU

 

Enda....

Lenke til kommentar

Jeg har bygget to PC'er med Q-tec kabinett. Greit nok. Det er selvfølgelig ikke det beste kabinettet, og jeg ville helt klart anbefale H600B, men er man på et budsjett, så er kabinettet noe som er greit å putte så lite penger i så mulig.

 

Folk flest, ( og det er ikke folk flest som leser hw.no )bryr seg ikke så mye om kabinettet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...