Gå til innhold

Q-tec L-MD kabinett


Saxo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Endelig har vi bevis til de som tenker på å kjøpe q-tec ;)

En helt ubrukelig "test"..

..av en som utgir seg for å kunne gi en saklig og velbegrunnet "brukertest"..

Virker mer som en "Noob" som har bygd sin første PC..

Vel.. nok om det..

Du får det du betaler for.. ett greit, funksjonelt kabinett.. som ved første øyekast ser kult ut, men ikke er det.

Men kabinettet.. og PSU'en fra Q-Tec.. *er* *helt* *OK* til den prisen.

Det er *kun* RaidMax og ColorMax som kan konkurrere (i en viss grad..de kommer uten PSU) på pris. Og de har også tvilsom kvalitet, men også her får du "greit nok" for penga.

Kjøp Lian-Li eller tilsvarende dersom du er en rik snobb..eller har sugerør i pappas lommebok.

:)

Til dere som grunnløst lirer av dere BS om at "Q-Tec suger hardt ol.., få av dere capsen og saggebuksene og ikke opptre som dumme flokkdyr.. :thumbdown:

Q-tec kabbiser og PSU'er *funker* greit nok.. for de av oss som bygger (og bruker) budsjett-systemer..

Det er *min* erfaring.

Lenke til kommentar

Tror ikke en natur og miljø lærer har særlig peil på sånt.

 

Dama hevder at plast brenner, hun studerer til kjemiingeniør. Om temperaturen er høy nok brenner det meste visst nok.

 

edit: sitat "Generell Kjemi, James E. Brady"

 

"Alle hydrokarboner er brennbare, og med tilstrekkelig oksygen, vil de eneste forbrenningsproduktene være karbondioksyd og vann"

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Endelig har vi bevis til de som tenker på å kjøpe q-tec ;)

En helt ubrukelig "test"..

..av en som utgir seg for å kunne gi en saklig og velbegrunnet "brukertest"..

Virker mer som en "Noob" som har bygd sin første PC..

Vel.. nok om det..

Du får det du betaler for.. ett greit, funksjonelt kabinett.. som ved første øyekast ser kult ut, men ikke er det.

Men kabinettet.. og PSU'en fra Q-Tec.. *er* *helt* *OK* til den prisen.

Det er *kun* RaidMax og ColorMax som kan konkurrere (i en viss grad..de kommer uten PSU) på pris. Og de har også tvilsom kvalitet, men også her får du "greit nok" for penga.

Kjøp Lian-Li eller tilsvarende dersom du er en rik snobb..eller har sugerør i pappas lommebok.

:)

Til dere som grunnløst lirer av dere BS om at "Q-Tec suger hardt ol.., få av dere capsen og saggebuksene og ikke opptre som dumme flokkdyr.. :thumbdown:

Q-tec kabbiser og PSU'er *funker* greit nok.. for de av oss som bygger (og bruker) budsjett-systemer..

Det er *min* erfaring.

Helt enig! Kvaliteten er nok så som så, men du kan jo kjøpe 2 PSU'er for prisen av en "kvalitets-PSU".

 

Bygde en budsjett PC til gamlingen for 2 år siden. Q-tec 350W PSU. Den surrer og går fortsatt. Litt mye støy, men ellers ingen klager på den.

Lenke til kommentar
Plast smelter kun, den brenner ikke. Jeg spurte faktisk natur og miljø-læreren min om det i dag for å være siker. :)

Nå kødder du, hva? Plast brenner jo som bare pokker....

Plast smelter.

Tre brenner.

Catch my drift?

Er helt enig med deg der, men når plasten er ferdig smeltet og blir ytterligere varmet opp begynner den til slutt og brenne og danner CO² og CO.

Lenke til kommentar
ok ok... gir meg så klart ovenfor de eldre's visdom...

 

Men var det ikke en brukertest av ett kabb som vi diskuterte? :hmm:

Du er eldre enn meg. :p

Men on-topic, jeg synes seriøst at Q-Tec er et helt greit kabinett for vanlige PC-brukere og så har det en utrolig bra pris. :)

Selv har jeg aldri opplevd problem med mitt Q-Tec.

Lenke til kommentar
ok ok... gir meg så klart ovenfor de eldre's visdom...

 

Men var det ikke en brukertest av ett kabb som vi diskuterte? :hmm:

Du er eldre enn meg. :p

Men on-topic, jeg synes seriøst at Q-Tec er et helt greit kabinett for vanlige PC-brukere og så har det en utrolig bra pris. :)

Selv har jeg aldri opplevd problem med mitt Q-Tec.

Må si meg riktig enig i de velvalgte ord... :p

Det eneste ''problemet med'' mitt Qtec er at det er litt liten plass, men det jo sørrelsen sin skyld...(kansje litt klønete plasseing av PSU, men men)

 

Edit: med ''de eldre'' mener jeg voksne... :D

 

btw. er ikke så my eldre....

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
vel, Q-Tec er billige og greie nok fordi som ikke krever no mer enn en vanlig kontormaskin; men absolutt ikke no mer!!

Jo, tror nok det er en del der ute som også bruker Q-tec til spill og andre ting enn Kontor...

 

Når du kommer med en slik påstand er det på himmlende høy tid at noen kommer med en 100% overbevisende test der det står at det ikke går ann å bruke Q-tec til spill, og skikkelig godt argumentert

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
vel, Q-Tec er billige og greie nok fordi som ikke krever no mer enn en vanlig kontormaskin; men absolutt ikke no mer!!

Hvorfor i all verden ska ikke et Q-Tec duge til mer enn kontor-oppgaver? Det er jo tusenvis av databrukere som spiller som bruker det, ærlig talt, jeg begynner å bli lei av flamingen til Q-Tec. Det eneste som er å utsette på Q-Tec er kanskje dårlige viftegriller, ikke noe mer. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vel, Q-Tec er billige og greie nok fordi som ikke krever no mer enn en vanlig kontormaskin; men absolutt ikke no mer!!

Hvorfor i all verden ska ikke et Q-Tec duge til mer enn kontor-oppgaver? Det er jo tusenvis av databrukere som spiller som bruker det, ærlig talt, jeg begynner å bli lei av flamingen til Q-Tec. Det eneste som er å utsette på Q-Tec er kanskje dårlige viftegriller, ikke noe mer. :)

WORD!! :yes:

 

(Undertegnede eier et Q-Tec m/ 300W original PSU selv :D )

Lenke til kommentar
Endelig har vi bevis til de som tenker på å kjøpe q-tec ;)

Litt av et bevis ja.

 

Jeg kan gjerne lage en omtale som motsier akkurat det som er i denne omtalen.

 

Har 2 Q-Tec PSU`er som har vært i bruk i snart 2 år uten at jeg har hatt problemer med de i det hele tatt. Vet om fler som har hatt PSU`en like lenge. Støyet er ikke enormt stort, og kabinettet er helt greit til den prisen.

 

Vet om flere eneeierforetak som kun for det meste kjøper inn Q-Tec fordi den er grei og billig.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Minus:

 

-Elendig bruksanvisning

 

Trenger man virkelig den? Uansett, hva er elendig med bruksanvisningen? Sitter her med et Thermaltake kabinett mot en Q-Tec bruksanvisning og jeg ser ærllig talt ikke forskjellen. Begge bruksanvisningene er korte og greie, med en fin innholdsfortengnelse.

 

-Virrvarr av skruer, dårlig oversikt

 

Det normale er at man får med en gjennomsiktig plastpose med skruer som ligger i dårlig oversikt. Nok en gang, begrunnelse?

 

-Ikke skrueløst

 

Det var nå så, men hadde du forventa et skrueløst kabinett til den ekstremt lave prisen?

 

-Ikke vifte foran

 

Kjipt, men til den prisen må man regne med å få enten 1x/2x 80x80 bakerst i kabinettet som er veldig vanelig også.

 

-Dårlig kvalitet

 

Er ikke dette et unødvendig punkt? Alle overnevte og undernevnte punkter går under dette, og kvalitet er mange ting.

 

-Bråkete strømforsyning

 

Støyet ligger på rundt 30dba på min 350W Q-Tec som jeg har liggende her. Dette er ikke ekstremt høy støy, men er heller ikke noe spesielt lav.

 

-Mange dårlige løsninger

 

Nok en gang, begrunnelse?

 

 

Det er flere ting du lett kan legge til på den positive sida også.

 

- Billig

- Lett

- Uttak for 2x USB 2.0, mikrofon og øretelefoner i front

- Ingen skarpe kanter

 

Her får blandt annet Q-Tec PSU veldig god omtale:

 

http://www.bit-tech.net/review/123/

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...