Gå til innhold

Q-tec L-MD kabinett


Saxo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig har vi bevis til de som tenker på å kjøpe q-tec ;)

En helt ubrukelig "test"..

..av en som utgir seg for å kunne gi en saklig og velbegrunnet "brukertest"..

Virker mer som en "Noob" som har bygd sin første PC..

Vel.. nok om det..

Du får det du betaler for.. ett greit, funksjonelt kabinett.. som ved første øyekast ser kult ut, men ikke er det.

Men kabinettet.. og PSU'en fra Q-Tec.. *er* *helt* *OK* til den prisen.

Det er *kun* RaidMax og ColorMax som kan konkurrere (i en viss grad..de kommer uten PSU) på pris. Og de har også tvilsom kvalitet, men også her får du "greit nok" for penga.

Kjøp Lian-Li eller tilsvarende dersom du er en rik snobb..eller har sugerør i pappas lommebok.

:)

Til dere som grunnløst lirer av dere BS om at "Q-Tec suger hardt ol.., få av dere capsen og saggebuksene og ikke opptre som dumme flokkdyr.. :thumbdown:

Q-tec kabbiser og PSU'er *funker* greit nok.. for de av oss som bygger (og bruker) budsjett-systemer..

Det er *min* erfaring.

Du har tydligvis ikke opplevd å få ødelagt 2 hovedkort og en ekstremt ustabil pc som følge av q-tec psu.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Til dere som grunnløst lirer av dere BS om at "Q-Tec suger hardt ol.., få av dere capsen og saggebuksene og ikke opptre som dumme flokkdyr.. :thumbdown:

Q-tec kabbiser og PSU'er *funker* greit nok.. for de av oss som bygger (og bruker) budsjett-systemer..

Det er *min* erfaring.

Du har tydligvis ikke opplevd å få ødelagt 2 hovedkort og en ekstremt ustabil pc som følge av q-tec psu.

Liker å bumpe utgamle tråder? Følte deg litt truffet? :)

Regner med at du er skråsikker på at du ikke har gjort noe galt ifbm montering av utstyr..

Stikkord: Korstlutning/feilkobling...

Og ja... Q-Tec er billig.. og har ikke overspenningsvern på railene.. slik et PSU til det tredobbelte av pris har...

Noe å tenke på til neste gang?

Er du kjip.. så kan det koste... Du setter ikke sammen ett "klokkesystem" med Q-Tec... jeg gjør *ikke* det.. og "whiner" ikke i forumet om at Q-tec suger.. De (Q-Tec) funker greit i en "surfe-PC".. med IGP/low-end *uklokket* CPU.

Jeg har *ikke* hatt *en* feil med Q-Tec.. og jeg har bygd *mange* system.., men så har jeg *aldri* heller spart på PSU når jeg har bygd ett "high-end" system..

 

PS.

Beklager surt svar, men jeg er i dårlig humør.. og er lei det evinnelige maset om hvor dårlig Q-Tec er... Lada er dårlig.. den funker som fremkomstmiddel.. og det meste kan "skrus i stykker".. "get it?"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har byttet ut Q-tec gold 450w i PC med

Celeron 2,8Ghz

1 40Gb ide HD

1 CDRW

ingen overklokking, og lite annet utstyr.

 

Pcen stoppet med ujevne mellomrom helt til vi ble kvitt Q-tec'en!

 

Har nok ingen ting med 'high-end' å gjøre

Ja.. og jeg har en Sunnytech 300watter som er dårlig..

Poenget er at det er ikke vanskelig å finne eksempler på at billige PSU'er (eller andre komponenter) er overrepresentert mht. feil/problemer.. nettopp fordi mange benytter disse (eller de følger med kabinettet).

Det som er litt "slitsomt" er da å gå så kraftig ut mot en gitt produsent..

Du vil alltid (stort sett) få det du betaler for.. (unntak er selvfølgelig at du får noe bra på tilbud).

Jeg renger her med at du/dere koblet det nye PSU'et (merke?) akkurat likt som Q-Tec mht. molex'er..?

Noen problem med stabilitet kan skyldes at for mange enheter er koblet på en og samme "rail"(ledning).

 

PS og edit:

Q-Tec lager ikke kvalitets-PSU'er.. dersom noen trodde jeg forfekter dette.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har ett q-tec V-MD 350W Black som jeg synes fungerer greit..

 

har bytta ut psu'en med bZerk 500w da q-tec'en begynte å bli fryktelig ustabil, og den bråket. men det må man regne med når man kjøper q-tec. hadde ingen aning om at de psu'ene var så dårlige da jeg bygget pc'en. men på den positive siden hadde jeg neppe hatt bZerk 500w nå viss jeg ikke hadde hatt q-tec før.

 

q.tec'en brukes for øyeblikket i min p2 333mhz.. da 145w dens røyk. tviler på at den sliter der :p

 

kabinettet har jeg modda en del på, og det er av fææl kvalitet.. men det fine med det er at jeg kan gjøre hva jeg vill med det :D , sage, lakkere og slipe uten å måtte være spesiel forsiktig eller noe slikt fordi at kabinettet koster flere tusen. har selv saget ut baki til vifta, og framme har jeg saget en del, og så har jeg satt in sidevindu.

 

luftgjennomstrømmen er grei, er plass til en vifte i front menn har ikke orket å montere noen der da gitteret nesten ikke gir den luft, kjører med en 80mm i sidedøra som blåser inn, og en 80mm bake som blåser ut. samt at psu'en blåser ut en del varmluft.

 

Bytta kabinett i en kompis sin pc her om dagen, han hadde samme som meg, og vi monterte all hw i en bZerk Airbox black.. ble skikkelig misunnelig ;) så det blir vell nytt kabbiz på meg og i nermeste framtid. han kjører dog med q-tec 350w psu enda..

 

Takk for meg :cool:

 

Edit: saitn denna trådn va gammel.. det veste eg ikkje :no:

Endret av complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prisen gjør deg blind, men ikke la dem lure deg! Gå for AOpen, Chieftec eller noe sånt! Da har du gjort deg selv en stor tjeneste!

 

:love:Lian li :love:

Man får to-tre stk. Q-Tec-kabinetter for ett LianLi. Og i tillegg må man kjøpe strømforsyning til LianLi'et.

Er lov å tenke litt økonomisk når man bare skal ha en kontor-/arbeidsmaskin vettu. ;)

Lenke til kommentar
Tror ikke Q-Tec er spesielt mye dårligere en andre

 

Dette må være din personlige og gjettende utsagt. Som selvsagt ikke er et snev av erfaring du snakker om. Så hold sånne tåpelige utsagn for deg selv. Når det gjelder Chieftec så har jeg selv god erfaring med disse.De fungerer bra og leverer stabil spenning. Her snakker folk om personlige erfaringer, inkludert meg selv. Q-tec burde ikke vært i salg og bruk på markedet. de er rett og slett ustabile og veldig upålitelig under det minste stress ved bruk og har en veldig ustabil vcore volt.

 

Så har du tenkt å bygge en billig maskin så skal brukes til spilling(ikke hardcore spilling) Da funker det helt fint med en Chieftec,NorthQ,eller lignende. Selvsagt folk som ikke vet bedre kjøper en Q-tec på 450W eller mer og tenker wow det er jo utrolig billig.hehe. Sånne kjøp så får mann pose og sekk.Og da mener jeg ikke det positivt.hehe. Har du et hk,ram.mange hdd,og et krevende grafikkkort så kan jeg garantere at din maskin vil oppleve mange crash og vil være ustabil som bare det.Er du en gamer og har bygget en spill maskin så er det jo klart at mann vil ha mer eller mindre utmerket strømforsyning så vil takle alle hdd dine,ditt saftige grafikkkort også videre så går mann selvsagt for en Mist 500W eller lignende. Og de fleste vet jo det at Mist sine 500W strømforsyninger leverer og kjører stabil spenning.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Tror ikke Q-Tec er spesielt mye dårligere en andre

*snip*

De aller fleste er veldig klar over dette, men jeg er allikevel ikke enig i ditt utsagn om at Q-Tec ikke skulle hatt lov til å selge på markedet. Man må kunne tenke såpass fornuftig at hvis man legger mye penger i HW, må man også legge mye penger i PSU. Skal man liksom forby PC2100-minne fordi standarden i dag er PC3200 eller PC4300? Eller forby salg av brukte biler fordi motorytelsen har minket siden den var ny, at og ytelsen derfor ikke tilsvarer det som er oppgitt i vognkortet?

 

Billige arbeids-/kontormaskiner fungerer utmerket med Q-Tec PSU på selv 300W (og ikke bare 350 og 450 som du maser om).

Min maskin (se profil) kjører til og med overklokket (dog uten økning av vCore), og er fjellstabil 24/7. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang den låste seg eller restartet.

Nå skal de sies at dette ikke er en spillemaskin (*hint*skjermkort*hint*), men den har allikevel full relevanse i et spørsmål om budsjettmaskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...