Gå til innhold

Hva betyr nicket ditt?


SirHartge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XIMO er valenciansk for JOAQUÍN som er spansk for JOAKIM (navnet mitt) som er skandinavisk for JOACHIM som er engelsk, tysk, fransk og polsk for JEHOIAKIM som er hebreisk og betyr "raised by YAHWEH":

 

A name of the Hebrew God, represented in Hebrew by the tetragrammaton ("four letters") Yod He Waw He, transliterated into Roman script Y H W H. Because it was considered blasphemous to utter the name of God it was only written and never spoken. This resulted in the original pronunciation being lost. The name may have originally been derived from the old Semitic root hwy meaning "to be" or "to become".

 

 

Kan hende jeg kaller meg YAHWEH men det pleier ikke de kristne å være så glad for eller så tror de at jeg er kristen, noe jeg ikke er.. Så jeg holder meg mest til XIMO (uttales "kjimå", litt vanskelig). Det sprøeste er at jeg spurte en kineser om han kunne skrive navnet mitt på kinesisk, og da skrev han "XIMO".... sykt? sykt.

Lenke til kommentar

Breiker... hmm.. hvordan kom jeg fram til det.. jo jeg satt jo på Videregående og gjorde som alle andre.. hadde norsk og kjedet livet av meg.

 

Åpnet den store og tunge norskboken og leste et avsnitt om Norsk Språkråd og deres fornorsking av noen ord ( f. eks pøbb :lol: ). Der stod det at Breakdance kunne skrives på norsk som: Breikdans..

 

Vel på den tiden drev jeg og med breakdance. Så jeg satt og knota litt og kom frem til Breiker.. Altså en som danser breikdans.

 

( danser ikke mer fordi det ble oppdaget en medfødt ryggskade i kroppen min så jeg måtte gi meg )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Cremaster

 

To "suspend or hang" in Greek. In the male body, the cremaster is part of a mechanism to suspend the testes in a special pouch, the scrotum. Why do the testes reside in a special pouch outside the body proper? The production of sperm is a heat sensitive process. In fact, normal sperm will not be produced at normal body temperature of 98.6 F. The testes require an environment that is 1-2 degrees cooler. The scrotum, a pouch of skin and connective tissue, provides that environment. However, daily environmental temperature changes requires fine tuning of scrotal temperature. So, the cremaster, a sheath of connective tissue and muscle fibers derived from the inguinal region (the groin) of the abdomen, helps regulate testicular temperature. When the environment gets too warm, the cremaster lets out some slack causing the testes to hang lower in the scrotum further away from the core body temperature. When surroundings get too cold, the cremaster pulls up the testes closer to the abdominal wall to keep them warmer.

 

Inntil tiende leveuke kan testiklene hos enkelte hanner trekkes opp i lyskekanalen ved siden av penis på grunn av sammentrekning i en liten muskel (CREMASTER) som finnes inne i sædstrengen.

Imidlertid skal de normalt kunne flyttes tilbake til pungen ved lett massjasje med fingrene.

 

Less Calcium in Cremaster Muscles of Boys with Undescended Testis Supports a Deficiency in Sympathetic Innervation

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...