Gå til innhold

Radeon 9800 voltmod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra artikkel, gler meg til du får bedre kjøling :yes:

Hadde vert kjekt å se en liten graf over ytelsesøkning i 3dmark fks

Helt enig :thumbup:

 

Elsker å lese sånn som dette. Det er dette som er ekte modding :dribble:

Elsker selv å lodde å mekke ting i pcen fysisk. Men 491mhz på GPU er villt!!! jeg vil også ha et sånt et....

 

Hvor får man kjøpt regulerbare potensiometre?

Lenke til kommentar

F*** heller, jeg testet det på mitt kort, og nå funker det ikke lenger.

 

Akkurat da jeg slo på PC'en gikk viften i noen sekk og jeg så alt som skjedde i ledtekst, men da den var på vei inn i windows flikket den ut og stoppet!

 

Jeg har ikke sett et fnugg til en bevegende vifte lenger...

 

Heldigvis betalte jeg ikke så mye for kortet...

Lenke til kommentar

Det er en fare med slike modifikasjoner som det burde opplyses om:

Når man trekker ledninger så innfører man kapasitive elementer, og det kan medføre at en krets går i selvsving. Resultatet er at det går mye strøm og det brenner av.

Bruk korte ledninger for å redusere sjangsen for at dette skal skje.

Lenke til kommentar

Altså, hvis denne artikkelen kom for ca 1 år siden så hadde den vært veldig bra.. Men nå er jo ikke 9800XT mod ettertraktet engang.. Men gjenomføringen var bra... Hvorfor ikke klokke det skikkelig å oppnå skikkelige resultater? med cascade/tørris eller en/fler TEC ?

Lenke til kommentar
Altså, hvis denne artikkelen kom for ca 1 år siden så hadde den vært veldig bra.. Men nå er jo ikke 9800XT mod ettertraktet engang.. Men gjenomføringen var bra... Hvorfor ikke klokke det skikkelig å oppnå skikkelige resultater? med cascade/tørris eller en/fler TEC ?

Fordi at da vil den slite med for lite spenning.

 

Dette merker du jo også på CPU, bare prøv å sett ned volten litt og klokk som f*en, da vil du få blåskjerm pga. lite strøm.

 

Så om du setter på moster kjøling så vil ikke det hjelpe, fordi at den ikke får nok strøm å rutte med.

 

Men for al del, sett på monsterkjøling på det voltmodda kortet, og klokk den til det ikke vil mere. :yes:

 

Dere har da en Prommy stående, har dere ikke?

Lenke til kommentar
Altså, hvis denne artikkelen kom for ca 1 år siden så hadde den vært veldig bra.. Men nå er jo ikke 9800XT mod ettertraktet engang..  Men gjenomføringen var bra... Hvorfor ikke klokke det skikkelig å oppnå skikkelige resultater? med cascade/tørris eller en/fler TEC ?

Fordi at da vil den slite med for lite spenning.

Akkurat hvorfor ville den få for lite spenning/strøm hvis de kjølte den godt ned :roll:

 

Kald = bedre klokking på std volt

Mer volt = bedre klokking med std kjøleløsning

Begge deler = enda mer klokking (no shit)

Lenke til kommentar
Akkurat hvorfor ville den få for lite spenning/strøm hvis de kjølte den godt ned :roll:

 

Kald = bedre klokking på std volt

Mer volt = bedre klokking med std kjøleløsning

Begge deler = enda mer klokking (no shit)

Uansett hvor godt du kjøler ned gpu'en vil det komme til et visst punkt der kortet ikke klarer mer. Eneste forskjellen med kjøling i minusgrader på stock volt er at du slipper artifacts pga. varme. Istedet vil kortet bare slå seg av i 3d applikasjoner.

 

Blir det samme som å overklokke cpu, maskinen vil ikke boote om du har for høy fsb, uansett om du har -90 eller +50 grader on-die. Derfor må man øke volten...

Lenke til kommentar
er det ikke bare å skru opp Agp volt i bios? :devil:

Funker dette på his også?

Svar på nr. 1: Les litt lenger opp... der står svar.

 

Svar på nr. 2: Det funker på alle Radeon 9800 NP/Pro kort som er laget i utformelsen PCB. Dette er kretskortet. Men det funker ikke på 9800SE. Så jeg vil tippe det virker på HIS også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...