Purify Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Tusen takk for raske svar..Som sagt har jeg 3 kabinettvifter og med CPU på load nå med vifta på 3500rpm er tempen fortsatt på 52 Er typen goop man bruker helt avgjørende for en god temp?? nei.tror jeg ikke goop har så veldig mye og si.. fikk kansje 2-3 grader mindre med goop. tror ikke det er der problemet ligger du du nettopp kjøpt kjøleren din ! hva hadde du i temp før du kjøpte tt volcano 12 ! kan ikke være at du har snudd kjøleren/vifta da du satte den inn. eller at kjøleren sitter noen mm utenfor cpu,slik at kjøleren ikke dekker hele cpu"en. Meget mulig..
Kasp Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Har tatt den av og på en del ganger, så jeg vet hva jeg gjør.. Tror ikke monteringen av kjølern er problemet..
Kasp Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Kan prøve å ta ut pc2700RAM brikka mi nå og sjekke... Btw, tempen har sunket med 7 grader nå Vet da fader hva som hadde gått av den de siste dagene men, 57 grader idle er vel litt mye
olejohan Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Eg har dinna xp 3000 cpu en . Og en thermal take kjølar. Bestilt d på komplett. Tepraturen ligger på 40-42 c når den gjenge på minimum. Men viss eg ikkje har på kabinettviftene mine so stige den til 60-70 c. So har du gode kabinettvifte.?? Ole-Johan
DDFC Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Har tatt den av og på en del ganger, så jeg vet hva jeg gjør.. uten å bytte goop/ac5 bare kline den på etter du har hatt den av 1 ta av kjøler 2 rens kjøler og cpu 3 tynt lag med ac5 (bruk plastfolie på tommelfinger) 4 kjøler rett ned på plass, hold fast men du setter på festemek. 5 vent en ukes tid for at goopen skal renne ut 6 sjekk temp før og etter uka som gikk, har du 1-3 grader mindre har du monter den riktig sjekk kabinett viftene dine ut bak inn foran
Kasp Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Har selvføleglig renset CPU med q-tips hver gang jeg har tatt av og på kjøleren... Har 2 kab vifter bak og 1 forran
Traxco Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 (endret) Hatt kjøleren siden januar Før fikk jeg klokka til 2450mhz med volt på 1,7 helt stabilt, nå har jeg volt på 1,7 og klokker til 2300mhz og da klikker den Skjønner ikke hva som er galt 2450mhz med volt på 1,7 helt stabilt det er jo veldig bra.jeg måtte opp på 1.9 på vcore for og komme på 2415mhz(men veldig ustabil) dette ble jo litt oftopic,men håper du får til temp"en din ps:du får se over dine innstillinger i bios,kansje du kjører med høyere volt(vcore)eller annet som ikke er helt rett. ser du får 17239 i 3d mark 2001 fikk 17132 3D marks,men har bare et ati 9800 non pro Endret 18. april 2004 av Traxco
sveinsel Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Hatt kjøleren siden januar Før fikk jeg klokka til 2450mhz med volt på 1,7 helt stabilt, nå har jeg volt på 1,7 og klokker til 2300mhz og da klikker den Skjønner ikke hva som er galt Reset CMOS (BIOS) jumper.....
Nikkor Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Hatt kjøleren siden januar Før fikk jeg klokka til 2450mhz med volt på 1,7 helt stabilt, nå har jeg volt på 1,7 og klokker til 2300mhz og da klikker den Skjønner ikke hva som er galt Reset CMOS (BIOS) jumper..... Det gjør han daglig
Kasp Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 hehe, Du som sier du får 17100 poeng i 3dmark 01, kjører du på 1024*768 i oppløsning da!? Du som sier jeg må reset'e CMOS, Jeg vet det og man gjør gjerne det får å få starta opp maskina etter den har klikka etter for mye overklokking Mulig det var HK'et mitt, et Abit NF7-S v2.0 som fikk en liten skade da, har hørt at det var litt problemer med det angående overklokking.. Btw, kjører vifte på 3500rpm nå, og den er på 51 grader idle Fler forslag på en løsning på dette?
Nikkor Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 51Grader Idle er ikke høyt! Prøv og sett den på laveste RPM, får du rundt 50 grader da også, er det ikke farlig for cpu'en.
Traxco Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 (endret) hehe, Du som sier du får 17100 poeng i 3dmark 01, kjører du på 1024*768 i oppløsning da!?Du som sier jeg må reset'e CMOS, Jeg vet det og man gjør gjerne det får å få starta opp maskina etter den har klikka etter for mye overklokking Mulig det var HK'et mitt, et Abit NF7-S v2.0 som fikk en liten skade da, har hørt at det var litt problemer med det angående overklokking.. Btw, kjører vifte på 3500rpm nå, og den er på 51 grader idle Fler forslag på en løsning på dette? er du frekk..trodde du ok mann.. ja ,har link her : http://service.futuremark.com/compare?2k1=7588028 står ati 9800 pro på scoren,men er fordi non pro blir registrert som pro kort har du link og vise fram da,eller bare tomme ord... Endret 19. april 2004 av Traxco
Syar-2003 Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 (endret) Bare så det er klart . Det er to typer xp3000 . 400mhz modellen 68W 333mhz modellen 75w Den sistnevnte blir seff varmere enn førstnevnte . Det var også en del skriverier husker jeg når xp3000/333mhz var top of the line (før xp3200 kom) at det klagdes svært mye på høye temperaturer . En annen ting er : har biosen blitt flashet . Ofte kalibreres sensorene i nyere bioser for mer korrekt avlesning. Noen skifter tilbake til eldre bios for lavere temps men de bare lurer seg selv . da med en bios som juger om temp sensorene . Har du slått av cpu disconnect i bios vil også idle temp være høyere da cpu'en ikke "halter" ved idle men fortsetter å arbeide . Egentlig skal denne funksjonen passes på litt da man ved oppstart av cpu igjen etter en halt får en fryktelig raskt effekts økning for PSU'en som kan forårsake "bluescreens" etc. hvis den ikke følger med . ...... Endret 19. april 2004 av syar2003
Traxco Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Jeg har hvertfall sett det.Tror du meg? jo,deg tror jeg på Nikkor men vi prater ikke mere om dette,spiller ingen roll hva han får i 3d mark.fikk bare ikke lyst og hjelpe han mere.
joebush Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 (endret) Har den plutselig gått opp i temp med at du bare endret en innstilling (og ikke noe fysisk) er det enten at BIOS'er har klikka helt, eller noe galt har skjedd med HK'et som gjør at lesingen av tempen blir feil. CPU'en sin temp hadde neppe endret seg så vanvittig ellers. Har du resetta BIOS siden dette galskap begynte? Kanskje noe du gjorde fikk frem en bug i BIOS'en. Det skader ikke å prøve i alle fall. Og husk å prøve alt på standard først, uten overklokking. Ikke at tempen din er altfor høy, men har den vært lavere før er det rart at det skulle endre seg. Alle CPU'er er forkjellige, og har dermed forskjellige temperaturer. Mobile Athlon f.eks er blitt ganske etterspurt pga lav temperatur, selv om de ikke ellers er forskjellige. Skulle gjerne hatt en i min Shuttle, som ligger på 56-57 idle med lav turtall (2500@3200) Lykke til. Endret 19. april 2004 av joebush
Syar-2003 Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det var ikke du som mista pc'n i trappa vel ...
joebush Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det var ikke du som mista pc'n i trappa vel ... hehe Det hadde vært en mangel på informasjon, ja.
Nikkor Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 (endret) Bare så det er klart .Det er to typer xp3000 . 400mhz modellen 68W 333mhz modellen 75w Den sistnevnte blir seff varmere enn førstnevnte . Det var også en del skriverier husker jeg når xp3000/333mhz var top of the line (før xp3200 kom) at det klagdes svært mye på høye temperaturer . En annen ting er : har biosen blitt flashet . Ofte kalibreres sensorene i nyere bioser for mer korrekt avlesning. Noen skifter tilbake til eldre bios for lavere temps men de bare lurer seg selv . da med en bios som juger om temp sensorene . Har du slått av cpu disconnect i bios vil også idle temp være høyere da cpu'en ikke "halter" ved idle men fortsetter å arbeide . Egentlig skal denne funksjonen passes på litt da man ved oppstart av cpu igjen etter en halt får en fryktelig raskt effekts økning for PSU'en som kan forårsake "bluescreens" etc. hvis den ikke følger med . ...... Han har 75Watt. En ting, vi oppdaterte bios for 1 uke siden, brukte FlashMenu eller hva det het for noe til Abit. Brukte Flash step by step, til slutt var oppdateringen ferdig. Resetet CMOS, og restartet. Det skal komme et spessielt tegn når en startet opp i bios bilde, når du har fått den nyeste biosen... Riktig? Den kom ikke:/ Så mulig han ikke har fått den nyeste biosen likevell. Tror tempen hans steg,når han mistet pc'en ned trappen hjemme oss meg:/ Men vi sjekket det etter på men... Mulig at hk, har fått en defekt? Svarer for han, fordi jeg tror han er borte elns. Traxco@Bra Forresten, tempen er veldig ustabil... Plutselig har han 45grader på Cpu, neste dagen 50:/ (Idle) Endret 19. april 2004 av Nikkor
Syar-2003 Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 (endret) Si som det er da . Etter det fikk du alle problemene du sier du har nå . Rett etterpå sa du temp hadde steget 11 grader . Man skal ikke se bort ifra en komponent/krets skade på hovedkortet etter fallet . http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=231611 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229749 Hehe : Nikkor kom meg i forkjøpet .. Tror nok noe noe skjedde under dette uhellet . Endret 19. april 2004 av syar2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå