Gå til innhold

Storslipp av GeForce 6800-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ett netverks kort som er montert?

2 ethernet og en coax?

Ser sånn ut ja. AGP nettverkskort :p

 

Jeg har aldri sett ett 100 Mbit/s nettverkskort med BNC kontakt. Siden det har to RJ-45 kontakter, kan det tyde på at den ene er koblet til 10 Mbit/s kontrolleren til BNC kontakten mens den andre RJ-45 porten kjører 100 Mbit/s på egen kontroller.

 

Hvis det i det hele tatt er nettverkskort da :dontgetit:

Lenke til kommentar
BNC bruker 5 kabler. 3 farger og 2 sync (vertical og horisontal)

 

Ser mer ut som en TV inngang spør du meg.

Godt mulig det er en tv-inngang. Skal ikke si det sikkert.

 

Mulig BNC bruker fem kabler, men jeg husker at på UiB som mange år siden hadde vi noen store fargeskjermer som brukte fire stk, en per farge og en sync. Fiklet mye med de kablene, skjønner du, spesielt når andre satt foran skjermen. Gikk litt sport i å bytte dem rundt og sette rød kabel på blå plugg og lignende, slik at man fikk pussige farger på skjermen. Ahh - det var tider det!

BNC-tilkoblinger kommer i forskjellige utgaver. Noen skjermer vil ha RGB + HV Sync = 5 kabler, andre nøyer med 1 sync-kabel = 4 kabler, og andre hopper over syncen totalt og klarer seg med 3, tror jeg ...

 

Selv synes jeg at kontakten på Leadtek-kortet er for stor til å være ett vanlig tv-stikk, men det kan ligne litt på coax-kablene som kommer direkte fra sattelittmottakere og slikt. Eller så er det for ATM-nettverk, siden de to andre åpenbart er ethernet-kontakter.

 

Tipper det samme kortet kommer med TV-dekoder og programvare for å streame video over nettverket - som forklarer tv+ rj45-kontaktene :)

 

Gleder meg uansett til å finne ut mer om det!

 

EDIT: Kanskje det er en kontakt til en WLAN-antenne?

Endret av Tfosheim
Lenke til kommentar

Jeg synes såvidt det står GeForce FX på klistrelappen på kjøleribba på LeadTek kortet. Rart...

 

 

Asus kortet har jeg sittet og siklet på siden tidlig i morges. :green:

 

 

Men, blir nok venting til lansering av ATI's kort og så på prisfall som sagt. Men uansett hvem som kommer ut på topp, så gleder jeg meg. :thumbs:

Lenke til kommentar

Håper nVidias eget GF 6800 slipper ut på markedet. Dette kortet opptok bare en kortplass, og så desidert fetest ut av alle.

 

Edit: har en vane med å holde meg til rene produsenter. Hvis f.eks. jeg skal ha et ATI-kort, skal kortet være fra ATI selv. Hadde nVidia solgt selv, og jeg skulle hatt GeForce, hadde jeg kjøpt direkte fra nVidia.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
stigfjell: Det er vel bare å kjøpe Nvidia-skjermkort fra MSI eller Creative det, for de er såpass nær referansen man kan komme.  Selv foretrekker jeg skjermkort fra Gainward som pleier å være vesentlig bedre enn referansen :thumbup:

Vet jo at nVidia ikke produserer noen kort selv, da. Men ATI gjør det.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Vet ikke. Men jeg vet at amerikanske webshops selger rene ATI-kort ennå.

 

Synes å ha hørt noe lignende jeg også. Og skulle dette stemme, er dette forbasket synd. Men jeg vet at komplett.no og datakjeden selger ATI Fire GL, og disse vet jeg ATI lager selv...

 

Edit: on topic, synd at nVidia ikke lager kort selv. For det referansekortet jeg så bilde av i artikkelen fra i går så bra ut. Mest på grunn av at det var toppmodell som så ut til å oppta bare en kortplass.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
jeg skal kjøpe pc til sommeren, da blir det enten radeon 9800 xt, r420 eller nv40. Det spørs på pris/ytelse forholdet. Venter på benchmarks der de tester r420 opp mot nv40. det kan bli veldig intressant! :)

For nVidias del håper jeg de gjør det bedre enn med FX-serien. Tror ikke de tåler enda en fadese, sånn som med FX-kortene. ATI har eid markedet helt siden de slapp Radeon 9700 Pro, som faktisk fortsatt er et knallkort.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Kortene vil ha en egen MPEG dekoder, og Windows Media Video 9-akselerator. Noe som tyder på at Windows mediaplayer 9 vil få en forbedret grafikkstøtte med 6800 kortene. Kortene vil også ha en innebygget TV-dekoder slik at du kan streame TV rett inn på PC skjermen. Noe som kringkastingssjefen i NRK, sikkert ikke er så begeistret for.

 

GeForce 6800 vil også ha støtte for HDTV noe som vil gi en ytterligere forbedring i HDTV formatet. Som pr. idag er det formatet med best biledkvalitet.

 

dette fant jeg på digi.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...