Gå til innhold

Hvorfor Jacob betyr 0 for meg:


Anbefalte innlegg

>  If Flash was cheap to produce and if all content creators could

>make a Flash object

>  as easily as they write a standard Web page, then perhaps many of

>these problems

>  would be alleviated.

 

Here's Jakob, I'm Jacob - I've got a deadly serious scowl on

my face: "Flash poses a fundamental threat to the status quo. We

must, I say MUST, make it our number one priority to continue doing

things as they were done in the Golden Age of 1994. Nothing new can

be introduced! I mean like look at my ugly web page - I've been doing

HTML for years and my straight HTML web site sucks!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mannen er regnet som en guru innen usability engineering og ikke design da. (Ettersom jeg har forstått det).

Og en liten quote fra han selv om sin egen side:

Why This Site Has Almost No Graphics

I am not a visual designer, so my graphics would look crummy anyway. Since this website is created by myself (and not by a multidisciplinary team as I always recommend for large sites) I didn't want to spend money to hire an artist.

Har skumlest igjennom noen av bøkene hans, og syns han har mye nyttig å bidra med. Selv om han kan virke ganske "fanatisk" til tider.

[Disclaimer mode: Nå holder ikke jeg på med så veldig mye web altså. Men tankegangen bak usability er grei å ha med når man lager UI for andre applikasjoner også. [/Disclaimer mode]

Lenke til kommentar

Selv om han er viden kjent for å kjempe for useability engineering, er det synd at siden hans hverken validerer i w3c eller Cynthia validatoren for 508 spesifikasjonene, som nettop er, useability... men.. ja..

Selv om det heter at man først skal feie for egen dør, så har mannen kommet med mye glupt, og mye ikke-glupt..

 

Har respekt for at han står på og ytrer sine meninger om ting.. men gjør vi ikke alle?

 

Det var alt jeg hadde tenkt å si... eller.no... overlater til andre å flame han.. :ermm:

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
Noen som kan bvise at siden er laget av Jacob Nielsen himself? Ikke det at jeg tar hans side eller noe, men det virker litt besynderlig...

 

Men flesteparten her bør lukke kjeften sin ganske fort da dere ikke har snøring på usability (rettere sagt hadde, før for noen mnd siden).

 

Greit at det er få som liker den sure gamle gubben der, med de uttalelsene han har kommet med. Han er jo negativ til det meste moderne.

MEN: teoriene og prinsippene mannen har lansert er geniale (ikke alle seff). Mye av det han kom med tidligere (i det siste er det bare råttent oppgulp) er vldig bra og burde være en stor del av pensum alle steder man lærer webprogrammering/design IMO

Ikke for å være frekk, men hvis jeg ikke husker feil, hadde ikke akkurat du så særlig mye snøring på webdesign da jeg var aktiv her i sommer.

Lenke til kommentar

skal ikke slå deg, for du har delvis rett i det du sier. Og sidene mine var langt fra perfekte på utsiden, men jeg kan garantere deg at de hadde prima kode. Dessverre får jeg ikke bevist dette grunnet et lite uhell med sletting over nettverk...

 

Poenget jeg skal fram til er at dere ikke kan avfeie mannen og si at dere har null respekt for han. Det han sier er like bra selv om siden hans ikke validerer.

 

For å ta et eksempel som passer godt til meg:

Jeg skriver for tiden en (av mange) test av en LCD skjerm, og anbefaler dette framfor CRT, men har allikevel en ganske bedriten CRT hjemme som jeg bruker når jeg ikke har en LCD til testing. Betyr det at testene min (har faktisk endel erfaring og kompetanse innen feltet) er null verdt?

 

Skal være enig i at mannen har kommet med mye dritt og sure kommentarer i det siste, men han er fortsatt å anse som en av de største innen usability, og det kommer han til å fortsette med uavhengig av hva en gjeng med snørrunger på er forum mener om han.

 

Ja, uakelighetene og de nedsettende kommentarene som enjelte forhåpentlig føler seg truffet av er kun et virkemiddel i denne saken og gjenspeiler ikke mine personlige meninger om dere (de fleste har jeg regelmessig kontakt med på MSN) ;)

Lenke til kommentar

Så du lar en side (som riktignok stinket kloakk) veie opp for tallrike bøker med masse nyttig informasjon?

 

Lurer jo litt på hvorfor siden hans er så dårlig skrevet, men det blir for dumt å "miste all respekt" på grunn av det. Det får meg til å miste litt respekt og...

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med begge sider her. Man trenger ikke å ha en fancy side for å ha noe å bidra med her i verden.

 

Eks.: Bjarne Stroustrups hjemmeside

 

På den annen side syntes jeg verken www.useit.com eller www.nngroup.com var spesielt brukervennlige, eller at de på noen annen måte skilte seg ut. Personlig syntes jeg det så ut som resultatet av femten minutter i Frontpage.

Lenke til kommentar
Jeg er litt enig med begge sider her. Man trenger ikke å ha en fancy side for å ha noe å bidra med her i verden.

Jupp, og er det flere enn meg som har lagt merke til at de fleste sider som har noe open source å komme med ser en smule "stygge" ut?

Lenke til kommentar
Jeg er litt enig med begge sider her. Man trenger ikke å ha en fancy side for å ha noe å bidra med her i verden.

Jupp, og er det flere enn meg som har lagt merke til at de fleste sider som har noe open source å komme med ser en smule "stygge" ut?

Det var nå en litt drøy påstand da :) Husk at dere/vi er bortskjemte med å henge i et forum der det er masse folk med enorm kreativitet, gode tegneegenskaper (og litt for mye fritid :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...