Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL: bluecom vs. telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting som er bra med bluecom contra telenor som jeg ikke tror noen har nevnt enda er at de i likhet med nextgentel bruker en løsning som ikke krever oppkobling med brukernavn og passord (PPPoE). Dette er noe som jeg misliker med telenor. Du får liksom litt "modem/ISDN-flashbacks" eller assosiasjoner. Med denne løsningen har du nett med en gang du setter inn nettverkskabelen :thumbup:

Lenke til kommentar

Er Bluecom- kunde, og er meget fornøyd med det.

 

Nå skal det i sannhetens navn nevnes at Telenor har fjernet den hersens PPOE- protokollen for nye kunder, slik at man ikke trenger å "ringe opp" lenger. Skjedde i midten av mars, hvis jeg ikke husker feil. Vet ikke hvor mange IP- adresser de deler ut, men uansett er jo en router med brannmur og DHCP en grei sak å ha hvis man først skal ha bredbånd. Hvis jeg skulle velge, ville jeg ha valgt Bluecom, men det er mer på grunn av at jeg synes det er fint at Telenor har noen å konkurrere med. Tilbudet til Telenor er nok like bra i dag.

Lenke til kommentar
Slik som tilbudet til telenor er nå, så ville jeg faktisk valgt de.

 

HØYEST oppetid i norge, kompensasjon for overhead, du får med Norton Internet security, Icanal, ingen nedlastingssperre lengre, og høy hastighet.

 

I tillegg har du 24 timer kundeservice og chat på nett med kundebehandlere.

 

Bluecom kan ikke matche dette, men det er jevnt.

 

EDIT: Skriveleif el grande. Høyest, ikke lavest

:p

Lenke til kommentar
skal ha meg ADSL nå (endelig!).

men jeg vet ikke hvem leverandør jeg skal kjøpe fra.

hvem skal jeg kjøpe fra, telenor eller bluecom?

 

takker og bukker for alle svar! :)

Du har ikke tenkt på Nextgentel ? ? ?

Finnes ike mye negativt å si om dem..og har vel den raskeste dl/ul pr kr når det gjelder ADSL i Norge.

bare sjekk andre tråder i forumet...de verifiserer vel at NGT sansynligvis er best på ADSL... :thumbs::w00t:

Lenke til kommentar
' date='15/04/2004 : 23:00'] Telenor er vel de beste,billig og når de får oppgradert alle linjene blir det nice speed :D

Hører med til historien at både Bluecom og Telenor kjører samme priser nå. Bluecom satte akkurat ned prisene sine for å matche Telenor.

Lenke til kommentar

Bluecom for meg fortsatt. Har brukt de 2 steder i landet .

Rask responds, der hvor Telenor bare ville levere ISDN.

Telenor satte igang dette tøyse med nedlastings kvote og l-a-n-g-s-o-m linje. 64bits.

Dette har de jo fortsatt. Bare at det nå er gratis å fylle opp.

Pålogging deres. / kontra Bluecom.

At de nå "kryper til korset" betyr ikke at jeg kaster meg i fanget deres.

Vi trenger andre aktører for å få tvunget Telenor inn på en forbrukervennelig linje.

Forsatt binder de jo ADSL opp mot Telefonabonnement.

Lenke til kommentar
skal ha meg ADSL nå (endelig!).

men jeg vet ikke hvem leverandør jeg skal kjøpe fra.

hvem skal jeg kjøpe fra, telenor eller bluecom?

 

takker og bukker for alle svar! :)

Du har ikke tenkt på Nextgentel ? ? ?

Finnes ike mye negativt å si om dem..og har vel den raskeste dl/ul pr kr når det gjelder ADSL i Norge.

bare sjekk andre tråder i forumet...de verifiserer vel at NGT sansynligvis er best på ADSL... :thumbs::w00t:

NGT har fin, fine linjer de. Dessverre har jeg så utrolig dårlig erfaring med kundeservicen deres at jeg ikke ville anbefalt dem til noen før de har prioritert dette høyere.

 

Til de som mener kundeservicen til Telenor er dårlig så tror jeg at dette er basert på tidligere erfaringer. De har virkelig kommet seg må jeg si..

 

For å svare på tråden mener jeg at både BC og TN er helt greie valg. Tror ikke du vil angre på noen av dem.

Lenke til kommentar

jeg tror jeg skal lage en liten avstemning om hvem jeg skal velge av TN og BC.

den som for mest stemmer kjøper jeg ADSL fra.

men nexgentel blir det ikke. har hørt så mye dritt om dem.

har også lest et par episoder i pcworld norge om at nexgentel ikke har levert ADSL og at kundeservicen er helt j****.

så nexgentel blir det ikke!! :no:

Lenke til kommentar
Helt klart BC!

* Topp kundeservice, ringer tom tilbake hvis de må søke litt.

* GODE supportere som veit hva de driver med, ikke bare veiviser folk som sitter med sjekkliste boka (ala TN..)

* Ok priser

* Rett på nett med flere pcer, ikke noen sær protokoll.

* Ikke begrensninger på DL (TN har tatt bort dette, men man må fortsatt gjøre ting manuelt).

* Rask levering (veit ikke hvordan dette er, men jeg får levert etter ca 14dager, TN sa ca 4-6 uker.)

 

TN har vel døgn åpen support, men jeg har modem i backup så jeg klarer meg vel noen timer uten linja, hvis det mot formodning skulle dette ned engang...

Her er det mye som ikke stemmer iflg mine opplevelser. Kunne gjerne postet mailer også , men gidder ikke flaming.

 

*Dårlig leveringstid. Ved installasjon og 2 hastighetsendringer så måtte jeg purre flere ganger pr telefon og til slutt måtte jeg gjøre jobben selv ved å kontakte bravida.

*BC bruker sjekkliste... Holdt på å gå på veggene da jeg ringte med hu dama på veggen.

-"jeg bruker ikke splitteren da jeg har ren linje"

-"ok, kan du sjekke at splitteren er kopler riktig"

-"jeg bruker ikke splitteren"

-"Hvilken windows bruker du?".

 

Slike spørsmål fikk jeg etter at jeg hadde ringt og forklart at DSL lampen blinket.

 

Kundeservicen demmes var knall for 1 år siden, men har synket litt nå som kundemassen har økt... De er også sent ute med prisendringer.

Lenke til kommentar
jeg ville definitift gått for bluecom. Selv om  telenor har bitt i den sure kabelen og innsett at nedlastningssperre ikke er HOT akurat, og at de har senket prisene, betyr ikke at infrastrukturen dems er god fordi :p

 

Egentlig for dumt til å reagere på, men...

Fordi hva? Hva mener du med at infrastrukturen er ikke er god? Bluecom, som leier rubbel og bit fra Telenor, skal liksom ha bedre infrastruktur? Hvor har du det fra? Det er vel ingen som kan har så effektive routing-avtaler enn det TN har i pr. i dag.

Prøv nå å være litt sakelig, hvis du skal kommentere noe. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...