Gå til innhold

Spillprogram på NRK


Anbefalte innlegg

Kan bli bra detta... Bare man holder et seriøst nivå - og ikke tar altfor mye hensyn til "vanlige" folk. Potensielle fallgruver:

 

-Anmeldelser av gamle spill (-Skal *bli* utgitt .. Ikke BLITT utgitt)

-For mange "newbie-forklaringer": "Hva er fps, mmorpg, rpg", etc. Hvis man skal forklare alle "gaming-uttrykk" kan man bruke en helg kveld ..

-Feil anmeldere til feil spill, sports-elskere som ikke liker action-spill og motsatt.

-For mye fokus på anmelderne og ikke SPILLA. Vi vil se spillet som blir anmeldt (video), ikke Per som snakker om spillet i 5 minutter. :)

-Det holder med et barnespill pr. program!! Salget av disse spillene er uansett minimale..

-Å se noen spille racingspill i en halvtime blir vel litt kjedelig?

-Derimot, en halvtimes film av noen som spiller et MMORPG *kan* være interessant å se på.

 

Etc, etc, etc.. Får vel ta resten etter første program. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal poenget med sms være i ett program som dette?

Eneste forklaringen er jo å melke cs-fjortissene for mobilpenger.

 

Kan ikke NRK heller legge ut en log av en irc-kanal hvis de er så opptatt av å være interaktive. Er det en log kan den sensureres også, et argument som ofte blir brukt til fordel for sms vs live-irc.

 

På irc vil de finne en mye større del av "målgruppa" si. Målgruppa er i gåseøyne fordi NRK ikke ønsker å treffe gamere men heller de som gidder bruke penger på sms program.

 

Det er helt sikkert ikke noe i veien med engasjementet til de som medvirker i programmet, de har jo ingenting med NRKs politikk å gjøre. (Joda egentlig har de det, men det er en annen sak)

 

Vel vel, lykke til i hvertfall NRK.

Lenke til kommentar
Angående navnet igjen, slå opp ordet Nerd i ordboka...

I ordboka står det følgende:

nerd m1 (eng.) intelligent, men ensporet og usosial person han er en n- som alltid sitter med nesa i en bok / datan- .

 

Jeg synes ikke navnet er noe særlig passende for et gamer program, men jeg er villig til å gi det en sjanse ;)

Lenke til kommentar

Er meget enig i at navnet suger. Nerd er helt korrekt som Elyas sier, en ensporet person. Og jeg kjenner svært få gamere som er ensporet (faktisk ingen).

 

Begynn med å skifte navn, så kan dere ta for dere undertittel etterpå. Nerd er et ganske så nedlatende uttrykk og dere trenger vel ikke få det til å virke som Svarstad-Haugland satt navn på programmet vel?

Lenke til kommentar
-Å se noen spille racingspill i en halvtime blir vel litt kjedelig?

-Derimot, en halvtimes film av noen som spiller et MMORPG *kan* være interessant å se på.

smak og behag... jeg nyter både å spille og se på racingspill, spesielt hvis det er litt hard konkurranse og litt action. nuff said

 

men til alle dere som kritiserer programmets navn. det hjelper ikke å bare klage uten noen konstruktiv kritikk. det må da kunne gå ann å gi et annet navnforslag i det minste ;)

 

personlig synes jeg ikke NERD er et bra navn, ettersom det vanligvis brukes om datanerder, som ikke er det samme som spillentusiaster.. dermed er det misvisende. mitt forslag til et bedre navn må jo selvfølgelig være GAMER :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med tor_erik. Sannsynligheten for at dette blir en Svisj-klone er faretruende høy. Eller "Svitsj", som Slå På Ring-gutta kalte programmet så brilliant i sin parodi. :p Men for all del, det er jo bra at det endelig kommer et program om dataspilling. Forutsatt at dere tar jobben alvorlig, og ikke lar markedskreftene ta overhånd, kan dette bli svært så interessant. Foreløpig er jeg imidlertid nokså skeptisk.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med tor_erik. Sannsynligheten for at dette blir en Svisj-klone er faretruende høy. Eller "Svitsj", som Slå På Ring-gutta kalte programmet så brilliant i sin parodi. :p Men for all del, det er jo bra at det endelig kommer et program om dataspilling. Forutsatt at dere tar jobben alvorlig, og ikke lar markedskreftene ta overhånd, kan dette bli svært så interessant. Foreløpig er jeg imidlertid nokså skeptisk.

Fred, bror.

 

Kunne vel hett Spillplaneten, Gaming World, et eller annet sånt, bare ikke Nerd. Miskliker det navnet sterkt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...