Gå til innhold

nintendo spill på pc


Anbefalte innlegg

er det lov å bruke slike nintendo emulatorer?(ja, det finnes sikkert flere emulatorer, men jeg har bare sett nintendoversjonene)

 

jeg har sett mange drive med det, og det er jo litt kult siden jeg spilte mye nintendo når jeg var liten, og min gamle nintendo lever ikke lenger.

jeg leste i retningslinjene:

Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer.

vel, det er jo informasjon jeg ber om, men det er om det er lovlig eller ikke.

 

jeg så i en worklogg om en kar som hadde mekka inn en nintendo kontroller(eller kanskje det var to) i pc'n sin, via paralellporten.

der nevnte han at han spilte mye på emulatoren sin, og det blei ikkenoe oppstuss i den tråden om det.

 

men uansett, er dette lovlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lov til å laste ned emulatorer og tilhørende ROMs så lenge du eier/har eid originalspillet.

 

Jeg f.eks har zelda: A link to the past på SNES og dermed kan jeg også laste ned ROMen til PC.

Korrekt, for at du, lovlig skal kunne ha ein Emulator med eit spel så må du ha det originalt.

 

Nå kan du ikkje spørre etter Emulatorer og greier her fordi andre kan bruke det ulovlig ;)

Lenke til kommentar

vil bare legge til: hvis du skal emulere spill på pcen blir det langt fra den samme opplevelsen som på konsoll (for eksempel NES). Du må i hvertfall ha en gamepad om du skal ha full utnyttelse av spillene (ettersom de er designet til å spilles på gamepad)

 

ellers kan vel en brukt NES (eller andre konsoller) skaffes på qxl eller lignende nettauksjoner for en "billig" penge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...