Gå til innhold

Test av NORWAYDISC.no


Anbefalte innlegg

Ok, first thing first.

Jeg vil først understreke at jeg kjenner ingen av de involverte på¨denne shoppen, det eneste jeg vet er at ivertfall en av disse også¨poster på dette forumet.

 

Mine erfaringer er subjektive, og jeg kommer til å bruke terningkast 1-6.

 

Tiltross for at jeg egentlig ikke trengte noe media bestemte jeg meg alikevel for å bestille en liten ordre fra denne nyoppstarta webshoppen for å sjekke platene/levering og hvordan hele prossessen var bygd opp.

 

Jeg bestillte 8 plater 2 stk a 4 forskjellige plater. Kall det gjerne en testpakke.

 

LAYOUT/OVERSIKT/INFORMASJON

Layouten samt oversikten på siden var god. Spesielt bra var det med et eget forum hvor man kunne få detaljert medie informasjon. Veldig smart! Alt kan selvsagt forbedres så terningkast 5 .. Informasjonen alene får terningkast 6.

 

BETALING

Jeg kjøpte 8 disker og det kom på bare 22 kroner i porto. Jeg valgte å betale med kort, og autorisasjonen med VISA kort gitt smertefritt igjennom. Synes det er et enormt pluss at de støtter kort betaling. Terningkast 6.

 

UTVALG

Noen vil nok si de har litt tynt utvalg. De har FORTIS, RITEK og BEALL discer samt deres egene NORWAY DISC player. Både DVD-R og DVD+R. Alle 4x. For meg spilte ikke dette noe rolle i det hele tatt. For det første er jeg ikke villig til å betale mer for 8x plater, men smaken er som baken, den er delt. Jeg finner som regel et merke som er bra, og holder meg til det. Subjektiv karakter for utvalg blir 5, men terningkast 4 er nok mer passende objektivt sett. Jeg er ute etter gode plater, og da spiller det lite rolle om en butikk har 10 andre merker hvis de er ræva.

 

LEVERING

Bestilte platene på Onsdag klokka 1500.

Hadde de i posten fredag morning. Terningkast 6

 

PRISER

Jeg kjøper som regel store kvanta , så prisene for 100 plater var bra.

Konkurranse dyktige priser. Terningkast 5

 

Ok, dette er min første ordre her, og jeg er særdeles fornøyd.

Disse vil få flere ordre fra meg.

 

Kan anbefale www.norwaydisc.no , hvis andre har erfaringer, del de gjerne her,

men veldig bra levert gutter!

 

ps! Jeg handler mye på nett, og jeg har tydligvis vært heldig fordi jeg har utelukket bare hatt positive erfaringer med netthandel unntatt en ordre for 6 år siden fra multicom.

 

mvh

Espen

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært kunde hos norwaydisc for nesten 6 månader. Jeg har bestilt 3 ganger fra dem alerede. Jeg kan bare anbefaler dem til den sterkeste. De er en at de butikkene som virkelig ser på kundeservice som en sterk verdi.

Min siste bestiling var en OEM Benq DVD brenner, jeg hadde lit trouble med den (pga en kabel i min maskin) og sendt den i retur. De var 110% hjelpsom og byttet den for en retail versionen som de har testet før de sendte den. Service var så godt. Pakken tok bare 2 dager til Tromsø.

Takk for servicen Norwaydisc.

Lenke til kommentar

Hei.

jeg bestillte 4stk Universal dvd+r 25pk og en cdmappe for ca.2 uker siden fra norwaydsic.

Kom fort fram og henta de på posten.

Dagen jeg skulle til å brenne, såg jeg at en av dvd hadde små prikker på seg, så ut som noen hadde sølt cola eller noe sånt på.

sjekka resten av spindelen etterpå og det viste seg at ca.20 av dem hadde de samme prikkene. prøvde å brenne de men det gikk ikke.

Sendte da mail til norwaydisc og sa i fra om dette. fikk mail dagen etterpå, der det sto: sender deg ny:)

2 dager etterpå fikk jeg en ny spindel i posten:)

Dette var jaggu bra service! stå på norwaydisc :thumbup:

Endret av D_S
Lenke til kommentar

Jepp, bra webshop med god service.

 

CD/DVD utvalget er vel noe "begrenset" pga at de vil ha kvalitet å selge. Dårlige varer var jo noe de ville unngå.

 

Til trådstarter og ettpar andre...Når det gjelder leveringstid så husk nå for all del at det er Posten som håndterer det, blir ikke helt rett å legge det på butikken, men de er kjappe å få sendt varene som er bestillt og det skal de ha skryt for!

Lenke til kommentar

Dagen etter at jeg bestillte plater der fikk jeg en mail der de beklaget at de ikke hadde sendt varene den dagen pga lagerstatus, men skulle gjøre det neste dag. Fantastisk bra. Men, som andre sier, blir de store mister de vel evnen til såpass god personlig oppfølging av kundene.

 

Vil absolutt handle her igjen, spesiellt etter at de fikk "pakketilbudet" med DVD spindel og videocover. Siden jeg har lett etter et bra alternativ til That's Write som etter sigende har gått til hundene etter at de fikk ny produsent av platene.

 

Setter også pris på at de har testet platene på mange forskjellige brennere i ulike hastigheter.

Lenke til kommentar

en ting jeg savner er webshopper som kan gå litt utenom de vanlige rutinene..

 

Feks handler jeg på netshop for iaff 20 i månen, og når de sendte meg feil vare for litt siden (usb2.0 kontroller) så spurte jeg om de kunne sende meg PCI varianten så skulle jeg sørge for og sende tilbake PCMCIA varianten jeg hadde fått i løpet av dagen, men neida.. Dette kunne ikke la seg gjøres før de hadde fått PCMCIA kontrollern i posten fra meg.. Er snakk om en fillevare til kanskje 150,- inn.. Hadde de stolt på meg hadde de nok fortsatt hatt meg som fast kunde.. Men nå er jeg på *utkikk* :)

Lenke til kommentar
en ting jeg savner er webshopper som kan gå litt utenom de vanlige rutinene..

 

Feks handler jeg på netshop for iaff 20 i månen, og når de sendte meg feil vare for litt siden (usb2.0 kontroller) så spurte jeg om de kunne sende meg PCI varianten så skulle jeg sørge for og sende tilbake PCMCIA varianten jeg hadde fått i løpet av dagen, men neida.. Dette kunne ikke la seg gjøres før de hadde fått PCMCIA kontrollern i posten fra meg.. Er snakk om en fillevare til kanskje 150,- inn.. Hadde de stolt på meg hadde de nok fortsatt hatt meg som fast kunde.. Men nå er jeg på *utkikk* :)

Mener du 20.000 nkr? Må være noe feil kjemi mellom deg og Netshop hvis de ikke våger å sende deg en vare til 150 på forhånd. Meget merkelig. Gode kunder som kjøper for så mye i måneden burde fått litt ekstra service.

Lenke til kommentar
Kordan er det med leverings valg? går det ann og velge oppkrav? kva er porto ved forskuddsbetaling?

Med kortbetaling:

Opp til 1Kg kan sendes som brev. Forskjellige satser alt etter vekt på varene. Alt fra 9,- og opp til 66,-

Over 1Kg sendes som servicepakke, pris avhegig av vekt. Følger postens satser så godt som mulig.

 

Oppkrav:

Sendes som servicepakke + oppkravsgebyr. Pris avhengig av vekt på det du skal ha.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...