Gå til innhold

Skal bestemt ha ett 9800PRO/XT, men hvem utgiver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"hvem utgiver"?? Hvor har du lært deg norsk? Det heter selvsagt "Hvilken utgiver".

 

Ikke ment som flaming, er bare så lei av alle som ikke kan skrive.

 

Du er selvsagt 100% unnskyldt hvis du har dysleksi eller er utlending som ikke kan så godt norsk.

 

Når det gjelder skjermkort, så har jeg hørt at Power Color er ett jallamerke du bør holde deg unna.

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar
Gå for Hercules 9800Pro. Du finner det her http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Hvorfor betale så mye for et 9800Pro kort med 128?

Man får dem ned under 2000

 

personlig vurdere jeg http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1880

fordi dette er veldig stille (som betyr noe for meg) og dessuten har så god kjøling av man kan flashe til XT uten problemer..

Dette kortet har gjort det meget bra i test mot andre 9800Pro kort også.

 

Se forøvrig annen tråd:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=211519&st=40

ang dette kortet. Folk virker jo fornøyd..

 

/vonGrepa

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

zoidman, har du noe som kan backe opp utsagnet ditt om at powercolor er et jallamerke ?

samtidig så står det et par setninger i retningslinjene om det å rette skrivefeil til andre på forumet...

 

hvis du ABSOLUTT må kjøpe kort nå så anbefaler jeg 9800pro, det er snakk om rundt 10% ekstra ytelse i noen spill, dette rettferdiggjør ikke et pristillegg som nesten tilsvarer enda ett 9800pro kort ved å kjøpe 9800xt

hvis du har mulighet til å vente, samt er villig til å legge ut xkr for et 9800xt på dette tidspunktet, så kan du alltids vente til de neste nvidia og ati kortene kommer, disse vil legge seg rundt 9800xt prisnivå samt overgå xt en god del..

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
hvis du ABSOLUTT må kjøpe kort nå så anbefaler jeg 9800pro, det er snakk om rundt 10% ekstra ytelse i noen spill, dette rettferdiggjør ikke et pristillegg som nesten tilsvarer enda ett 9800pro kort ved å kjøpe 9800xt

Med enkelte spill kan det være en del mer enn 10% bedre ytelse, men jeg syns heller ikke det er verdt den store prisforskjellen.

Lenke til kommentar
zoidman, har du noe som kan backe opp utsagnet ditt om at powercolor er et jallamerke ?

Som sagt er det noe jeg har "hørt" her på forumet. Foreksempel at kortene mangler brikken som leser av temperatur på core og noe overklokkingsgreier. Viften stopper plutseligt etter noen måneder (mulig de har fikset dette). Tilfeller med treg RAM.

 

Dette er det jeg kommer på nå.

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar
zoidman, har du noe som kan backe opp utsagnet ditt om at powercolor er et jallamerke ?

Som sagt er det noe jeg har "hørt" her på forumet. Foreksempel at kortene mangler brikken som leser av temperatur på core og noe overklokkingsgreier. Viften stopper plutseligt etter noen måneder (mulig de har fikset dette). Tilfeller med treg RAM.

 

Detter er det jeg kommer på nå.

så er det bare det at de eneste probleme PowerColor har hatt, er ikke tilfeller av treg ram eller overklokking, men dårig feste på vifta. dette er nå fikstet pent og pyntelig :)

PowerColor er akkurat samme som Sapphire forresten :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
zoidman, har du noe som kan backe opp utsagnet ditt om at powercolor er et jallamerke ?

Som sagt er det noe jeg har "hørt" her på forumet. Foreksempel at kortene mangler brikken som leser av temperatur på core og noe overklokkingsgreier. Viften stopper plutseligt etter noen måneder (mulig de har fikset dette). Tilfeller med treg RAM.

 

Detter er det jeg kommer på nå.

det er mye man kan plukke opp på et forum, men jeg vil nok anslå at det meste ikke akkurat stemmer.

jeg har ikke hørt om et eneste tilfelle hvor et powercolor 9800xt har manglet en av de mest sentrale hw-endringene fra 9800pro, nemlig den innebygde temperatur sensoren, det samme gjelder treg ram.

det tilfellet kan dreie seg om (siden du nevnte overklokkingsgreier) kan være f.eks overdrive, at personen har brukt for gamle drivere som ikke har støttet dette.

viften stoppet ikke akkurat, men den hadde i en del tilfeller en lei tendens til å bare falle av, dette er fikset for lenge siden.

 

så det eneste problemet de har hatt er nok vifteproblemet.

Lenke til kommentar
zoidman: Hvis du skal absolutt skal rette på andre sine skrivefeil så ta en liten kikk på det første innlegget ditt selv da....Du er un(n)skyldt :wow:

Hehe, måtte skrive raskt, læreren maste om at jeg måtte sette meg på plass :blush:

 

Forresten, se på ditt eget innlegg, du mangler komma; sine innlegg, så ta...

 

Men skal vi ikke glemme dette, og holde oss on topic heller?

Lenke til kommentar

vel, sjekk prisguiden og kjøp deg det billigste r9800pro kortet du finner, det er nada forskjell på kortene ytelsesmessig hvis man ikke skal klokke, da varrierer det fra kort til kort.

Dog selvom kort fra Hercules har en litt annen kjøleløsning og koster litt/endel mer.

Det er ikke verdt å kjøpe r9800xt, med mindre du er en erke hardware-entusiast, og må ha det beste kortet i skrivende stund.

 

 

Mine tre øre. :).

Lenke til kommentar
jeg har hørt endel fint om powercolor sine kort, og noe bra om HIS sine.

men jeg bare lurer, er 9800XT merkbar ytelse fra 9800PRO?

og hvem utgiver burde jeg velge hvis jeg skal ha meg ett PRO/XT kort?

for kort skal kjøpes ganske snart. :thumbup:

Glemm alle Pro og XT i 9600 serien untat denne her :

 

http://www.hardwarezone.com/articles/view....977&cid=3&pg=13

 

Dette er absolut det beste av alle 9600-Oro-XT korta.

Denne e raskere til og med enn 5700Ultra og ligger minimalt bakk 5800.

Hehe 590 på kjerne og 810 på minne gjør en bra jobb !!!

 

PS: Har bestilt dette etter å ha solgt min 9600Pro FireBlade ... Prisen e lavere enn de fleste XT den ligger på 1399 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...