Gå til innhold

The Wheel Of Time blir film!


farke

Anbefalte innlegg

http://www.dragonmount.com/News/news-2004-...spx#03-12-04_01

 

Endelig skjer det! Robert Jordans The Wheel Of Time blir film (eller kanskje miniserie, litt uklart det der :hmm: ) så fort Red Eagle Entertainment finner seg en produksjonspartner!

 

De sier de filmatisere hele bokserien, noe som åpner for at store deler av de faktiske (og omstendelige) skriveriene faktisk blir å se på sølvskjermen. Håper de drar inn forfatteren selv i dette prosjektet, så vi slipper unna fuckups lik The Lord Of The Rings: The Return Of The King!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eyh, det var jeg som fortalte deg dette farke! :D

 

Uansett: om dette blir gjennomført, som TV-serie eller film, så kommer ihvertfall JEG til å se det. Spørsmålet er om noen tør å begi seg ut på et monsterprosjekt som dette. Om Ringenes Herre-filmene hadde høy risiko (kunne ha kjørt New Line Cinema rett på dunken om det hadde floppet), så blir det bare blåbær mot det her. Publikumsinteressen vil ikke være halvparten så stor som RH, og dette ville være et mye mer langvarig prosjekt. Hver bok i WoT-serien er omtrent like tjukke som Ringenes Herre. Og det er foreløpig ti av dem (ny bok skal visstnok komme til neste år om noen lurte).

 

Sånn jeg ser det så er det mange problemer:

  • Å skvise hver bok inn i hver sin film
  • Å få hver film til å gå med overskudd, så vi ikke får én eller to filmer uten oppfølgere, eventuelt en TV-serie som ender etter 2 sesonger. (MANGE av sånne eksempler)
  • Å få relativt gode skuespillere til å bli med på et så langvarig prosjekt
  • Å rekke å lage filmene før skuespillerne som spiller Rand og kompani dør av alderdom, eller ihvertfall før de blir over 30.

De to sistnevnte gjelder enda mer for en serie enn for en film. Det ville være rimelig å anta at hver bok ville bli en sesong i en serie, og da ser vi på minst 12 sesonger. Jeg vet farke er tilhenger av teorien om at serien vil ende opp på 13 bøker, uten at jeg skal gå nærmere inn på argumentene for den teorien her.

Lenke til kommentar

Høres vanskelig ut dette... Bøkene har jo blitt altfor dårlige og langtekkelige så det blir jo vanskelig å få inn alt svadapreiket som Jordan kommer med for å holde serien gående... (Ga opp WoT etter bok 4).

 

Og om den blir laget så blir det med et _mye_ mindre budsjett enn LoTR og kommer derfor mest sannsynlig til å bli mindre vellykket med tanke på skuespillere, effekter, antall filmer, manus, "autensitet" osv.

Lenke til kommentar

Jeg synes bøkene verken er kjedelig eller langtekkelig, og det er jo etter bok 4 det begynner å ta seg opp. Er midt i bok 6 sånn ca nå.

 

Men må si meg enig i at det kan bli vanskelig å filmatisere det på en god måte. Ser for meg at det kommer til å bli en serie med Xena kvailtet :no:

Lenke til kommentar

Greit å se at det ikke bare er meg som syns at bøkene tapte seg litt utover i serien. Syns de var kjempedigg å lese helt til jeg begynte på "Lord of Chaos". Etter det har det nesten stagnert helt og jeg må virkelig bestemme meg for at nå skal jeg lese videre for å fordøye flere sider. (Holder på med bok nr 7 nå)

Syns de mistet litt av den gode humoren og stemningen som var i de første bøkene. :(

 

Men for all del. Bra bøker likevel. Er ikke sånn å forstå :p

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Nå hadde de vel kun rettighetene til den første boken? Om denne skal filmatiseres kan det faktisk bli ganske bra, for den er jo spennende og det skjer mye.

 

Skal de filmatisere alle 10(snart 11, pluss de resterende som avslutter serien) bør de gå for miniserie, og da håper jeg for guds skyld at de ikke går for en serie på høyde med Xena eller Hercules eller egentlig en hvilken som helst serie i det kaliberet.

 

De kan jo bare også la vær å filmatisere serien, og da slipper vi å sitte igjen med ekle og gale bilder over hvordan ting EGENTLIG skjer :) De siste bøkene i serien har jo også tapt seg ganske mye; det skjer lite, altfor mange karakterer å holde oversikt på + + + + Da blir det sikkert like spennende som P.Js Two Towers....zzzz....

 

Disse filmryktene har jo dessuten gått rundt omkring i flere år, så at det blir aktuelt de neste 2-3 årene har jeg liten tro på.

Lenke til kommentar

For de som liker slik litteratur vil jeg anbefale David Eddings' "Sagaen om Belgarion" (The Belgariad), og oppfølgeren til denne "The Malloreon". Sistnevnte er vel ikke oversatt til norsk ennå. Den var ihvertfall ikke det sist jeg sjekket.

Disse kunne jeg ha tenkt meg å lage serie av. Det kunne blitt helt topp :) Men film blir for vanskelig...

Syns historien er bedre enn WoT også...

 

Edit: knottefeil

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ringenes Herre-filmene hadde høy risiko (kunne ha kjørt New Line Cinema rett på dunken om det hadde floppet)

Tsk tsk. Skal nok litt mer enn det for å skakk-kjøre New Line.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...