Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heppz alle sammen...

 

Jeg er helt sikkert som alle andre her veldig glad i å spille online games og er da heeelt avhengig av at det går "smooth" , ikke hakking og samtidig ha en ok oppløsning.... :blush:

 

Jeg har spilt endel ET, RTCW uten store problemer, men når jeg nå har begynt å spille BTV (battlefield vietnam) så hakker/warper det veldig mye... jeg tror det kan være en flaskehals i systemet mitt ett sted.. så jeg må muligens kjøpe meg ny maskin... det er her dere kommer inn.. HVA gjør jeg...

 

Jeg har pr dags dato

 

MSI hovedkort 6545 PRO

P4 1,5 ghz

756 mb ddr minne

Powercolor 9800 pro

 

Tror dette var de viktigste komponentene...

 

Jeg har sjekka om jeg kan oppgradere cpu'en på hk'et, men hk'et støtter ikke mere enn 2,2 ghz... (baad), og minnet er vistnok ett minne som ikke funker på andre hk.. så jeg vurdere å kun bruke skjermkortet i en ny maskin.. og evt bruke dagens maskin som server... noen som kan hjelpe meg med hva jeg bør anskaffe meg av komponenter for å kunne rocke online igjen..

 

thanks

 

-Falcon-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en fordel at det er en prisramme å forholde seg til..

 

Men skal du game, så vil jeg tro rundt 10000?

 

Da kan det jo bli noe sånt:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz 2595,-

Gigabyte K8NNXP nForce3 150 1695

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB 2816

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 1162

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort 864.50

 

Totalt 9134.14

 

Priser fra HWB.no og komplett.no, så har du jo et bra grafikkort. la til et kabinett fordi jeg ikke er sikker på om du har ferdigpc eller selvbygd.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er maskinvaren din det er noe galt med, og jeg synes enkelte er litt for kjappe med å foreslå utskifting av maskiner.

 

Warping er ofte et tegn på dårlig skjermkortdrivere, høy ping eller dårlig optimalisert nettkode i spillet. Husk at BF Vietnam er helt nytt og må kanskje patches. Eller at serveren er treg.

 

Prøv litt med forskjellige instillinger. Hvis cpu er for svak skal du få hakking uavhengig av om du kjører på 800x600 eller 1280x1024. Oppløsning har lite å si for cpu forbruk. Hakker spillet også i singel player? Hvis ikke er maskinvaren helt ok.

Lenke til kommentar

vel.. jeg er nesten helt sikker på at det er maskinvaren som er moden for å byttes.. jeg har kun 1,5 ghz.. singelplayer funker ok.. litt hakking når det er mye lyd... jeg kjører nyeste drivere til skjermkortet.. har prøvd litt forskjellige drivertyper... lydkortet mitt er relativt nytt.. sb audigy... :)

Lenke til kommentar

Signatur, vær grei, slutt å uttale deg når du åpenbart ikke har peiling. SELVFØLGELIG må han ha ny cpu. Det er ødeleggende når folk som deg kommer og sprer møkk på et forum der folk faktisk søker kunnskap. Mitt råd til Falcon, er å følge nomix sitt forslag. Mye for pengene.

Lenke til kommentar
Men lønner det seg for meg å vente på nforce 250 ??

Det kommer an på budsjettet. Hvis du kan bruke 4-5000 på CPU og hovedkort så lønner det seg å vente. Hvis ikke bør du gå for AthlonXP. Da kommer prislappen på rundt 1500kr. Alternativt kan kanskje Pentium4 northwood HT/800 være et alternativ.

Lenke til kommentar

BFV er veldig krevende på rammen, så kan jo være der flaskehalsen ligger. Har selv bare 512MB, og der er ikke mange MB ledig når jeg kjører spillet. Også mange som har rapportert at forbedrelsen er drastisk fra 512-1024... så kanskje du merker det bra fra 756 også. Bruker du forresten EAX? har lest nå greier på nettet at d er litt krøll med den, og at den derfor kan påvirke fps'en dramatisk...

Endret av Keworkian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...