Gå til innhold

Skal selge hel maskin (XP2500+) - prisanslag?


Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye 2.3ghz tilsvarer i xp? jeg shønner ikke held de xp tingene enda... for...det er stor forskjell i xp men lite i mhz/ghz

 

f.eks en xp1800+ er vel 1.4ghz hvis jeg ikke husker feil...og en xp2500+ er 1.8 ghz... noen som vet?

AMD Athlon XP3200+ 2.2 GHz <--- tror du må opp i 64bit for å få 2,3 ghz...

 

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz, fant ingen med 2,3ghz :ermm:

 

mvh Ballemann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shønner:)

 

lurer på hvor mye 2.3ghz tilsvarer i xp? jeg shønner ikke held de xp tingene enda... for...det er stor forskjell i xp men lite i mhz/ghz

 

f.eks en xp1800+ er vel 1.4ghz hvis jeg ikke husker feil...og en xp2500+ er 1.8 ghz... noen som vet?

 

det er som sagt en tft(LCD) skjerm på 15" ikke crt... har i tilleg høytalere innebygd i skjermen

max oppløsning er bare 1024x768...men dette er jo egentlg stort nok det... hele 75 hz og 60 khz....har jo også en 17" ibm CRT skjerm men til og med denne er dårligere enn lcd skjermen... og den funker faktisk med needforspeed underground...noe jeg ikke trodde den ville jøre...

 

joda....har solgt en del ting på qxl...både med fortjeneste og tap... men men... har ennå ikke bestemt meg helt om jeg skal selge...

Tilsvarer ikke f.eks. XP2500+ en P4 2,4GHz?

XP3000+ = 2,8GHz ca?

 

Mulig jeg er på jordet...

Lenke til kommentar
3k .. AMD, liten harddisk, dårlig skjermkort, dårlig mus og dårlig skjerm trekker ned.

:roll:

Det synes jeg var litt lite ja...

Tror du med hjertet i behold kan selge den for ca. 5.5k...

Nesten sånn at jeg foreslår at du kjøper en HD til på tilbud om du ser et, og selger PC med litt mere space... 5400RPM, og 40GB blir rett og slett litt vel dårlig nå til dags? 1GB RAM, som forsåvidt er ganske bra RAM også selger jo, grafikkortet holder jo til det meste da og xp2500 uten sperre også greit å ta med ;)

 

 

Lykke til!

 

;)

Lenke til kommentar
3000 er sprøyt for meg. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt den ut på qxl med mistepris på 10.000 kr. Nesten garantert at den blir solgt!

Så det du sier er, la oss prøve å svindle noen....

 

Det er ikke snakk om at folk er gjerrig(selger muligens). Det er snakk om at det er brukt utstyr. Og når man kan kjøpe nytt utstyr med bedre specs for samme prisen som man prøver å selge det brukte for, må selger kanskje gjøre et forsøk på å komme ut av den rosa boblen man sitter i og se realitetene. Brukt datautstyr er verdt null og niks i forhold til hva man kjøpte det for.

En ny XP2500+ koster 750 kroner, en brukt, maks 450 kroner. Du får et Radeon 9800Pro grafikkort, som er endel bedre enn det du selger, for under 2000 kroner, noe som tilsier at ditt brukte kort er verdt maks 800 - 900 kroner.

 

Sett opp en tilsvarende ny maskin hos en webshop og del på to. Da har du en realistisk bruktpris.

 

Å la være å oppgi prosessoren som en overklokka XP2500+ er svindel!

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
psilocybe er aldri villig til å betale mye for pc'er (eller blingset du denne gangen også og trodde at det var 15" CRT og CD-brenner?)

ADI, er det et anerkjent merke viden kjent for sin eksellente kvalitet? Niks.

Brenneren er også det billigste man får på markedet.

Skjermkortet, helt greit til lite krevende spill.

Harddisken er knøttliten, musen er i mine øyne patetisk dårlig, tastaturet er mest sannsynlig noe rusk som koster en femtilapp, og CPU'en er av merket AMD.

 

Alt i alt, ikke noe jeg ville brukt mye penger på. 3k, kanskje 4 hvis jeg var i godt humør den dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
psilocybe  er aldri villig til å betale mye for pc'er (eller blingset du denne gangen også og trodde at det var 15" CRT og CD-brenner?)

ADI, er det et anerkjent merke viden kjent for sin eksellente kvalitet? Niks.

Brenneren er også det billigste man får på markedet.

Skjermkortet, helt greit til lite krevende spill.

Harddisken er knøttliten, musen er i mine øyne patetisk dårlig, tastaturet er mest sannsynlig noe rusk som koster en femtilapp, og CPU'en er av merket AMD.

 

Alt i alt, ikke noe jeg ville brukt mye penger på. 3k, kanskje 4 hvis jeg var i godt humør den dagen.

Musa er helt sinnsyk god.

Lenke til kommentar

Eneste som trekker ned på prisen for en vanlig bruker er at den er brukt, men at den funger stabilt, er ferdig installert vil trekke opp for alle andre enn, selvbyggerne. Det er Tross av minoriateten som bygger egne PC selv

 

Men Pc brukt faller fort i pris, i henhold til norsk skattelovgivning er Pc en av de få ting du har lov til å direkte utgiftsføre , dvs økomisk levetid under 3 år

.

 

men tror nok du får selgt den for 8-10 til en vanlig databruker, han/hun må jo fortsatt tross alt betale mer for en ny en.

 

så jeg ville ikke fulgt rådene til "PC-Frikerne" her, jeg ville ha forlangt høystbyndede over 8000,-

 

For det er faktisk mange som vil ha en god, stabil maskin i den prisklasssen, som ikke vet hva overklokking er og er mest opptatt av at ting fungerer.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Det er ikke svindel om han skriver helt riktige opplysninger, og er ærlig. Det er verre hvis han sier at det er en (f.eks.) 3200+, uten å si at den er overklokket.

Sett ut riktige opplysninger, minstepris på 10k, så får du antakeligvis dårlig samvittighet, men du har ihvertfall ikke SVINDLET noen!

Det er greit hvis det gis korrekte opplysninger.

 

Å sette en minstepris på 10.000 kroner ER svindel, fordi det implisitt sier at en ny tilsvarende maskin koster rimelig mye mer.

Selger er fullstendig klar over at det ikke er verdt så mye, siden man får tilsvarende ny maskin for omtrent samme prisen.

 

Hvis minsteprisen f.eks. settes til 6.000 og noen byr 10.000, stiller saken seg selvsagt helt annerledes. Da er det kjøpers ansvar.

Lenke til kommentar

Hvis du planlegger å selge den på QXL så sett minsteprisen til mellom 6000 og 8000 kroner du. Men vær ærlig med spesifikasjonene, ellers risikerer du bare trøbbel fra kjøper senere.

 

Edit: Jeg er heller ikke så sikker på om det lønner seg å selge den "ferdig overklokket". Det er nok best å selge den med CPU'en på standard hastighet, og heller informere eventuelle kjøpere om overklokkingsegenskapene.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

Man kan si at det er et pluss med en ulåst xp2500+ .

Disse kan ikke kjøpes lengre .

 

Når det angår oppgitt hastighet i en annonsering kan man beskrive det som følger:

AMD xp2500+ ulåst prosessor for max overklokkings gevinst .

Systemet er stabilt og kjøres daglig med 2300mhz som

tilsvarer AMD's PR rating = xp3400 .

 

Uamdtool for PR rating:

http://www.cpu3d.com/modules.php?name=Down...op=getit&lid=66

 

 

 

.........

Lenke til kommentar
Skal ikke starte en AMD/Intel disk. men man er vel stort sett enige om at forskjellene eventuellt er marginale?

Man er tydeligvis ikke det, sier man kommer med slike idiotiske "komentarer". Noen foretrekker AMD-prosessorer fordi de er billige, og noen foretrekker Intel-prosessorer fordi de er bra. Jeg tilhører den sistnevnte gruppen.

 

Uansett. Jeg sier bare hva jeg mener er bra/dårlig, og hva jeg ville ha betalt. Dere er hjertelig velkommen til å være uenige. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...