Gå til innhold

Skal selge hel maskin (XP2500+) - prisanslag?


Anbefalte innlegg

heisann har tengt å selge pcn min og lurer på hvor mye jeg kan få får dette

 

 

Kabinett: Raidmax http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FU868WY

HK: Abit NF7-S V2.0

CPU: Athlon XP2500+ @ 2300Mhz (denne er ikke låst) :D

Ram: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT 256mb(ddr) minne

harddisk: 40GB ibm 7500rpm

skjerm: ADI 15" tft skjerm

tastatur: ibm

mus: Logitech MX300 optical

musmatte: IceMat

dvd-brenner: Nec 1100A dvdbrenner

cd-rom: helt vanlig 52x cd-spiller

operativsystem: Windows 2000 PRO installed m/gjennoprettings CD

 

samtidig...er dette en bra pc ?

Endret av blacktower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3k .. AMD, liten harddisk, dårlig skjermkort, dårlig mus og dårlig skjerm trekker ned.

3000? Var det en spøk?

 

Sånn ca. bruktverdi:

 

Kabinett: Raidmax 500,- (m/PSU)

HK: Abit NF7-S V2.0 500,-

CPU: Athlon XP2500+ @ 2300Mhz (denne er ikke låst) 500,-

Ram: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB 1500,-

skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT 256mb(ddr) minne 1500,-

harddisk: 40GB ibm 7500rpm 200,- (du mener sikkert 7200rpm)

skjerm: ADI 15" tft skjerm 2000,- (?)

tastatur: ibm 50,-

mus: Logitech MX300 optical 200,-

musmatte: IceMat 50,-

dvd-brenner: Nec 1100A dvdbrenner 500,-

cd-rom: helt vanlig 52x cd-spiller 100,-

operativsystem: Windows 2000 PRO installed m/gjennoprettings CD 500,-

 

Totalt 8100,-

Forutsetter at alt er i god stand osv.

Lenke til kommentar
3k .. AMD, liten harddisk, dårlig skjermkort, dårlig mus og dårlig skjerm trekker ned.

3000? Var det en spøk?

 

Sånn ca. bruktverdi:

 

Kabinett: Raidmax 500,- (m/PSU)

HK: Abit NF7-S V2.0 500,-

CPU: Athlon XP2500+ @ 2300Mhz (denne er ikke låst) 500,-

Ram: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB 1500,-

skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT 256mb(ddr) minne 1500,-

harddisk: 40GB ibm 7500rpm 200,- (du mener sikkert 7200rpm)

skjerm: ADI 15" tft skjerm 2000,- (?)

tastatur: ibm 50,-

mus: Logitech MX300 optical 200,-

musmatte: IceMat 50,-

dvd-brenner: Nec 1100A dvdbrenner 500,-

cd-rom: helt vanlig 52x cd-spiller 100,-

operativsystem: Windows 2000 PRO installed m/gjennoprettings CD 500,-

 

Totalt 8100,-

Forutsetter at alt er i god stand osv.

det hørtest riktig ut :-)

bra det var seriøst og ikke en tulling som som mener 3k. glemt tft skjermen da eller? uansett, bra pc, litt lite diskplass og rimelig reit skjermkort!

verdt rundt 8k ja :)

Lenke til kommentar
3k .. AMD, liten harddisk, dårlig skjermkort, dårlig mus og dårlig skjerm trekker ned.

Skjønte det! (ventet på svar fra psilocybe da jeg scrollet nedover siden) ;)

psilocybe er aldri villig til å betale mye for pc'er (eller blingset du denne gangen også og trodde at det var 15" CRT og CD-brenner?)

Lenke til kommentar

tusen takk for responsen :)

 

sitter nå å vurderer litt nermere om jeg skal selge den eller ikke...er jo fornøyd med den men hadde tenkt meg en bil :p

hehe...

den fyren som skreiv 3000 har enten måttet vert påvirket av noe eller bare kødd...eller kanskje ikke vet så mye? hehe....

musa er jo absolutt ikke dårlig...har sett test av den og at den egner seg best av ganske mange til spill og redigering der det trengs nøyaktighet, og med Icemat så blir den ikke dårligere heller :) menmen...

Lenke til kommentar
tusen takk for responsen :)

 

sitter nå å vurderer litt nermere om jeg skal selge den eller ikke...er jo fornøyd med den men hadde tenkt meg en bil :p

hehe...

den fyren som skreiv 3000 har enten måttet vert påvirket av noe eller bare kødd...eller kanskje ikke vet så mye? hehe....

musa er jo absolutt ikke dårlig...har sett test av den og at den egner seg best av ganske mange til spill og redigering der det trengs nøyaktighet, og med Icemat så blir den ikke dårligere heller :) menmen...

Psilocybe er da ikke påvirket av noe som helst. Jeg ville ikke gitt mer enn 4000-5000kr for en slik maskin.

Lenke til kommentar
tusen takk for responsen :)

 

sitter nå å vurderer litt nermere om jeg skal selge den eller ikke...er jo fornøyd med den men hadde tenkt meg en bil :p

hehe...

den fyren som skreiv 3000 har enten måttet vert påvirket av noe eller bare kødd...eller kanskje ikke vet så mye? hehe....

musa er jo absolutt ikke dårlig...har sett test av den og at den egner seg best av ganske mange til spill og redigering der det trengs nøyaktighet, og med Icemat så blir den ikke dårligere heller :) menmen...

Psilocybe er da ikke påvirket av noe som helst. Jeg ville ikke gitt mer enn 4000-5000kr for en slik maskin.

:yes: Ville ikkje ha gått over 5 høvdinger eg heller

Lenke til kommentar

For all del, ikke selg den til noen her. Alle her er gjerrige, og kan sette sammen oppsett selv for litt mer som gir enda mer for pengene.

 

Du kan få oppmot 10 000 hvis du selger den til en som ikke kan så mye om data. Hvis overklokkinga også er veldig god og stabil. IKKE selg den for under 8000. Mye av dette kommer på ann på hvor god skjermen er, noe som jeg ikke aner...

Lenke til kommentar

shønner:)

 

lurer på hvor mye 2.3ghz tilsvarer i xp? jeg shønner ikke held de xp tingene enda... for...det er stor forskjell i xp men lite i mhz/ghz

 

f.eks en xp1800+ er vel 1.4ghz hvis jeg ikke husker feil...og en xp2500+ er 1.8 ghz... noen som vet?

 

det er som sagt en tft(LCD) skjerm på 15" ikke crt... har i tilleg høytalere innebygd i skjermen

max oppløsning er bare 1024x768...men dette er jo egentlg stort nok det... hele 75 hz og 60 khz....har jo også en 17" ibm CRT skjerm men til og med denne er dårligere enn lcd skjermen... og den funker faktisk med needforspeed underground...noe jeg ikke trodde den ville jøre...

 

joda....har solgt en del ting på qxl...både med fortjeneste og tap... men men... har ennå ikke bestemt meg helt om jeg skal selge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...