Gå til innhold

Nye høytalere, hva anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Hallaiz!

Sitter her no og hører på musikk med Logitech Z-680 og er absolutt ikke fornøyd med lyden. Selvsagt duger de til film/spill og diverse, men jeg vil ha mere Bass og styrke til min musikk. Spiller da for det meste Hip hop musikk så det blir en del 'Dunk Dunk'. Rommet disse nye høytalerne skal stå i er vel på ca: 25 kvadrat eller noe. Hva mener dere blir den beste løsningen for meg? har sett på noen Cerwin Vega høytalere, men er usikker siden jeg ikke har peiling på dette området. Bør helst være billigst så mulig, så hvis dere kunne være så greie å sette opp ett oppsett ''1 par høytalere og en forsterker'' til billigst mulig pris som duger til mitt bruk, ville det absolutt ha vært supert!

 

 

 

 

 

Takk på forhånd.

 

 

~Makaveli~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cv e jo kjent for bass og styrke som du sier.. men det stopper vel der og, greie party høyttalere med mye bass!

 

billigst mulig sier du, et par cv v-10f sammen med en nad c320beeså er du oppe på 5200,- pluss et par hundre i kabler..

 

du kan jo spare litt på å velge en billigere forsterker som f.eks Cambridge A500

 

ellers har jo hificenter kjeden noe billige proson høyttalere som kanskje egner seg.. gale fra hifiklubben ligger jo i din prisklasse men har vel ikke helt den bassen du er ute etter.

 

et par andre høyttalere som jeg ikke har hørt faktisk så kan ikke si så mye om di er disse fra ljudia, MindTech AF-8

er litt fristet til å kjøpe de selv for og teste, synes de ser veldig bra ut og og laget av Zachry burde det jo være litt trykk og bass i de.

Endret av phax
Lenke til kommentar
cv e jo kjent for bass og styrke som du sier.. men det stopper vel der og, greie party høyttalere med mye bass!

 

billigst mulig sier du, et par cv v-10f sammen med en nad c320beeså er du oppe på 5200,- pluss et par hundre i kabler..

 

du kan jo spare litt på å velge en billigere forsterker som f.eks Cambridge A500

 

ellers har jo hificenter kjeden noe billige proson høyttalere som kanskje egner seg.. gale fra hifiklubben ligger jo i din prisklasse men har vel ikke helt den bassen du er ute etter.

 

Vil jeg merke stor forskjell på å velge cambridge a500 framfor nad c320 da denne er noe svakere?

 

Vil cv v-10f holde for mitt rom på 25 kvadrat, kommer da til å spille ekstremt høyt, eller burde jeg gå for den modellen som er hakke dyrere?

 

sikker på at z-680'et ditt er dårlig som du sier?

 

Jeg bytta lydkort og fikk mye mer ut av mitt (z-680)!

 

Nej, det er jo ikke akkurat dårlig da, men er bare ikke kraftig nok for meg da jeg er ute etter mye kraftigere bass,som sagt ovenfor det duger for mitt bruk av å se film og spill.

Lenke til kommentar

Vil jeg merke stor forskjell på å velge cambridge a500 framfor nad c320 da denne er noe svakere?

 

Vil cv v-10f holde for mitt rom på 25 kvadrat, kommer da til å spille ekstremt høyt, eller burde jeg gå for den modellen som er hakke dyrere?

tror nok du vil kunne merke forskjellen når du drar litt på, har ikke testet disse to forsterkerne opp mot hverandre så kan ikke si det helt sikkert..

 

v-10f holder i masse vis for et lite rom på 25 kvm

 

jeg ville ikke gått opp til til v-12f fordi jeg personelig synes at en 12" blir for stor å seig i bassen..

 

visst du er villig til å gå litt opp i pris på høyttalere ville jeg begynt å sett på litt andre merker, for å finne litt mer kvalitets høyttalere. men da må du straks opp i 5000,- parret.

Lenke til kommentar

Takker for svar, vurderer litt kraftigere høytalere + forsterkere da budsjettet mitt er på 10.000, tenker da enn 9000/9500 i høytalere`+ forsterker og en 500+ i kabler, Cerwin Vega er ett must fordi jeg krever kraftig bass, og hvis jeg ikke har hørt feil så er det de som leverer mest bass for penga?

Endret av --Makaveli--
Lenke til kommentar

ok, visst du skal opp i den prisklassen får du straks mye mer morro for penga :)

 

 

visst du absolutt skal ha cv så kan du jo spytte inn et par tusen ekstra på en bedre forsterker, disse to liker jeg:

 

MARANTZ PM-7200

HARMAN/KARDON HK670

 

personlig favoritt er nok h/k670!

 

 

så kan du spytte på en cerwin vega v-15f og skremme bort det du har av naboer.

så kan du heller kjøpe deg ordentlige høyttalere når du har gått lei disse! ;)

 

 

det er hvertfall mitt råd, kjøp en god forsterker nå og et par billige cv som du bytter ut når du er gått lei dundre dundre bass!

 

 

 

 

hører stort sett bare på hip hop selv så er glad i bass, er ikke det, men det er forskjell på god bass og mye bass .. ;)

 

forresten, ta med deg en plate og stikk innom den nærmeste hifi klubben og hør på det de har av cv, test de også opp mot andre høyttalere de kan anbefale i din prisklasse. lykke til!

Endret av phax
Lenke til kommentar

Hvor bor du? Fick meg konge pris på noen peavey PA-høytalere.

Jeg kan eventuellt selge dem for 3800kr/stk (anbefalt salgspris: 659 euro).

Dem spiller 500watt RMS (1000watt program/2000watt max).

Er 2veis høytaler (15" og 90°x45° diskant), kører på 65hz-17,5khz, 2 speakon kontakter, har voicing bryter (Linear/Contour) og er HT beskyttet.

2år garanti

 

kan komme opp i 11-12 tusen med en forsterker som er bra nok til å kjøre dem orntlig, men da har du i hvertfall ett profft lydanlegg som gir 1000watt RMS/2000watt program.

 

Si ifra vis du er intressert

 

 

 

---

 

by the way

 

"Disse høyttalerene er veldig gode. Har de selv, de passer utmerket på små rom og bassen er kjempegod, stram og fyldig på samme stund Høyttaler disse koster 2246kr"

 

løp og kjøp ;P

Lenke til kommentar
Dem spiller 500watt RMS (1000watt program/2000watt max).

Den setningen gir ingen mening. De er passive, er de ikke? Hvordan måler du at en høyttaler spiller x antall watt?

 

Til trådstarter: Anbefaler deg å ikke kjøpe PA til å ha på rommet. Kjøp utstyr som er laget til å ha hjemme.

Lenke til kommentar
Dem spiller 500watt RMS (1000watt program/2000watt max).

Den setningen gir ingen mening. De er passive, er de ikke? Hvordan måler du at en høyttaler spiller x antall watt?

 

Til trådstarter: Anbefaler deg å ikke kjøpe PA til å ha på rommet. Kjøp utstyr som er laget til å ha hjemme.

Plz Peterman, vis du ikke har peiling så trenger du ikke å kommentere.

Hva trur du att han ska med en forsterker til? Ser kanske pen ut?

 

til trådstarter: anbefaler deg sterkt å kjøpe PA anlegg vis du vill ha noe med orntlig lyd.

 

Og for gud skyld, hold deg langt unna hifiklubben.. sånne butikker er for millionærer som ikke veit forskjell på RMS/Max effekt og trur att det er bedre lydkvalitet fordi forsterkeren ser pen ut og koster !#)(/!"¤.

 

Btw, ikke kjøp noe Cervin Vega.

Dem ser tøffe ut og spiller høyt i forhold til de pinglete hifi høytaleren som dem selger, men 250watt RMS på dobble 15" er ikke mye å skryte av.

Endret av H_Bozz
Lenke til kommentar
Plz Peterman, vis du ikke har peiling så trenger du ikke å kommentere.

Hva trur du att han ska med en forsterker til? Ser kanske pen ut?

 

Vet ikke om du tok poenget mitt, ellers leser jeg setningen du har skrevet feil. Det virker som du er opphengt i hvor høy effektbelastning en høyttaler tåler. Jeg ser fremdeles ikke hvordan du kan si at den høyttalerem spiller 500watt RMS. En høyttaler som har en maksimal effektbelastning oppgitt til 500W RMS skal tåle å spille lenge med 500W input. Hvilken voltstyrke og hvor mye forverning (THD) signalet har spiller selvfølgelig også inn.

 

til trådstarter: anbefaler deg sterkt å kjøpe PA anlegg vis du vill ha noe med orntlig lyd.

 

Hvorfor? PA er jo ikke laget til å ha hjemme. Jeg har et par Klipsch høyttalere her, de spiller langt over smertegrensen. Jeg skal tross alt ikke spille konsert hjemme. Jeg tror vi har meget ulik oppfatning av hva som ligger i uttrykket "orntlig lyd" ;)

 

Og for gud skyld, hold deg langt unna hifiklubben.. sånne butikker er for millionærer som ikke veit forskjell på RMS/Max effekt og trur att det er bedre lydkvalitet fordi forsterkeren ser pen ut.

 

Litt usaklig, eller hur? Jeg tror min Vincent forsterker har bedre lydkvalitet enn en tilfeldig PA forsterker i samme prisklasse. Igjen, kanskje vi har veldig ulik oppfatning av hva god lyd er.

 

Btw, ikke kjøp noe Cervin Vega.

Dem ser tøffe ut og spiller høyt i forhold til de pinglete hifi høytaleren som dem selger, men 250watt RMS på dobble 15" er ikke mye å skryte av.

 

Du henger deg igjen opp i hvor høy effektbelastning en høyttaler tåler. Hvorfor? Jeg er av en oppfatning av at hvor mange watt en høyttaler tåler er av en mindre viktig faktor for å slå fast kvaliteten på høyttaleren. Hp215 har en følsomhet på 103db. Til slutt må jeg si meg enig med deg. HP 215 låter bedritent.

Lenke til kommentar

Vel du liker vel rørforsterkere og dat spillere..

 

Selv syns jeg sånt bare er tull, ikke er det mange som hører den lille forskjellen på musik. Jeg spiller mp3'er hjemme hos meg, syns det blir absolutt bra nok lyd! Kjøpe musik er jo også så sinsykt dyrt, vis jeg ska kjøpe alla mp3'ene mine på cd blir det i hvertfall mye mere en anlegget mitt kosta.

 

Jeg gikk ut fra att trådstarteren kommer til å spille mp3'er osso så da gir jo ett pa anlegg absolutt bra nok lydkvalitet!

Bør ikke helt glemme att han faktiskt skrev att han hadde sett på en Cervin Vega høytaler..

Lenke til kommentar

Må henge meg på Peterman ja, PA suger hardt på et lite rom, hvertfall på 25kvm. PA er laget for STORE rom, og yter derfor elending i små lukket rom.

Denne H_Bozz har jo tydeligvis NULL peil på hva han snakker om, og når han sier at lydkvalitet er tull fordi han synes mp3 på sin stereo er bra nok, sier det nok om hans IQ, eller hva!?

Hifi-Klubben har greie produkter, til grei pris. Og CV er det du betaler for, mye bass og lite pen lyd. Men faktisk så selges CV ganske billig der nå, i forhold til tidligere. Husker når jeg kjøpte min DC-15 i ungdomstide, de kostet 8kkr for paret. Men så var jo DC-serien noe av det bedre de har laget også da :)

Som sagt, styr unna PA. Når jeg hadde CV, så var det en annen dude som hadde PA hjemme og som insisterte på at det var så mye bedre. Men etter en rask sammenligning, solgte han sitt PA-anlegg og kjøpte mitt :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar

PA har ingenting hjemme å gjøre... De som derimot mener det motsatte har (som sagt) lav iq eller svart på noe som vedkommende overhodet ikke har peiling på i beruset tilstand. Det blir bare for dumt!

 

Ville anbefalt deg Nad til å drive de CV'ene, da tenker jeg på c370/c372. Hk 670 blir for tamt og vil ikke kunne drive et par v-15f tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

PA utstyr er ikke laget for hjemmebruk men det betyr da slett ikke att det er dårlig i hjemmet.

 

Pantheon, pathetic... du skjønnte visst ikke poenget mitt?

Vis ikke forskjellen mellom mp3/cd plager deg så vil ikke forskjellen mellom ett pa anlegg og ett hifi anlegg plage deg heller.

 

vel dere snakker for dere selv.

Jeg foretrekker litt extra styrke i stedet for kvalitet.

 

størrelsen på elementen har ikke no å si om det er voldsomt for ett rum på 25kvadrat.

Tenker mitt er omtrent like stort, har 4stk 18" i det akkurat nå.

 

Å jammen er jeg fornøjd med lyden =)

Hører ikke mye forskjell når det gjelder lydkvalitet på anlegget mitt og oldtimern sitt rørforsterker anlegg i stua for å være ærlig...Bortsett fra att jeg kan vekke naboene.

 

menmen.. er helt sikker på att dere som har handlet på hifiklubben har sinnsykt mye bedre lyd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...