Gå til innhold

Nye høytalere, hva anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Ta en titt på disse høyttalerne.

 

Svenske Proson med sin R63MkII.

En kompis av meg har forgjengeren, og de låter helt fantastiske. Kjappe basser, som også går ganske dypt.

Disse er det bånd-diskanter på. Noe som er svært sjelden på litt billigere høyttalere.

R63MkII koster 5300 på Hi-Fi Centeret. De ble også kåret til beste kjøp i fjor.

 

Testrapport fra svenske Bil & Ljud Hemma nr 2 i 2004.

 

De blir de neste høyttalerne mine ihvertfall. Selv om jeg bare har hørt forgjengeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å jammen er jeg fornøjd med lyden =)

Hører ikke mye forskjell når det gjelder lydkvalitet på anlegget mitt og oldtimern sitt rørforsterker anlegg i stua for å være ærlig...Bortsett fra att jeg kan vekke naboene.

Da skal jeg gi deg et lite tips, og det skal du få HELT gratis:

 

Neste gang du får lommepenger av mamma og pappa, og tusler mot din lokale PA-pusher for å brenne av pengene, sving heller innom en øre-nese-hals lege og få sjekket ørene dine!!! For hvis du oppriktig mener det du har skrevet, må det være noe ALVORLIG galt med ørene dine (eller det som befinner seg mellom dem)!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mine Proson 2010 fra www.siba.no i sommer. 1" diskant 6,5" mellomtone og doble 10" basselement. Fikk de leverert på døra INKLUDERT 3 års forsikring hvis jeg ødelegger de for utrolige 2495,- Og tro meg, de spiller da utrolig bra for den prisen. Skjønner meg ikke helt på folk som på død og liv skal kjøpe høyttalere til 10k når man ikke hører noen forskjell... Er litt bortkastet spør du meg. Nå kommer sikekrt mange å skrive inn her og si at dette er noen stusselige høyttalere og at de ikke egner seg til mer enn å spille høy bass. Da kan de bare komme hjem til meg og høre! =)

Lenke til kommentar
Og tro meg, de spiller da utrolig bra for den prisen. Skjønner meg ikke helt på folk som på død og liv skal kjøpe høyttalere til 10k når man ikke hører noen forskjell... Er litt bortkastet spør du meg. Nå kommer sikekrt mange å skrive inn her og si at dette er noen stusselige høyttalere og at de ikke egner seg til mer enn å spille høy bass. Da kan de bare komme hjem til meg og høre! =)

HVordan går det an å komme med så UTROLIG teite utsagn?? Hvordan kan du mene og påstå at det ikke er forskjell på høyttalere og lyd, bare fordi DU ikke hører forskjell!?? Tror du at dine ører setter standard for hvordan andre opplever lyd eller!??

Lenke til kommentar

pantheon..

 

er jeg en mongolid liten dritunge med lav IQ som får penger av foreldrene mine pga. jeg ikke synes att utsty på hifiklubben ikke er verdt pengene?

Vel det kan jo diskuteres hvor høy din er når du skriver sånt.

 

 

Seff er det litt forskjell, men langt ifra forskjell nok til att jeg ville bytta.

Ossen utstyr har du selv? Tenker du har brennt en god del penger på utstyr fra hifiklubben siden du blir så sint når jeg skriver dårlig om dem.

 

Vel jeg sier bare det jeg mener..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte mine Proson 2010 fra www.siba.no i sommer. 1" diskant 6,5" mellomtone og doble 10" basselement. Fikk de leverert på døra INKLUDERT 3 års forsikring hvis jeg ødelegger de for utrolige 2495,- Og tro meg, de spiller da utrolig bra for den prisen. Skjønner meg ikke helt på folk som på død og liv skal kjøpe høyttalere til 10k når man ikke hører noen forskjell... Er litt bortkastet spør du meg. Nå kommer sikekrt mange å skrive inn her og si at dette er noen stusselige høyttalere og at de ikke egner seg til mer enn å spille høy bass. Da kan de bare komme hjem til meg og høre! =)

hehe.. visste vel att ikke jeg var alene ;)

 

fant noen høytalere for 200.000kr

hehe, fant dette på en annen høytaler som kostet 50.000kr mindre:

Teknisk sett og på lydprestasjoner er Nautilus 800 helt identisk til toppmodellen Signature 800. Eneste som skiller disse to modellene er finishen på kabinett og topp.

 

vel, er vel det det meste av pengen i hifi utstyr går til, merke og look.

50.000kr for en anna finnish.. :/

Lenke til kommentar
er jeg en mongolid liten dritunge med lav IQ som får penger av foreldrene mine pga. jeg ikke synes att utsty på hifiklubben ikke er verdt pengene?

Du fremstår som en fjortiss ja, med tanke på at alt du bryr deg om er watt, watt og atter watt.. Når man i tillegg hevder at PA gir bra lyd, ja da må jeg få hevde at man enten har dårlige ører eller lignende..

Lenke til kommentar
hehe.. visste vel att ikke jeg var alene ;)

 

fant noen høytalere for 200.000kr

hehe, fant dette på en annen høytaler som kostet 50.000kr mindre:

  Teknisk sett og på lydprestasjoner er Nautilus 800 helt identisk til toppmodellen Signature 800. Eneste som skiller disse to modellene er finishen på kabinett og topp.

 

vel, er vel det det meste av pengen i hifi utstyr går til, merke og look.

50.000kr for en anna finnish.. :/

Merk : "Signature 800 kan også leveres i en rimeligere Nautilus-versjon for de som ikke ønsker pianolakkfinish og connolly lær."

 

Og :

"En karakteristisk forskjell mellom Signature 800 og Nautilus-modellene som den bygger på, er plattformen som den står på. Den kraftige plattformen i børstet aluminium sørger ikke bare for at de 125 kg med høyttaler står støtt, men inneholder og fungerer som kjøleflate for det avanserte delefilteret. I dette har Bower & Wilkins utelukkende brukt komponenter av absolutt høyeste kvalitet, med massive spoler uten jernkjerner og polypropylen kondensatorer."

 

En får hva en betaler for.

 

Men det var ikke det dette trådstarter spurte om..

Back on track : --Makaveli-- : Ta i det minste en titt på de høyttalerne jeg tipset om. CW er vel ikke et must ? Eller ??

Lenke til kommentar
Vel, du fremstår som en tosk.

 

Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

Du fremstår faktisk akkuratt som jeg var når jeg var 12 år, men ta det med ro... du vokser fra det.

 

Kvalitet forann kvantitet, du har ingen formening om hva som ligger i ordet kvalitet!

Lenke til kommentar
Vel, du fremstår som en tosk.

 

Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

Du fremstår faktisk akkuratt som jeg var når jeg var 12 år, men ta det med ro... du vokser fra det.

 

Kvalitet forann kvantitet, du har ingen formening om hva som ligger i ordet kvalitet!

bring it up n00b.

 

nok for meg inatt.. får se hvor mye mere dumt dere har skrevet i morra....

 

 

Bare ett spørsmål:

hvor mange venner har dere som er dj's, lydteknikere, arrangører osv?

Og hvor mye erfaring har dere selv? Virker som om mange bare har lest

beskrivningene på hifiklubben eller spurt mannen i kassa på elkøp og håller hardt på hva han har sagt.

Lenke til kommentar

Mer off topic her nå, og advarsler tildeles! ;)

 

On topic: Når det gjelder disse høyttalerne, så er de greie. Har en kompiss som har disse, bare modellen som er 1 år eldre, men den spiller like bra som de nye. Vil si at det er ganske greie høyttalere til prisen! Det som er problemet med disse proson høyttalerne, er at når man spiller høyt, så forsvinner diskant og mellomtone. Lydbildet blir flatt og kjedelig.

 

Skal kjøpe meg noen nye neste uke, noen som absolutt er å anbefale! JBL E-100 heter de, koster 10 000kr. Lillebroren ( JBL E-90 ) koster 7600kr, og er bedre enn proson høyttalerne.

 

Var nede på hifi centeret og hørte på E-100 selv i går, du kan lese her om hvordan det gikk! ;) Er det noen som har disse høyttalerne, så kom gjerne med kommentarer! ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Til dere som tenker på CV...jeg personlig er veldig opptatt av helheten til en høyttaler. Altså, bass spiller en stor rolle, diskant spiller en stor rolle og mellomtone! De som kjøper CV, kjøper KUN for bassen sin skyld....diskanten og mellomtonen er svært...hva skal man kalle det...ingenting?...dere sjønner sikkert hva jeg mener. Bass er kult, og det ugtgjør utrolig mye, men vil dere ikke ha høyttalere som gir plenti trøkk i tillegg til at diskanten og mellomtonen trer frem?

 

Dermed vil jeg anbefale dere og ta en titt på JBL E-100. Jeg skal love dere, de gir trøkk i plenti! I tillegg til flott mellomtone og diskant! ;)

 

JBL E-60 og JBL E-100 kan ikke sammenlignes en gang! Tro meg! ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
V15 har høyere "følsomhet", betyr dette at den spiller høyere?  :-)

 

 

Følsomheten er et mål på hvor høyt en høyttaler spiller med 1 watt inn på 1 meters avstand. Hvis V-15F har høyere følsomhet enn CLSC-15, spiller V-15F høyere enn CLSC-15 med 1 watt inn.

 

I stor frykt for advarsler og andre ulumskheter:

 

størrelsen på elementen har ikke no å si om det er voldsomt for ett rum på 25kvadrat.

Tenker mitt er omtrent like stort, har 4stk 18" i det akkurat nå.

 

Og du har ikke problemer med stående bølger?

 

Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

 

Fordi PA skal formiddle lyd til et stort område.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

 

Fordi PA skal formiddle lyd til et stort område.

Takk, så slapp jeg å fortelle ham det :) Tydelig at han ikke skjønne formålet med PA-utstyr, stakkar..

 

 

Men som mod sier, CV er kjent for bassen og ikke noe særlig mer. Men er man ung og vil ha RÅ bass så finnes det få konkurrenter som leverer det likebra til den prisen. For du får mye bass for pengene hos CV. Så for man heller regne med å bytte de ut igjen når lydsmaken modnes med årene (eller at naboene anmelder deg til politiet) :D

Lenke til kommentar
Til dere med CV erfaringer.

Hva er forskjellen på

CERWIN VEGA CLSC-15

og

CERWIN VEGA V-15F

V15 har høyere "følsomhet", betyr dette at den spiller høyere? :-)

 

 

EDIT: har disse nå men vil ha noe som trøkker bedre :yes:

V15-F er vel den mest siviliserte versjonen antar jeg, spiller kanskje penere (eller minst stygt) :)

 

Kan ikke tenke meg at en hornhøyttaler fra CV låter penere enn en med vanlig dome..

Lenke til kommentar
Til dere med CV erfaringer.

Hva er forskjellen på

CERWIN VEGA CLSC-15

og

CERWIN VEGA V-15F

V15 har høyere "følsomhet", betyr dette at den spiller høyere?  :-)

 

 

EDIT: har disse nå men vil ha noe som trøkker bedre  :yes:

V15-F er vel den mest siviliserte versjonen antar jeg, spiller kanskje penere (eller minst stygt) :)

 

Kan ikke tenke meg at en hornhøyttaler fra CV låter penere enn en med vanlig dome..

Jeg syne V-15F sliter med vel mye kabinettresonans. Har hørt mange som sier at den nye SLSC serien ikke sliter så med det, og ellers låter ganske ok. Har ikke hatt tid til å høre på noen høyttaler fra den serien ennå, men skal få gjort det snart.

Lenke til kommentar

Oi,,Oi!

Her var det kommet mange innlegg siden i går gitt, uansett ville bare takke alle sammen for hjelp, så takk. Uansett endte opp med en Nad C270 + etterforsterker + ett par Proson med 2x12 tommers bass. Bassen var ikke så imponerende på disse som med Cerwin Vega sine, men lyden på Proson sine var jo bare helt konge, Klar og fin lyd med utrolig god dybde på bassen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...