Gå til innhold

Nye høytalere, hva anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Oi,,Oi!

Her var det kommet mange innlegg siden i går gitt, uansett ville bare takke alle sammen for hjelp, så takk. Uansett endte opp med en Nad C270 + etterforsterker + ett par Proson med 2x12 tommers bass. Bassen var ikke så imponerende på disse som med Cerwin Vega sine, men lyden på Proson sine var jo bare helt konge, Klar og fin lyd med utrolig god dybde på bassen. :thumbup:

c270 er en etterforsterker....... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, det var gutten sin det! Proson! Håper du blir like førnøyd med dine som jeg er med mine! :thumbup:

 

Så til mr. Skal-ha-noe-å-si-om-alt-til-alle (Pantheon), sammenligner du mine Proson med brutterns komplette NAD anlegg så kan jeg ikke akkurat si det er store forskjellen... mer enn 12000 kroner da... for det finnes jo faktisk folk som ikke vil bruke så mye på noe som ikke er store forskjellen! Som jeg... ;) Uansett; ha en fin dag alle mann!

 

Tar bort det siste jeg..... ;)

Endret av herpel
Lenke til kommentar
Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

 

Fordi PA skal formiddle lyd til et stort område.

Takk, så slapp jeg å fortelle ham det :) Tydelig at han ikke skjønne formålet med PA-utstyr, stakkar..

 

 

Men som mod sier, CV er kjent for bassen og ikke noe særlig mer. Men er man ung og vil ha RÅ bass så finnes det få konkurrenter som leverer det likebra til den prisen. For du får mye bass for pengene hos CV. Så for man heller regne med å bytte de ut igjen når lydsmaken modnes med årene (eller at naboene anmelder deg til politiet) :D

Vil du ha rå bass finnes det MANGE konkurrenter som leverer det like bra om ikke bedre til prisen en CV.

 

Og Pantheon, kan du plz holde keft om att pa ikke er noe å ha?

Greit att lydstyrken kanske er litt viktigere en kvaliten på PA utstyr, men blir du plaget av dårlig lyd kvalitet når du er på kino, teater, konsert, disco osv.??

Seriøst.. :no:

 

har du lest over hva RMS står for enda?

venter for den delen fortsatt på å få se ossen anlegg du selv har.

Lenke til kommentar
Oi,,Oi!

Her var det kommet mange innlegg siden i går gitt, uansett ville bare takke alle sammen for hjelp, så takk. Uansett endte opp med en Nad C270 + etterforsterker + ett par Proson med 2x12 tommers bass. Bassen var ikke så imponerende på disse som med Cerwin Vega sine, men lyden på Proson sine var jo bare helt konge, Klar og fin lyd med utrolig god dybde på bassen. :thumbup:

c270 er en etterforsterker....... :roll:

Jo, stemmer d :D , er litt newbie på dette området. Mente Nad 317, og 270 som etterforsterker. :blush:

Lenke til kommentar
Vel, du fremstår som en tosk.

 

Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

Bare for å snu den der litt. Hvorfor tror du at de færreste proffe lydfolk har PA i stua? Forskjellige anlegg til forskjellige bruksmåter ikke sant?

 

Hvorfor tror du faren min har PA i studiorommet, men bruker referanse høytalere i mikserommet i lydstudioet sitt? Hmmmmmm..........

Lenke til kommentar

PA suger, det er nå sikkert.

 

Skal mannen ha dunkedunk, så gi han et par CV høyttalere og en NAD forsterker.

 

Hadde 2 stk CV1515(totalt 4x15" basser) i mine yngre år, og 2 NAD 208.... Taksteinen ristet, og naboen 100m lengre bort klaget på at det ristet i kjøkkenskapene hans.. Hehe! It rocked!!!

 

 

PS: Foretrekker litt mer hifi nå om dagen....men savner CV1515'ne til partykvelder!!

Lenke til kommentar
Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

 

Fordi PA skal formiddle lyd til et stort område.

P.A. - an electronic amplification system used as a communication system in public areas

Lenke til kommentar
Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

 

Fordi PA skal formiddle lyd til et stort område.

P.A. - an electronic amplification system used as a communication system in public areas

Jeg skjønner ikke engang hvorfor vi sitter her og argumenterer mot deg jeg. Det greier du jo fint selv!

Lenke til kommentar
Vel, du fremstår som en tosk.

 

Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

Bare for å snu den der litt. Hvorfor tror du at de færreste proffe lydfolk har PA i stua? Forskjellige anlegg til forskjellige bruksmåter ikke sant?

 

Hvorfor tror du faren min har PA i studiorommet, men bruker referanse høytalere i mikserommet i lydstudioet sitt? Hmmmmmm..........

 

 

 

Har sagt hele det hele tida. JA PA PRIORITERER LYDSTYRKE FORAN LYDKVALITET!

Lydstyrke er da TOTALT VERDILØST i ett studie foran mixern.

Trur du jeg mener att faren din ska sitte med ett 2000 watt anlegg i ett lite mikserrom å redigere lyd?

 

Hva du vil ha for noe anlegg spørrs jo helt hvor du ska ha det. Ska du bare koselytte på musik så er det veldig overdimentionert med pa-anlegg. Men PA er kjekkt å ha på gutterumet eller party.

 

----------------------------------------------------------------------

 

//mrlight Skrevet 17/03/2004 : 11:41

PA suger, det er nå sikkert.

Skal mannen ha dunkedunk, så gi han et par CV høyttalere og en NAD forsterker.

 

- Cervin Vega har jo en del PA høytalere gutten min.

Kan bare legge til at vis Cervin Vega var så ******* gode høytalere så ville store proffe lyd/lys forhandlere som til ex. thomann selge dem.

 

*glemte å skrive att det finnes mange langt mye mere prisverdte forsterkere en nad

Endret av H_Bozz
Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 17/03/2004 : 12:58

 

(Ikon @ 17/03/2004 : 11:29)
(H_Bozz @ 16/03/2004 : 23:47)

Vel, du fremstår som en tosk.

 

Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt! 

 

Bare for å snu den der litt. Hvorfor tror du at de færreste proffe lydfolk har PA i stua? Forskjellige anlegg til forskjellige bruksmåter ikke sant?

 

Hvorfor tror du faren min har PA i studiorommet, men bruker referanse høytalere i mikserommet i lydstudioet sitt? Hmmmmmm..........

 

Har sagt hele det hele tida. JA PA PRIORITERER LYDSTYRKE FORAN LYDKVALITET!

Lydstyrke er da TOTALT VERDILØST i ett studie foran mixern.

Trur du jeg mener att faren din ska sitte med ett 2000 watt anlegg i ett lite mikserrom å redigere lyd?

 

Hva du vil ha for noe anlegg spørrs jo helt hvor du ska ha det. Ska du bare koselytte på musik så er det veldig overdimentionert med pa-anlegg. Men PA er kjekkt å ha på gutterumet eller party.

 

kommer an på hva en liker, kjørte en god stund med Ininty SM255 og 2 stk

Klipsch ksw 18 på mitt 9m3 store rom og råere blir det ikke synes jeg.

 

har to kamerater, en sverger til CV og Chest Audio og den andre til Magnat og

Accophase.førstnevnte spiller Enormt høyt men kun vis du står 100m fra anlegget :thumbdown: .sistnevnte spiller ganske høyt også

men tør ikke å dra på siden bare forsterkeren koster 18000,- :scared:

 

lydsmak er som ræva, den er delt :p

 

 

aldri tro på det som står i anonnsene til pa\disko systemer.

 

lurer på åssen en pa-forsterker m. 350VA strømforsyning

kan spytte ut 2x800W RMS, har 3 år skoleerfaring i elektronikk og klarer

framdeles ikke å forstå det :no: lab. gruppen er ikke noen useriøse aktører akkurat

Lenke til kommentar
Vel, du fremstår som en tosk.

 

Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

Bare for å snu den der litt. Hvorfor tror du at de færreste proffe lydfolk har PA i stua? Forskjellige anlegg til forskjellige bruksmåter ikke sant?

 

Hvorfor tror du faren min har PA i studiorommet, men bruker referanse høytalere i mikserommet i lydstudioet sitt? Hmmmmmm..........

 

 

 

Har sagt hele det hele tida. JA PA PRIORITERER LYDSTYRKE FORAN LYDKVALITET!

Lydstyrke er da TOTALT VERDILØST i ett studie foran mixern.

Trur du jeg mener att faren din ska sitte med ett 2000 watt anlegg i ett lite mikserrom å redigere lyd?

 

Hva du vil ha for noe anlegg spørrs jo helt hvor du ska ha det. Ska du bare koselytte på musik så er det veldig overdimentionert med pa-anlegg. Men PA er kjekkt å ha på gutterumet eller party.

 

----------------------------------------------------------------------

 

//mrlight Skrevet 17/03/2004 : 11:41

PA suger, det er nå sikkert.

Skal mannen ha dunkedunk, så gi han et par CV høyttalere og en NAD forsterker.

 

- Cervin Vega har jo en del PA høytalere gutten min.

Kan bare legge til at vis Cervin Vega var så ******* gode høytalere så ville store proffe lyd/lys forhandlere som til ex. thomann selge dem.

 

*glemte å skrive att det finnes mange langt mye mere prisverdte forsterkere en nad

Dette blir bare for dumt.... Gå å hør på musikk på gutterommet ditt du(eller 1 km utenfor gutterommet ditt for den sags skyld).

Lenke til kommentar

hva blir for dumt? Mener du att PA anlegg på 2000watt rms er overdimentionert for hjemmebruk? Det er sant, unødvendig mye styrke for hjemmestereo. Selv arrangerer jeg party's av og til da er det godt å ha =)

 

Dere er flinke til å komme med negative utsagn uten å grunde dem på noe som hellst.

 

 

 

 

Venter fortsatt på svar fra gutten som synes PA anlegg suger men sier att Cervin Vega (også delvis PA utstyr) høytalere er bra.

kan du begrunde hvorfor merker som BEHRINGER, Crown, db Technologies, Eminence, KME, EV, HK audio, JBL, Peavey og YAMAHA ikke står opp mot CV og NAD

Lenke til kommentar
hva blir for dumt? Mener du att PA anlegg på 2000watt rms er overdimentionert for hjemmebruk? Det er sant, unødvendig mye styrke for hjemmestereo. Selv arrangerer jeg party's av og til da er det godt å ha =)

 

Dere er flinke til å komme med negative utsagn uten å grunde dem på noe som hellst.

 

 

 

 

Venter fortsatt på svar fra gutten som synes PA anlegg suger men sier att Cervin Vega (også delvis PA utstyr) høytalere er bra.

kan du begrunde hvorfor merker som BEHRINGER, Crown, db Technologies, Eminence, KME, EV, HK audio, JBL, Peavey og YAMAHA ikke står opp mot CV og NAD

Er du virkelig så dum?? Er da ingen her som har snakket om at CV og NAD her sammenlignbart med PA. Helt forskjellige produkter og målgrupper! Skjønner du ikke det, bør du revurdere din deltakelse i denne tråden.

 

Men når du først har begynt å mase så mye om CV PA, så er det mye mer brukt i statene enn i europa. Faktisk så er CV (hvertfall hjemmeprodukter, dvs. IKKE PA) et mye solgt merke i statene, delvis pga. deres lange tradisjoner og prisnivå. Men dette er helt på sidelinja, fordi vi ingen har snakket om CV PA, men om deres hjemmeprodukter!

Lenke til kommentar
Vis PA anlegg har så dårlig lydkvalitet, hvorfor ****** bruker da ALLE proffe folk PA anlegg? Kom ikke å si att det ikke finnes hifi anlegg som ikke klarer å spille høyt!

 

Fordi PA skal formiddle lyd til et stort område.

P.A. - an electronic amplification system used as a communication system in public areas

Jeg skjønner ikke engang hvorfor vi sitter her og argumenterer mot deg jeg. Det greier du jo fint selv!

:D

 

Jeg trekker meg fra denne tråden. Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Vil du ha rå bass finnes det MANGE konkurrenter som leverer det like bra om ikke bedre til prisen en CV.

 

Og Pantheon, kan du plz holde keft om att pa ikke er noe å ha?

Greit att lydstyrken kanske er litt viktigere en kvaliten på PA utstyr, men blir du plaget av dårlig lyd kvalitet når du er på kino, teater, konsert, disco osv.??

Seriøst.. :no:

 

har du lest over hva RMS står for enda?

venter for den delen fortsatt på å få se ossen anlegg du selv har.

Ja, jeg blir plaget av dårlig lydkvalitet på både teater, byn, konserter og kino. Jeg går ikke på byn for å høre på musikk og på kino er det mest for det visuelle. Konserter sier vel seg selv.

Lenke til kommentar
Hvis H_Bozz bare har hørt sitt eget pa anlegg så er det jo vanskelig for han og sammenligne med anlegg som virkelig kan gjengi godlyd... Skjønner H_Bozz litt jeg... Stakkar :roll:

Ja enig! La oss avslutte denne tråden i medlidenhet for hans uvitenhet og dumhet..

 

I'm off...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...