Gå til innhold

QXL svindel på høyt plan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Høres suspekt ut. Hvorfor går ikke dette under pyramidespill? Ser ut som det er det lang vei.

 

Men har aldri hørt om akkurat dette før. Skulle likt å se feedback fra andre, utenom denne fyren. Programmet om World Games gjorde meg oppmerksom nok til å være skeptisk til sånne greier.

Lenke til kommentar
Denne auksjonen gjelder ikke for en aktuell G5, men gir deg FREMGANGSMÅTEN til hvordan du kan skaffe deg en!

 

 

Les før du poster

Jaja, jeg vet det. Men hva er fremgangsmåten for å skaffe seg en G5 til 2000. Det er jo umulig om det ikke er ulovlig en gang. Så jeg lurer på om svindelen er det som nevnes av spørsmål i auksjonen. Type pyramidespill, til tross for hva selger sier.

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke å kommentere noe utover dette:

 

Ja det hadde vært kurant! Tar du bilder med eget kamera eller? 

 

14/3/2004 15:12 Svar fra selger

Med eget kamera? Vel. Jeg kjøper hvertfall ikke nytt kamera for å ta bilder og sende dem til deg...

 

Hva med denne:

Og som selger av informasjon mener jeg at jeg har informert om produktet godt nok til at jeg ikke skal trenge å garantere for en fremgangsmåte som har vist seg å fungere

 

M.a.o.: "Øl øl smurfe øl" :green:

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Amd påstår at alt blir produsert i sine fabrikker, men hva vet du om det ?, samme prinsipp om det er porselen eller klær eller electronic, alle tar den fabrikken som kan produsere billligst.. Uavhengig av merke.

 

Dette vil selvsagt hverken den fabrikken som produserer chippen eller Amd ut med.... Kan godt hende at Amd har sine egne fabrikker men det tviler jeg på, antakelig en annen fabrikk som produserer på bestilling...Amd har sikkert et eget fabrikk hvor man utvikler chippen, men at detn blir produsert på en annen fabrikk når den er utviklet da de kan utvikle og teste andre og nyere shipper.

 

Er det noen som leser dette som kan skrive at Amd har egne fabrikker??

Både Intel, AMD og IBM har egen CPU-fabrikker. Jeg har til og med vært på AMD sin og sett en del av der de lager CPU-er og debugger m.m.

 

Fabrikken til AMD (FAB30) ligger i Dresden i Tyskland og AMD har også en fabrikk i Texas (Fab 25 som lager flash), samt at de lager en til i Dresden (FAB 36). Vi har skrevet flere artikler om FAB30.

 

FAB 30 lager selve chipene (die) av silisium. De sendes så til Taiwan om jeg ikke husker feil for å bli satt sammen til CPU-er (med pinner og "HS").

Lenke til kommentar
Er ganske enig i slikt, jeg vet bare at eksempelvis plasma skjermer har høge kalkyle, kan hende jeg har gått litt for langt, men gå inn på en asiatisk fabrikk og forhør deg på priser på et produkt x 500 og du får utrolig lave priser og en del er faktisk ganske lik andre større merker...

Herregud.

 

Prøv å ta en reality check. Vi snakker ikke om T-skjorter produsert for 1 kr av barn på 7 år i Kina altså.

 

Hvis du tror at du får noe særlig bra pris på Plasma apparater er du rimelig korka.

 

Hvorfor tror du det er mangel på apparater i markedet? Jo fordi fabrikkene ikke klarer å lever nok. F.eks Panasonic har ikke klar å levere skjermer siden i oktober til Norge.

 

Så hvorfor i h skal noen gi rabatter når de ikke klarer å levere nok? Bare for å skape enda større leveringsproblemer?

 

F.eks så tipper jeg at.

 

En samsung som selges til 27k på komplett

koster 26 k for komplett å kjøpe inn

 

Den igjen koster ca 22-23 k for Samsung europa å kjøpe fra Samsung sentralt.

 

Samsung har sikkert rene produksjons utgifter inkludert utviklingskostnader på 20k. (alle priser med mva)

Lenke til kommentar
bilde er sent!

Hvordan vet man hvor mye selger har betalt for det du ser på bildet? Kan være stjelt, kan være kjøpt for fullpris, maskinen til naboen, er ikke sikkert det er hans eget bilde engang.

Ikke vet jeg! Dere får spørre fyren da!

Problemet er at man ikke kan stole på han, og ikke kan ta hans ord for god fisk. Det er det som er problemet, og derfor jeg skrev forrige retoriske spørsmål.

Lenke til kommentar

Mannen påstår han kan skaffe en Mac G5 til under prisen for en prosessor!

 

Og noen av dere vurderer faktisk muligheten for at det kan la seg gjøre ? :roll:

 

Hvis dere ikke selv har erfaring fra denne typen argumentasjon som han bruker så kan jeg opplyse om at argumentene og forklaringene hans er klassiske pyramide/verve triks. Old shit, new wrapping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...