Gå til innhold

QXL svindel på høyt plan?


Anbefalte innlegg

Hehe, klart dem ikke gir maskiner til gud og hverman, det er lik konkurs det, men i norge og alle andre land så har vi en sinnsyk kalkyle på produkter særlig elektronik, skriv en inquier på en plasma skjerm til en asiatisk fabrikk med pris for en container og du deler prisen på antall plasma skjermer som kommer inn i en container så har du en ganske lav pris i forhold til priser i butikk både her og i andre land. Kjøper et firma opp noen kontainere dvd spillere og dem betaler gjennom snitt 10 dollar pr enhet, bestemmer seg for å starte en mailingliste pr post til kunder som kjøper seg en dvd spiller til 30 doller som kan regnes som en lav pris for en dvdspiller, tjener de 20 dollar + reklameinntekter pr sendte mailingliste (inntektene etter fratrekte utgifter er ca 1 dollar, 2 utsendte lister pr mnd x 12 mnd = 24 dollar pr år) så tjener de 44 dollar pr dvdspiller og ganger de med 500 stk dvdspiller i en kontainer så blir regnestykke 500 x 44 = 22000 Usd med lettsolgte varer til en pris som gjør at dem får solgt de raskt uten reklame utgifter.. Dette kan gjøres uten at varene bruker noe særlig lagerplass da de blir sendt ut med engang.

 

Bare et raskt regnestykke på hvordan en kan gå fram..

 

RScue

 

EDIT: for å bedre vise lave prisene, før jul hadde prix dvd spillere til 350,- hvor mye tror du de som lager dvd spillerene sitter igjen med av de pengene..

Endret av rscue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, klart dem ikke gir maskiner til gud og hverman, det er lik konkurs det, men i norge og alle andre land så har vi en sinnsyk kalkyle på produkter særlig elektronik, skriv en inquier på en plasma skjerm til en asiatisk fabrikk med pris for en container og du deler prisen på antall plasma skjermer som kommer inn i en container så har du en ganske lav pris i forhold til priser i butikk både her og i andre land. Kjøper et firma opp noen kontainere dvd spillere og dem betaler gjennom snitt 10 dollar pr enhet, bestemmer seg for å starte en mailingliste pr post til kunder som kjøper seg en dvd spiller til 30 doller som kan regnes som en lav pris for en dvdspiller, tjener de 20 dollar + reklameinntekter pr sendte mailingliste (inntektene etter fratrekte utgifter er ca 1 dollar, 2 utsendte lister pr mnd x 12 mnd = 24 dollar pr år) så tjener de 44 dollar pr dvdspiller og ganger de med 500 stk dvdspiller i en kontainer så blir regnestykke 500 x 44 = 22000 Usd med lettsolgte varer til en pris som gjør at dem får solgt de raskt uten reklame utgifter.. Dette kan gjøres uten at varene bruker noe særlig lagerplass da de blir sendt ut med engang.

 

Bare et raskt regnestykke på hvordan en kan gå fram..

 

RScue

Det er jo totalt usakelig å påstå at det er så høye profittmarginer i bransjen, hvorfor er det så mange webshapper med liknende priser da, og de går fortsatt konkurs? Om du kan kjøpe de macene for 235 dollar per stykk, hvorfor er det ingen som selger de får 1000 dollar stykket til enorm profitt?

 

Edit: Se feks på de prisene feks amd tar for noen tusen chips, og så se hvor mye webshappene selger en chip for, ser du noen 900% profittmargin der? Neppe.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Enkelt og greit mange ledd som skal ha sitt, ta en inquire direkte til en fabrikk i asia du så kan du se prisene de operere med selv.

 

selv om g5 til 2000 kanskje er litt for lavt priset da..

 

Rscue

Ok, spør feks amd hva de skal ha for 1000 chips, og se hvor mange prosent lavere det er enn norsk utsalgspris, minus moms, det er ikke mye skal jeg si deg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Amd er et ledd etter fabrikken, hva det koster fabrikken å produsere en chip er kanskje ikke mye, men Amd bruker penger på forske seg fram til hvordan chippen skal være, reklame osv, derfor må dem ta mye mer for chippen en det det koster å produsere den når den først har blitt utviklet.

 

Utvikling, reklame og andre kostnader må da tas med i beregningene og derfor koster det en del å ta direkte fra Amd, men om 6 mnd har kostnadene sunket og dem tjener mer pr brikke. Derfor er jeg litt skeptisk til mac for 2000 sjøl da det består av en haug av komponenter..

 

Men det er lettere å få god pris på andre produkter som allerede er mye av i markedet og det produseres mye av, et eksempel er programmet på nrk1 om porsgrunn porselen fabrikk hvis du såg det..

 

 

Rscue

Lenke til kommentar
Amd er et ledd etter fabrikken, hva det koster fabrikken å produsere en chip er kanskje ikke mye, men Amd bruker penger på forske seg fram til hvordan chippen skal være, reklame osv, derfor må dem ta mye mer for chippen en det det koster å produsere den når den først har blitt utviklet.

 

Utvikling, reklame og andre kostnader må da tas med i beregningene og derfor koster det en del å ta direkte fra Amd, men om 6 mnd har kostnadene sunket og dem tjener mer pr brikke. Derfor er jeg litt skeptisk til mac for 2000 sjøl da det består av en haug av komponenter..

 

Men det er lettere å få god pris på andre produkter som allerede er mye av i markedet og det produseres mye av, et eksempel er programmet på nrk1 om porsgrunn porselen fabrikk hvis du såg det..

 

 

Rscue

AMD eier vel sine egne fabrikker? Så du må jo kjøpe direkte fra amd, utviklingskostnadene er indirekte en del av produksjonkostnadene, man kan jo ikke bare ignorere de, og der man ikke trenger utvikling, ligger salgsprisen tilsvarende nærmere kostnaden kun for produksjonen. Porsgrunn Porselen er ikke en del av elektronikkbransjen, i elektronikkbransjen er det ikke høy fortjenesteamargin, hva det er i poselensbransjen skal jeg ikke uttale meg om.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Enkelt og greit mange ledd som skal ha sitt, ta en inquire direkte til en fabrikk i asia du så kan du se prisene de operere med selv.

 

selv om g5 til 2000 kanskje er litt for lavt priset da..

 

Rscue

For det første er det umulig å kjøpe en ny mac av andre en apple eller en mac autorisert butikk, de er de eneste som kan selg en mac for den prisen du finner på www.apple.com/no go tjene penger på det. Det er strengt ulovelig å selge en mac ut fra en fabrikk.

Lenke til kommentar
Enkelt og greit mange ledd som skal ha sitt, ta en inquire direkte til en fabrikk i asia du så kan du se prisene de operere med selv.

 

selv om g5 til 2000 kanskje er litt for lavt priset da..

 

Rscue

Hadde jeg fått en dual G5 til 10000, hadde jeg kjøpt den på flekken. Tross alt, den har en formidabel ytelse...

Lenke til kommentar

Amd påstår at alt blir produsert i sine fabrikker, men hva vet du om det ?, samme prinsipp om det er porselen eller klær eller electronic, alle tar den fabrikken som kan produsere billligst.. Uavhengig av merke.

 

Dette vil selvsagt hverken den fabrikken som produserer chippen eller Amd ut med.... Kan godt hende at Amd har sine egne fabrikker men det tviler jeg på, antakelig en annen fabrikk som produserer på bestilling...Amd har sikkert et eget fabrikk hvor man utvikler chippen, men at detn blir produsert på en annen fabrikk når den er utviklet da de kan utvikle og teste andre og nyere shipper.

 

Er det noen som leser dette som kan skrive at Amd har egne fabrikker??

 

 

RScue

 

EDit: blir fabrikken da tatt i å produsere lignende produkter som en da selger som pirat produkter så blir det nok en streng straff for de som driver fabrikken..og de får neppe noen nye oppdrag..

Endret av rscue
Lenke til kommentar
Amd er et ledd etter fabrikken, hva det koster fabrikken å produsere en chip er kanskje ikke mye, men Amd bruker penger på forske seg fram til hvordan chippen skal være, reklame osv, derfor må dem ta mye mer for chippen en det det koster å produsere den når den først har blitt utviklet.

 

Rscue

AMD eier vel sine egne fabrikker? Så du må jo kjøpe direkte fra amd, utviklingskostnadene er indirekte en del av produksjonkostnadene, man kan jo ikke bare ignorere de, og der man ikke trenger utvikling, ligger salgsprisen tilsvarende nærmere kostnaden kun for produksjonen. Porsgrunn Porselen er ikke en del av elektronikkbransjen, i elektronikkbransjen er det ikke høy fortjenesteamargin, hva det er i poselensbransjen skal jeg ikke uttale meg om.

 

AtW

Er helt enig med ATwindsor her. At man skal kunne forbigå selve produsenten ved innkjøp blir helt absurd. Selve produksjonen av hver chip er nok ganske lav, og i praksis koster det jo ikke fabrikken et rødt øre å produsere disse siden det er AMD som eier fabrikkene eller står for all finansiering. Men det blir en absurd problemstilling.

Jeg så også for en stund siden hvor mye feks, creative som skjermkortprodusent måtte betale for en nvidia chip som de skal bruke på kortet de lager. Selv chipkostnaden utgjorde en STOR del av skjermkortets pris. Så å påstå at avansene er ekstremt høye i i pcelektronikk bransjen er nok ikke helt korrekt.

(Finner desverre ikke linken :( )

Lenke til kommentar

Er ganske enig i slikt, jeg vet bare at eksempelvis plasma skjermer har høge kalkyle, kan hende jeg har gått litt for langt, men gå inn på en asiatisk fabrikk og forhør deg på priser på et produkt x 500 og du får utrolig lave priser og en del er faktisk ganske lik andre større merker...

 

Men slik som mac (nå har ikke jeg så mye greie på mac da ), men det består nå av flere komponenter som feks skjermkort, minne og diverse så 2000 kroner for alle komponenetene eller 700 kr for en ipod er i mine øyner alt for lavt, men at det mulig tjaa, vet ikke jeg men artig å diskuter uansett..Jeg har sikkert sporet litt av også men porsgrunn programmet er et ekse4mpel på hvordan produsenter produserer sine produkter i andre fabrikker og trykker på sine merkenavn. og selger de som om det var produsert i sine fabrikker.

 

Creative hadde det problemmet med en av sine mp3 spillere for en tid siden, på gatene i asia ble samme produkt solgt under andre navn som piratutgaver og da viste det seg at fabrikken creative hadde leid inn for å produsere sin mp3 spiller også produserte akkurat samme produkt under et annet merke og solgte de til langt under creative sine priser..

 

 

Rscue

Lenke til kommentar

Jeg er en QXL veteran og vet at dette er bare tull

Jeg bydde på noe likt, bare billigere....hvordan få seg en plamsma tv for noen tusenlapper osv,

 

LES HER:

 

Siden pågangen har vært stor, og spørsmålene mange - kan jeg få presisere at produktet ikke leveres omgående. Dette er en prosess som kan ta fra 1-6 måneder avhengig av produkt. Men for deg som har tid nok fremfor penger, er dette alternativet.

 

DVS at du må jobbe ni opp til et halvt år forå få noe til redusert pris,,,,,, helt teit.

 

Dette er bygget opp nesten som pyramidespill, og annbefales STERKT at dere ikke kaster vekk pengene på dette, for jeg kan nesten garantert si dere kommer IKKE til å ende opp med noen produkter :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvordan få seg en G5 til under 2000 kr:

 

Få 280 tullinger til å betale 100 kr til hvordan man kan lage en håpløs QXL-annonse for å lure andre tullinger. Da har du 28 000kr, betal så de resterende 2000 selv.. Ikke noe værre en det folkens! :p

 

Go for it!

 

mag

 

edit: tar mellom 1-6 mnd av hvor mange lettlurte tullinger du er i kontakt med..

Dette må vel nesten være fasit svaret eller ;)

Lenke til kommentar
Creative hadde det problemmet med en av sine mp3 spillere for en tid siden, på gatene i asia ble samme produkt solgt under andre navn som piratutgaver og da viste det seg at fabrikken creative hadde leid inn for å produsere sin mp3 spiller også produserte akkurat samme produkt under et annet merke og solgte de til langt under creative sine priser..

jo mange produsenter selger faktisk nøyaktig de samme produktene sine til en billigere penge , men uten deres offisielle logo stemplet på utsiden. Såkalte OEM-produkter. Disse er i utgangspunktet ikke bregnet på sluttbrukere dog.

Men dersom deres fabrikk begynner å selge produktene uten deres godkjenning, da er selvfølgelig ting helt galt.

 

Intel har også egne fabrikker, trolig rett og slett fordi ingen andre fabrikker har tekniske muligheter til å produsere deres chiper i samme skala. Tviler på at det er så veldig annerledes med AMD.

Lenke til kommentar
Jeg ser at selgeren på Qxl bor i nærheten av meg så jeg har stilt et spørsmål om jeg kan ta meg en tur for å se på produktene han har mottatt!

 

Det blir artig å se hva han svarer til det! :yes:

Og svaret han ga sier sitt :roll:

 

Dersom det hadde vært mulig å se produktene han har kjøpt, så ville det vært mer troverdig (jeg bor også i nærheten).

 

En liten tur på google så fant jeg navnet på selgeren. Er nok en student som ser sitt snitt til å tjene noen kroner ekstra...

Lenke til kommentar
Skulle ikke forundre meg om hele "metoden" går ut på å sende bestilling til USA, der en organisert bande spesialisert på innbrudd i elektronikkbutikker gjør tyverier på bestilling. Kan jo forklare den lange ventetida også.. de veit vel aldri hva de får tak i

Jeg velger å tro at det er ikke så ille saker som forgår. Tror heller tidsvariablen er der fordi opplegget krever en eller annen form for innsats fra din side. Rett og slett jobbing. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...