Gå til innhold

QXL svindel på høyt plan?


Anbefalte innlegg

BEVIS 2 :

 

Han har Biker Boys NTSC versjonen på DVD, tvilsomt at noen kjøper den i norge, når du får den på Sone2 !

Vil vel ikke kalle dette noe bevis, så det coveret jeg også. Men jeg hadde da den på sone 1 før jeg byttet den inn. Så det beviset må bort ;)

 

Men det er jo mye som ikke stemmer med det bildet. Og mye er jo nevnt over...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte han et spm om forskjelligt blandt annet om bilde med vg foran gjenstanden, om det var verving, pyramide, eller matrix system og svaret ja det kan dere lese under

 

RScue

 

Svar : Hei! Jeg har dessverre ikke digitalkamera, men har bilde av min pult på min maskin. Dette kan du få om du er intr. Fremgangsmåten er et matrisesystem, ikke pyramide eller vervesystem.

Lenke til kommentar

Se her, en beskrivelse på hvordan matrisen virker.

 

Eller for å oversette det til norsk.

 

Du er interessert i en 42'' PlasmaTV til $ 250. Da kjøper du en e-bok pakke til $ 250. Du må regne med at den er nær verdiløs. Når du kjøper den blir du satt opp i matrisen. Vi forutsetter videre at du er den første i matrisen. For TV-en er matriselengden 25 personer.

 

Når 25 personer har kjøpt en e-bok pakke (lagt seg i lista) til $ 250 får du TV-en. Du har betalt $ 250, og 24 andre har betalt $ 250, så firmaet har tjent $ 6.250 på e-bøker som sannsynligvis koster null. Når 25 personer til har kjøpt e-bok pakke vil person 2 på matrisen motta TV, og så går det videre. Dvs var du person 25 som kjøpte e-bok pakke (nr 25 i matrisen) må 635 personer ha kjøpt e-bok for at du skal få TV-en.

 

Så her ser du at kommer du langt ned på lista, er det lite sannsynlig at du får noe annet enn den verdiløse e-bok pakka.

 

Så i realiteten er dette omtrent akkurat det samme som pyramide. Forskjellen er at i pyramide (nettverksmarkedsføring) er det din salgsinnsats som gir resultat, men her vil andre sin innsats også kunne hjelpe deg.

 

Summa summarum, matrise er "lureri" av samme sort som pyramide. Men klarer du å komme høyt opp i en matrise, så har du brukbar mulighet til å få noe rimelig ved hjelp av at andre betaler for deg. Etisk tvilsomt!

 

Dersom selger på QLX selger denne fremgangsmåte, ja da er det tvilsomt. Tenk om disse 25 kommer inn som nr 1000 og mer på en matriselengde på 25, så krever det at minst 25 000 går inn på lista.

 

Ser at Shuttle har vist til samme nettsted. Et annet er dette..

 

Kom på et lite PS!. Når "gaven" kommer til Norge, hvordan blir den behandlet avgiftsmessig. Man kan risikere å måtte betale MVA på full verdi. Men dette krever vurderinger av spesialister. Dette har selger sikkert ikke sjekket ut.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Så i realiteten er dette omtrent akkurat det samme som pyramide. Forskjellen er at i pyramide (nettverksmarkedsføring) er det din salgsinnsats som gir resultat, men her vil andre sin innsats også kunne hjelpe deg.

 

Det er en forskjell fra pyramidesalg, men ikke fra pyramidespill.

 

Pyramidespill fungerer akkurat som en slik matrise, men uten de symbolske bøkene. Du betaler deg inn og så verver du ett visst antall under deg. Når du når det antallet som gjør at du er på topp og pyramiden må splittes i to så har du også nettopp mottatt innmeldingspenger fra de siste som meldte seg inn og du går da ut (med en stor sum penger). Du kan da begynne på nytt (hvis du ønsker). Slik fortsetter det helt til vervingen mislykkes. Hvis ikke nok folk blir vervet og pyramiden ikke kan fullføres taper alle deltakerene pengene sine.

 

 

edit: en liten presisering

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar

tigerdip

 

Greit med den presiseringen mellom pyramidespill og pyramidesalg (nettverksmarkedsføring). Jeg er enig med deg, selv om jeg mener at pyramidesalg også er tvilsomt, og ikke gir særlig mulighet når du ikke er høyt oppe. Forskjellen er at du der selger reelle varer.

Lenke til kommentar

Så da har vi det da.... Fyren tar 170kr eller hva det er for informasjon om hvordan kommer seg inn i en slik matrise. Etter å ha mottatt informasjonen, må man kjøpe e-books for 2000kr, og havner så i matrisen. Deretter må du vente 1-6 mnd. på at andre tullinger kommer seg inn i matrisen, før du mottar din Mac. Han er antakelig i denne matrisen selv, og tar seg betalt for å lure folk inn i matrisen så han selv kan få seg mer elektronikk.

 

Resultat: Han tjener penger, og får fylt opp matrisen, du får kanskje en Mac en eller annen gang, hvis nok idioter joiner matrisen. Hvis ikke, har du tapt 2170kr og kun fått noen eBooks.

 

 

Eller...?

Lenke til kommentar
Denne auksjonen gjelder ikke for en aktuell G5, men gir deg FREMGANGSMÅTEN til hvordan du kan skaffe deg en!

 

 

Les før du poster

Tror du burde lese ordentlig også,

han sier at han mener det er umulig og skaffe seg en G5 for 2000kr.

 

Og ja, selgeren sier at det er "FREMGANGSMÅTEN" for og skaffe seg en G5,

men det har ikke noe som helst og si vel?

 

Det tråd starteren prøver og si er at han mener det er umulig og skaffe seg en G5 for under 2000kr, og , altså, jeg kan ikke få det klarer, Fremgangs måte har jo ikke en ting og si for trådstarters mening om at det ikke er mulig og skaffe seg

en G5 for under 2000kr?

Lenke til kommentar

Har nettopp logget meg inn og meldt om ulovlig auksjon til QXL. Vi får se hva de gjør med saken. Det er vel ikke lov å selge et 'produkt' av denne typen uansett om det er pyramide eller matrise eller kubisk for den saks skyld.

 

Om dette var lovlig kunne han, f.eks. ha sagt at informasjonen forklarer hvordan man får maskinen, dvs. via rabatter eller søking av testmaskin e.l. Han unngår diskusjonen helt, og det er mulig at han er så dritdum at han ikke en gang skjønner at han 'selger' noe ulovlig. Kanskje fordi andre solgte ham på at dette var helt ok. :)

Lenke til kommentar
Til alle andre vil vi generelt hevde at hvis ens egens inntekt i virksomheten er avhengig av at han selv, og de som er blitt vervet, verver stadig nye medlemmer, er det i våre øyne en mulig moderne pyramide. Og da helt uavhengig om det kalles binærsystem eller matrise.

 

Fant denne i en artikkel her.

 

Dvs. siden han har innrømmet at dette er matrise-system at det er ingen grunn til å tro at dette er lovlig. Det eneste som avgjør om man får noe er at flere betaler seg inn på listen. Kjøp av e-bøker, og utstyr som bli 'gaver' er bare et forsøk på å gjemme virkeligheten, og det er at mange kommer til å få ingenting. (Ingenting annet enn dyre e-bøker i alle fall)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

joebush: bra artikkel :yes:

 

Hvis det ser ut som en pyramide, høres ut som en pyramide og lukter som en pyramide, ja så er det mest sannsynlig en pyramide.

 

 

Og med tanke på e-bøkene:

De setter også for syns skyld opp en mer eller mindre godt fungerende nettbutikk. Men så lenge nettbutikken ikke kan hverken konkurrere på innhold eller pris med andre nettbutikker blir dette ikke noe mer enn et dårlig skalkeskjul for en moderne pyramidevirksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...