Gå til innhold

skikkelig snikskytter spill?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

eksisterer det ikke et eneste spill hvor man kan gjøre oppdrag hovedsaklig som sniper ? er operation flashpoint det eneste spillet hvor man kan gjøre karriere som sniper ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var et spill som het Sniper for et par år siden, om jeg ikke husker feil, men det floppet ganske kraftig :p

Det floppet fordi du egentlig bare hadde sniper-rifle i første mission. Så ble man tatt til fange, strippa for alle våpen, og tvunget til å surre gjennom utall missions med de standard FPS våpnene kniv, pistol, hagle, maskingevær. AI'n fantes nesten ikke (All Artificial, no Intelligence leste jeg en plass), og det har flere bugs enn ei middels stor maurtue. Spillet funka ikke skikkelig på 3 av 4 maskiner gamespot testa det på, og utallige crash-to-desktop gjorde det helt uspillbart.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Med fare for å stikke halsen frem for hogg tillater jeg meg å anbefale Crome. Du har en god del nærkamp, og litt innendørs også, men om du går inn for det kan du snipe masse. Veldig mye tid går med på å fine fiender med kikkert mens du fortsatt er langt nok unna til ikke å bli oppdaget, og så dra fram rifla for å plukke dem. Spillet har fått kritikk for "unaturlig gode" fiender, dvs de oppdager deg for lett, og treffer for godt, Jeg er ikke sikker på om jeg er enig. Blir du oppdaget er sjansen stor for at du dør, javel, det er vel ikke så rart?

 

Digre, åpne utendørsbrett og helt ok grafikk får du også...

Lenke til kommentar

Police Quest SWAT (1995)

 

I det spillet er sniperdelen ganske omfattende hvis jeg ikke husker feil, mange vil nok ikke tro på meg siden spillet faktisk er 10år gammelt til neste år, men snipinga i dette spillet var faktisk ganske bra. Burde prøve det, hvis du i det hele tatt kan få tak i det. Det er laget av Daryl F. Gates, LA chief of police, og er vel ganske realistisk.

 

Men som sagt, ta mine uttalelser med en klype salt, er tross alt 9 år siden sist jeg spilte det spillet :)

 

 

 

 

Ellers, så ser du signaturen min, vi skal prøve så godt vi kan å få til en svært realistisk mod, så du kan jo følge med å se hva vi klarer å koke ihop.

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar
Høres jo fryktelig ensformig ut med et rent sniperspill da.

Simulatorer er vel for folk som er spesiellt interessert. Men jeg tror det kunne vært morrro med et slikt spill. Kunne vært en del variasjon allikevel. Husker spillet "Lost Patrol". Der gikk prestasjonene ned, dersom man ikke hadde fått i seg nok mat osv. Jeg er overbevist om at et slikt spill hadde slått an.

Lenke til kommentar

Ghost Recon kan du snipe i. Det er realistisk også, kan traske rundt en god stund uten noe action, og du har ikke mange sekunder (veldig få faktisk) å reagere på skal du ta ut en fiende istedenfor at han plaffer deg ned.

Edit, Skynder meg å legge til at spillet ikke er realistisk idet hele tatt, men RELATIVT sett så er det nokså realistisk :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Police Quest SWAT (1995)

 

I det spillet er sniperdelen ganske omfattende hvis jeg ikke husker feil, mange vil nok ikke tro på meg siden spillet faktisk er 10år gammelt til neste år, men snipinga i dette spillet var faktisk ganske bra. Burde prøve det, hvis du i det hele tatt kan få tak i det. Det er laget av Daryl F. Gates, LA chief of police, og er vel ganske realistisk.

 

Men som sagt, ta mine uttalelser med en klype salt, er tross alt 9 år siden sist jeg spilte det spillet :)

 

 

 

 

Ellers, så ser du signaturen min, vi skal prøve så godt vi kan å få til en svært realistisk mod, så du kan jo følge med å se hva vi klarer å koke ihop.

 

 

Steike!

 

Jeg husker det spillet! Det var bygget opp helt og holdent rundt videofilmer, altså hadde man forholdsvis begrensede muligheter i de ulike situasjonene man kom opp i. Jeg tror spillet var på 5 CD'er eller noe. Sniper-delen var som du sier ganske så omfattende, jeg vil nesten kalle den umulig. Men realistisk i den grad det er mulig på en PC...

 

Når det gjelder snikskyting i spill forøvrig synes jeg dette har vært løst på en relativt god måte i Hitman-spillene. Man må riktignok ikke beregne vinden, men siktet beveger seg ihvertfall opp og ned i takt med innåndingen. Personlig synes jeg det er spesielt tilfredsstillende å se karakteren din pakke ut rifla fra den medbragte kofferten. Det gir liksom det lille ekstra til leiemorder-følelsen. :cool:

 

Uansett, det er nå bare min mening.

 

 

Åh, minner... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...