Gå til innhold

Skjermen og maskina kommuniserer ikke


Lond

Anbefalte innlegg

Når jeg slå på maskina, starter den som normalt, men uten at skjermen slår seg på. Det er tydeligvis ingen kommunikasjon mellom maskina-skjermkort-skjerm.

Når jeg tar ut skjermkabelen, får jeg melding på skjermen at den ikke er koblet inn i skjermkortet, så det er tydeligvis ingen feil med kabelen.

 

Noen som kan hjelpe? Er temmelig desperat!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjedde etter at jeg hadde fingra med noe jeg ikke kan mye om inne i bios.

Først kom det en ****** piping fra maskina, men den forsvant neste dag, men skjermen var fortsatt like svart.

 

Kan det hjelpe om jeg tar ut og inn batteriet?

Lenke til kommentar
Dette skjedde etter at jeg hadde fingra med noe jeg ikke kan mye om inne i bios.

Først kom det en ****** piping fra maskina, men den forsvant neste dag, men skjermen var fortsatt like svart.

 

Kan det hjelpe om jeg tar ut og inn batteriet?

Jepp.. Det eller du kan prøve å resette CMOS. Det står kordan du gjer det i manualen til hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar
Dette skjedde etter at jeg hadde fingra med noe jeg ikke kan mye om inne i bios.

Først kom det en ****** piping fra maskina, men den forsvant neste dag, men skjermen var fortsatt like svart.

 

Kan det hjelpe om jeg tar ut og inn batteriet?

Ja...Kanskje... Noen hovedkort har en jumper for å resette CMOS (BIOS). Se User´s manual...

Du må gjøre maskinen strømløs (ta ut veggstøpselet og deretter presse oppstartknappen).

Edit: såg ikke Satrucci_... beklager..

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Dette skjedde etter at jeg hadde fingra med noe jeg ikke kan mye om inne i bios.

Først kom det en ****** piping fra maskina, men den forsvant neste dag, men skjermen var fortsatt like svart.

 

Kan det hjelpe om jeg tar ut og inn batteriet?

Ja...Kanskje... Noen hovedkort har en jumper for å resette CMOS (BIOS). Se User´s manual...

Du må gjøre maskinen strømløs (ta ut veggstøpselet og deretter presse oppstartknappen).

Edit: såg ikke Satrucci_... beklager..

Har et MSI KT400Ultra-kort, står ikke noe i manualen om noen jumper desverre, så jeg får se hva som om å resette cmos.

 

Hva slettes egentlig da? Alle drivere osv?

Lenke til kommentar

du ser det lille batteriet som sitter på hk ja?, ta ut det, det er akurat samme som å resette cmos, bare at på nyere hk så er det lagt inn en jumper slik at man skal slippe å fikkle med batteriet. ta det ut og la det være ut i ca 10 min, så setter du det inn igen. og ja, det er helt ufarligt.....

Lenke til kommentar
Har et MSI KT400Ultra-kort, står ikke noe i manualen om noen jumper desverre, så jeg får se hva som om å resette cmos.

Hva slettes egentlig da? Alle drivere osv?

Ingenting slettes, har ikke noe med drivere å gjøre...

Det er bare instillingene til BIOS som er lagret i en brikke som heter CMOS som blir satt tilbake der du fikk kortet. For eks. blir klokken satt tilbake til produksjonsdato. Du må alså inn i BIOS og stille klokken og andre nødvendige forandringer du må ha gjort. (Det er mulig at klokken kan rettes i Windows ...husker ikke...)

Lenke til kommentar
Dette skjedde etter at jeg hadde fingra med noe jeg ikke kan mye om inne i bios.

Først kom det en ****** piping fra maskina, men den forsvant neste dag, men skjermen var fortsatt like svart.

 

Kan det hjelpe om jeg tar ut og inn batteriet?

Jepp.. Det eller du kan prøve å resette CMOS. Det står kordan du gjer det i manualen til hovedkortet ditt.

veeldig lurt :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette skjedde etter at jeg hadde fingra med noe jeg ikke kan mye om inne i bios.

Først kom det en ****** piping fra maskina, men den forsvant neste dag, men skjermen var fortsatt like svart.

 

Kan det hjelpe om jeg tar ut og inn batteriet?

Hva var det du fingra med inne i BIOS?

 

Virker det som maskinen booter? (kommer de vanlige lydene, diskakitvitet osv)

 

Dersom det var volt-innstillingene til CPU, RAM, AGP-porten osv du mikka med kan de jo hende at en av de komponentene ikke tålte den ekstra spenninga og døde :(

 

Har du en anne PC som virker, kan du jo teste en og en komponent på den og se om du finner ut noe.

Lenke til kommentar
Dette skjedde etter at jeg hadde fingra med noe jeg ikke kan mye om inne i bios.

Først kom det en ****** piping fra maskina, men den forsvant neste dag, men skjermen var fortsatt like svart.

 

Kan det hjelpe om jeg tar ut og inn batteriet?

Hva var det du fingra med inne i BIOS?

 

Virker det som maskinen booter? (kommer de vanlige lydene, diskakitvitet osv)

 

Dersom det var volt-innstillingene til CPU, RAM, AGP-porten osv du mikka med kan de jo hende at en av de komponentene ikke tålte den ekstra spenninga og døde :(

 

Har du en anne PC som virker, kan du jo teste en og en komponent på den og se om du finner ut noe.

Må si meg enig her og jeg :thumbup:

 

Kanskje ikke så lurt å drive å "fingre" i bios da..har gjort det selv men fikk fiksa det jeg da tok bare ut batteriet også funka det heelt fint :)

godt råd: les manualen og finn ut hva som er hva først bestandig lurt :thumbup:

 

 

PS:sier ikke at du ikke har gjort det men det er i allefall lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...