Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Lyse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DET kan jeg trygt si du har! :w00t:

 

Har ikke hatt noe problemer (utenom at boksen har blitt bytta ut to ganger etter lynnedslag, men de har innrømmet at det var en produksjonsfeil, og har bytta type på dem elns)

 

Hos svigers har dem 2MBit, og alle tester viser hastigheter fra 6-7MBits og oppover. Dønn stabilt, og anbefales på det varmeste. Billig er det også. :thumbup:

 

Får snart 10MBits selv. :dribble:

Lenke til kommentar
' date='04/03/2004 : 18:53'] Fikk bekreftet i dag at kommunen jeg bor i skal få lyse som bredbåndsleverandør.

Sitter nå med ISDN, skal bli deilig å få bredbånd, og nå blir det jo ekte bredbånd også. Har hørt mye positivt om Lyse, men, alt i alt, har jeg noe å glede meg til ?

Jo, men vet du når utbyggingen begynner? Min kommune skal også bygge ut (tror jeg), men de starter vel i 2005...så tror heller at jeg skal prøve å flytte en plass hvor de allerede har lyse ja.

Lenke til kommentar

Tror i hvert fall mesteparten av nettet er på plass. Tror jeg får det i løpet av våren eller begynnelsen av sommeren.

 

Jeg har en del spørsmål angående Lyse sitt tilbud som jeg håper dere kan svare på, da deres websider ikke er spessielt informerende.

 

Forresten, tilbyr Lyse SDSL eller VDSL ? Har hørt at de tilbyr opp til 10 mbit, men at det senere vil bli oppgradert til 100 mbit. Noen som vet noe mer om dette ?

 

Lyse skal vist tilby en såkalt "trippel-pay"-løsning (eler hva det nå var), med internett IP-telefoni (der det kan ringes gratis internt i deres nett) samt digital-tv.

Digital-TV-pakken skal visst inneholde 17 kanaler som standard, men kan utvides til 40 kanaler. Vet noen hvilke kanaler dette er? (står ingen ting om dette på Lyses sider). Kan Lyses TV-tilbud konkurere med satelitt-TV-åperatørene Canal Digital og Viasat, tenker da ikke bare på pris, men også på kanal-tilbud generelt.

 

Og dette med de dere Video-on-demand-greiene deres, er visst slik jeg har fårstått det slik at du kan bestille filmer, er dette noe bra, hvordan er utvalget ?

Lenke til kommentar

Ang. Tv-kanalene. Jeg har den standard (minste) TV-pakken og der er disse kanalene med nå

 

TV-kanaler:

  • NRK 1
  • TV 2
  • TV 3
  • TvNorge/Tv-Vest
  • TvNorge
  • NRK 2
  • ZTV
  • TV 2 Extra
  • BBC World
  • Euronews
  • TV 5 Europe
  • Deutsche Welle
  • MTV Nordic
  • Discovery
  • Eurosport
  • Infokanal
  • Eurosport News
  • TV4
  • Viasat Sport
  • Disney Channel

Radio-kanaler:

  • P1
  • P2
  • P3
  • P4
  • NRK Nyheter
  • NRK Klassisk
  • NRK Storting
  • Mpetre
  • Kanal 24

Lenke til kommentar

Takker for alle svar så langt.

 

Merkelig at de ikke har lagt ut skikkelig info om tilbudene deres. De sier f. eks. at du kan få opp til 10 mbit, men ikke hvilke ulike hastigheter som tilbys. Savner også info over det totale TV-kanaltilbudet deres. Har en PDF-fil, men er ikke sikker på om den er opdatert.

 

Kan noen gji meg link.

 

Og angående Video-ON-Demand-tilbudet deres. Er det noe bra, hvordan er utvalget i filmer ?

 

Spurte om det tidligere, men har ikke fått svar så langt.

Lenke til kommentar
' date='07/03/2004 : 21:14'] Merkelig at de ikke har lagt ut skikkelig info om tilbudene deres. De sier f. eks. at du kan få opp til 10 mbit, men ikke hvilke ulike hastigheter som tilbys.

Meg bekjent, tilbyr de bare 2MBit og 10Mbit, altså ingenting i mellom

Disse kalles henholdsvis for Internett Familie og Internett Ekspress.

Lenke til kommentar
,07/03/2004 : 21:14] Merkelig at de ikke har lagt ut skikkelig info om tilbudene deres. De sier f. eks. at du kan få opp til 10 mbit, men ikke hvilke ulike hastigheter som tilbys.

Meg bekjent, tilbyr de bare 2MBit og 10Mbit, altså ingenting i mellom

Disse kalles henholdsvis for Internett Familie og Internett Ekspress.

Stemmer, 2 MBit for 450 kr\Mnd og 250 kr ekstra for 10 MBit.

 

Altså 700 Kr for 10 MBit, kurrant det....

 

Gleder meg til haugaland kraft begynner skikkelig utbygning.

Samme system...

Lenke til kommentar

Fikk lyse nokså nylig selv, og 2mbit linja fungerer ypperlig. Grunnet mye lavere latency sammenlignet med det meste annet som finnes tilgjengelig for det norske folk, oppleves surfing og online spilling mye kjappere. 10-20ping på x-pec og mellom 3 og 10 på servere med Lyse som host. Genialt... Må bare også legge til at når lyse sier "... tv signalene kan sammenlignes med DVD", så kødder dem faktisk ikke. Superskarpt! Hadde VDSL fra stjelenor før, lyse banker dritten utav det tilbudet hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...