Gå til innhold

På tide med LCD med 1600x1200?


hemo

Anbefalte innlegg

"neste generasjon, hva mener du med det?"

Hva kommer til å ta over etter LCD?

 

Hvorfor vil ikke markedet ha lettere\tynnere\ mindre 19" flatskjerm som takler 1600 x 1200? Er det virkelig ikke marked for dette, det er i alle fall en med en topic som tilsier at det er ønskelig.

 

Er det ikke mulig å produsere, blir det for dyrt å lage dette i LCD format?

 

Er da dette da noe for neste skjerm-generasjon?

Endret av Dekata
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"men det er helt i startfasen. om 5-6 år har de kommet lenger"

Så det du sier er:

De som venter på høyere oppløsning, da mot 1600 x 1200, må vente til nærmere 2010 hvis de vil ha noe annet en 19" CRT som veier i underkant av 30 kg...? :dontgetit:

 

 

Eller...?

Lenke til kommentar
Eller så har vel 20"'arane sonke i pris til i sommar eller høst?

Tja, siden Dell selger 20" LCD på kampanje til 750USD i USA - og dette er skjermen med den helt nye generasjonen LCD paneler (16ms respons) regner jeg ikke med at det tar lang tid før prisene faller her hjemme...

 

Ellers er jo ikke 750 USD + mva uoverkommelig heller :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker DVI ja hemo. Jeg kjøpte t.o.m. en dual DVI kabel (hvis det heter det :dontgetit: ). Jeg er VELDIG usikker på om jeg skal bytte nå. Noen som har hatt en 173T en stund som har hatt det som meg? Alstå at de syns det ghosta mye i starten, men så har det gått over? Jeg får tross alt HW sin spilltestvinner for en billigere penge nå.

Lenke til kommentar

Dahle: Hm... Hvorfor tror du at markedet ikke vil ha en 19" med 1600x1200? Hadde det vært en slik på markedet som ikke kostet skjorta ville jeg i utgangspunktet ha gått for det. Det var også grunnen til at jeg gikk for 17", ville ikke ha så store ikoner osv... Det er kanskje en vanesak/smaksak, men på laptopen har jeg 1400x1050 på en 14" og synes at det er akkurat passe. Kjørte 1024x768 på min gamle 15" CRT og synes det var perfekt!

Lenke til kommentar

schmelck:

 

Matrkedet vil ikke ha de fordi alle er ikke geeks. At vi på dataforum ønsker seg dette fordi det er en myte at man blir en bedre spiller da betyr egentlig ingen ting.

 

Folk bruker skjermen stort sett til word etc, og da blir 1600 x 1200 for stor oppløsning. Folk vil ikke bruke forstørrelsesglass når de leser

Lenke til kommentar

Ha ha jeg har hatt 1600X1200 på lcd i over et år allerede....

 

 

Når jeg kjøpte min bær bare Dell Inspiron 8200 for et og halvt år siden, fikk jeg med 15' skjerm med 1600X1200 oppløsning gjett om det blir lite. Jeg sitter å myser når jeg sitter 50 cm fra skjermen

Lenke til kommentar

En 19" med 1600 x 1200 blir alt for smått til vanlig bruk.

 

Fikk nettopp en Samsung 213T og selv på den er ikoner og tekst ganske beskjedent i størelsen i 1600 x 1200. Kanskje en bør kjøre en sånn i 1280 x 1024 , men det er jo i og for seg galt å kjøre lcd på annen oppløsning enn den oppløsningen den er optimalisert for. Da får bildet dårligere kvalitet. Eller hva sier du om det du som er sjefstesteren? :green:

 

Så jeg er helt sikker på at en 19" er bedre på 1280 x 1024 enn på 1600 x 1200. Sikker, det betyr at det mener jeg! Men på ren grafikk der både program og skjermkort takler en slik høy oppløsning, er det kanskje helt Yberlegent med den høyest mulige oppløsningen.

 

Kanskje betyr sannsynligvis, eller helt sikkert, og noen ganger bare ksnakje (ksnakje).

Endret av Grrrh
Lenke til kommentar
Ha ha jeg har hatt 1600X1200 på lcd i over et år allerede....

 

 

Når jeg kjøpte  min bær bare Dell Inspiron 8200 for et og halvt år siden, fikk jeg med 15' skjerm med 1600X1200 oppløsning gjett om det blir lite.  Jeg sitter å myser når jeg sitter 50 cm fra skjermen

 

Men det er jo en 15.1" Blir jo større når man kommer oppi 19" 20"

Endret av FOXOR
Lenke til kommentar
schmelck:

 

Matrkedet vil ikke ha de fordi alle er ikke geeks. At vi på dataforum ønsker seg dette fordi det er en myte at man blir en bedre spiller da betyr egentlig ingen ting.

 

Folk bruker skjermen stort sett til word etc, og da blir 1600 x 1200 for stor oppløsning. Folk vil ikke bruke forstørrelsesglass når de leser

Jeg spiller nesten ingenting, men føler at jeg trenger masse plass (kanskje defor jeg går for enda en skjerm) og liker at ting er smått. Men jeg sitter nok litt nærme skjermen fra tid til annen da, så det er vel forskjellig fra person til person, sittestilling, avstand fra skjerm og bruk... Men synes bare at det er merkelig at nesten ingen produsenter lager 19" med 1600x1200 til oss geeks ;)

 

Den eneste grunnen til at jeg evt ikke hadde kjøpt en 19" LCD skjerm med 1600x1200 er ytelsen i spill...

 

Hvis folk synes at det blir for smått i word så er det bare å skru på mer zoom da :p

 

//Litt offtopic: hvorfor er 19" så mye dyrere enn 17" hvis de fortsatt har like mange antall punkter? Er jo bare litt ekstra plast til dekselet som skal til (og litt større avstand mellom pixlene). Er dette å melke markedet kanskje?

Lenke til kommentar

Er det ikke flere som syns det er merkelig at 18-19" LCD skjermer ikke er større enn 1280x1024? Det er ikke et ordentlig format engang (er de fysisk i 5:4?) og mange bærbare maskiner med 15" skjerm er 1400x1050 punkter (bare litt større og i riktig 4:3 format), og det er stort sett helt problemfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...