Gå til innhold

På tide med LCD med 1600x1200?


hemo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sorry, selv om 2 x 17" er større, og har sine fordeler så er det lite som slå 1600*1200 oppløsning. Ett spill og du er hekta hekta hekta...

 

Prisen er dog et minus da du stort sett må opp i over ti lapper for å få kloa i en av de som utmerker seg i LCD testen

Lenke til kommentar

Eg fekk det brått travelt, og la ein Samsung 19" LCD Syncmaster 193T i ordre...

 

Seks komma fem tusen, så eg får prøva å leva med den ei stond.... Eg kan jo kjøpa ein til, om eg blir veldig glad i den ;-)

 

Eller så har vel 20"'arane sonke i pris til i sommar eller høst?

 

Takk-takk!!

Lenke til kommentar
sorry, selv om 2 x 17" er større, og har sine fordeler så er det lite som slå 1600*1200 oppløsning. Ett spill og du er hekta hekta hekta...

 

Prisen er dog et minus da du stort sett må opp i over ti lapper for å få kloa i en av de som utmerker seg i LCD testen

Så sant så sant..

 

Har sagt det før, og sier det igjen, LCD er uaktuellt for meg til de kommer i minimum 1600x1200 og lav responstid til folkelige priser. (Eller jeg blir millionær over natta)

Lenke til kommentar
Har sagt det før, og sier det igjen, LCD er uaktuellt for meg til de kommer i minimum 1600x1200 og lav responstid til folkelige priser. (Eller jeg blir millionær over natta)

Men det gjør de jo (utenom det med folkelig pris) Du får helt råe gamerskjermer på 20" uten tegn til gohsting

 

Prisene er ventet å synke utover høsten, som det står i LCD testen del 1 ;)

Lenke til kommentar

Ville gått for 3x17" hehe ;-) Da kan jeg være enig i Dahle sitt utsang "et spill og du ER hekta"... Min tredje 17" er veldig snart på vei! Det som liksom er bakdelene med 19" kontra 17" er at det muligens er noe mer ghosting på en 19" enn en 17"... Jeg liker at mine ikoner skal være små (høy oppløsning), og det er en av grunnene til at jeg liker 17" best, synes at ikoner osv blir seendes litt for store ut med 19".

Lenke til kommentar
Jeg som syns at 173T ghoster som bare f aen

Bruker du DVI? (har 173T DVI?)

 

Min nye 193T var ganske stor, ja... Synsvinkelen er mykje betre enn den min forrige (171N)

 

Foten er også ganske kjekk. Den forrige kunne også vri skjermen 90 grader, men no kan eg også legga skjermfoten heilt flat - når eg skal ta skjermen med på tur...

 

Bare så synd at Rage 3D Tweak v3.9b sin 90 graders hack setter ned yteevna til skjermkortet... Skjermoppdateringa er heilt i bånn, når skjermen er på høgkant..

 

Så det einaste du kan gjør med portrett-vising av skjermen, er å lesa eller skriva tekst. Skrolling på ned på web-sider hakker tom.

Lenke til kommentar

La meg si det slik..

 

Først brukte en 17.. først i 1024x768. byttet etterhvert til 1280x1024

Jeg brukte 1600x1200 på en 21" CRT byttet etterpå ned til 1024x768

 

Bruker nå 1024*768 på en 21" og det går fint. Bruker også 1024*768 på en 15" LCD så jeg liker den oppløsningen. Liker og sitte et stykke ifra skjermen og kose meg litt =) Lene meg bakover og slappe av.

 

Høres kanskje litt dumt ut og bruke samme oppløsning uansett skjermstørrelse ,menmen..

 

PS: Skrivebordet mitt:

http://home.no.net/svaking/Wank/laanemorte.../crt.og.lcd.JPG

Samme oppløsning på den lille og den store skjermen

Lenke til kommentar

Angående ghosting på LCD skjermer så merker du det ikke etter en stund, da jeg fikk min 213T syntes jeg det var nesten uakseptabelt mye ghosting på den men nå klarer jeg ikke å se det en gang.

Også er det jo så sinnsykt mye deiligere med en LCD skjerm til vanlig bruk ;)

Lenke til kommentar

neste generasjon, hva mener du med det?

 

19" med 1600 x 1200 ?? Da holder jeg en knapp på aldri. Markedet ønsker ikke slike. Ehh dvs apple har en skjerm som er 19" og har denne oppløsningen.

 

Men tenker du på raskere paneler, blinkende baklys etc? for hvis så kommer de fortløbende på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...