Gå til innhold

På tide med LCD med 1600x1200?


hemo

Anbefalte innlegg

Men det hadde vært greit og fortsatt med 4:3 formatet ihvertfall..

5:4 og 4:3 er jo omtrent ikke forskjell på.. og vike fra en standard for så lite synes jeg er litt merkelig..

 

Misforstå meg rett.. jeg er ikke glad i widescreen skjermer på pc til vanlig bruk selv.

Jo, der er jeg enig med deg :) Må innrømme at jeg aldri har tenkt over at 1280x1024 faktisk er 5:4 format og ikke 4:3 som de andre vanlige formatene. Jaja :) Sikkert fordi på ett eller annet tidspunkt så var 1280x1024 den høyeste brukbare oppløsning man kunne få på en skjerm? Personlig vil jeg heller ha 1280x1024 enn 1280x960, da 1280x1024 gir mer plass til program på skjermen :) Men jeg er nok en av de som aldri blir fornøyd. Jeg skulle gjerne kjørt høyere oppløsning enn 1600x1200 om skjermen min hjemme (21" CRT) hadde taklet det i en OK refresh-rate. På jobb er jeg stuck med en 19", som heldigvis takler 1600x1200 i 85Hz :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.

Det er jo ikke noe problem med at bildet blir smått hvis man har stor oppløsning da.

Man kan bare justere fontstørrelse i Windows, så blir det ikke noe problem lenger.

 

Jeg skulle GJERNE sett 1600x1200 på en 19-tommer.

 

Vi har jo brukt 1600x1200 på 21"crt-skjermer lenge nå, og synlig skjermstørrelse på disse er vel tilsvarende 19" LCD.

Lenke til kommentar

justering av font størrelsen i Windows er IKKE en god løsning.

Mange programmer takler ikke det.

Og mange websider blir helt korka.

Og ikke all tekst blir forandra i det heletatt .. nei huff.. liker ikke 120dpi instillingen gitt. Det var vel det du tenkte på?

For ren font justering funker ikke spesielt bra det heller.. :)

Men 1600x1200 vil jeg si at skulle funke det..

Sitter jo tross alt nå på en 1400x1050's 15tommer

 

Har lyst på et OS med riktig scalering av alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...