Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kaos på MTUlink


Anbefalte innlegg

Ser ut som det er komplett kaos på MTUlink i dag.

Epostserveren virker ikke. Og de har ikke lagt ut noe

info som løser problemet.

Og linja i dag er på 100kb. (704/128k)

Og på toppen av det hele skal de ha

betalt for epost.

 

Hvis ikke de kommer med noe bedre nytt i løpet av dagen bytter jeg

til....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket akkurat det samme med Email jeg og i dag,virker ikke.Skal dem ha betalt for Email så kan dem bare glemme det.

Attpåtil så er linja meget ustabil,har dobbel isdn,men dette begynner faktiskt og bli værre en det kvalito var.Usj enda en useriøs aktør?En annen ting alle forhenværende Kvalito kunder skulle jo få en mail med opplysninger om overtagelsen og med teknisk info osv.Jeg kobler meg fortsatt opp med 21403093 er ikke det et start.no nummer da?

Famler i blinde her.

Lenke til kommentar

Betalt for epost... Det gjelder vel bedriftskunder? Vilkårene for ADSL-kunder fra ex-Kvalito skal jo være de samme. Tror du trakk den konklusjonen litt raskt uten å egentlig lese hva som står. Den siden du viser til ligger under ISP-tjenester, ikke under Bredbånd Privat som vel er det du har?

 

Ellers har linja mi også vært litt ustabil i det siste ja, men allikevel langt bedre enn det var med Kvalito! Det kommer nok av at de rydder opp i kaoset til Toftner &Co. Her gjelder det å være litt tålmodig til å begynne med...

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed i epost tidligere at jeg ikke skulle betale for

epostadressene mine, men jeg ser de oppgir at de tar

betalt for epostadresser for sine kunder.

Hvis de velger denne løsningen tror jeg de mister over 90%

av ex.kvalito kundene.

Meg inkl. Det blir en stor smell for dem!

Blir å se utover dagen om de skriver noe nytt på basen deres.

Hvis ikke blir jeg å skifte. Muligens directconnect.

Lenke til kommentar
Betalt for epost... Det gjelder vel bedriftskunder? Vilkårene for ADSL-kunder fra ex-Kvalito skal jo være de samme. Tror du trakk den konklusjonen litt raskt uten å egentlig lese hva som står. Den siden du viser til ligger under ISP-tjenester, ikke under Bredbånd Privat som vel er det du har?

 

Ellers har linja mi også vært litt ustabil i det siste ja, men allikevel langt bedre enn det var med Kvalito! Det kommer nok av at de rydder opp i kaoset til Toftner &Co. Her gjelder det å være litt tålmodig til å begynne med...

Fungerer din epost i dag?

Har selv serverne mail2.mtulink.no og smtp2.mtulink.no

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke epost fra Kvalito allikevel.... Men jeg har sendt utgående post.

 

Hvis de velger denne løsningen tror jeg de mister over 90%

av ex.kvalito kundene. Meg inkl. Det blir en stor smell for dem!

 

Ta det med ro nå folkens... Som jeg sa, skal de ikke ha betalt for epost for privatkunder, du må lese grundigere før du hopper på konklusjoner. Og husk at MTU-Link har drevet med bedriftskunder i mange år, så om noen privatkunder hopper av er nok ikke det noen så big deal for dem...

 

Noe stort mere kluss gidder ikke jeg iallefall,jeg har strekkt tålmodigheten min langt nok.

 

Men det er da vel ikke MTU-Link sin feil? De gjør nok det de kan...

Lenke til kommentar

http://www.mtulink.no/?child=17&cat=vilkaar

der er vilkårene og ettersom jeg ser der så er det opsigelses tid på 1-3 mnd.

 

Jeg likte spesiellt denne lol

 

"quote"

Misbruk av tjenesten

 

Ved eventuell stengning av abonnementet forplikter Kunden seg til å betale ut oppsigelsesperioden avtalt for tjenesten.Som hovedregel tillates fks. ikke erotisk materiale som er "grovere" en det en finner i bladet Vi Menn.

 

"quote"

 

Så jeg vil vel ikke anbefale denne tjenesten til de som liker og surfer på litt lugubre sider,ikke at det bryr meg :)

Lenke til kommentar
http://www.mtulink.no/?child=17&cat=vilkaar

der er vilkårene og ettersom jeg ser der så er det opsigelses tid på 1-3 mnd.

 

Uhh... Er det ingen som kan lese her?

 

Fra http://www.mtulink.no/?child=39&cat=kundebrev :

 

Vi kan forsikre alle Kvalito kunder følgende

Linjene og tjenestene vil fungere som før.

Prisene er de samme.

Vilkårene er de samme.

 

..... Er det så vanskelig å forstå det som står der?

 

Håper bare at "Linjene og tjenestene" kommer til å fungere en del bedre enn "som før" ;)

Lenke til kommentar

Vær litt tålmodige med dem siden de tross alt skal rydde opp i kaoset og få dere over på ett oppsett de selv kan innstå for. Vi bør jo alle skjønne at herr Toftner's lille kunstgrep med domenet kvalito.no kan medføre problemer.

 

La bare MTUlink få noen dager på seg så ordner det meste seg.

Lenke til kommentar

Slapp av folkens.

Jeg har vært i kontakt med Jo Lerheim, som er driftssjef hos MTU Link og fått bekreftet at alt blir som før: gratis fast IP, gratis epost og høy upload på ADSL for de som har det. Blir det endringer i dette vil vi få beskjed og mulighet for å "hoppe av". :thumbs:

Lenke til kommentar
Ser ut som det er komplett kaos på MTUlink i dag.

Epostserveren virker ikke. Og de har ikke lagt ut noe

info som løser problemet.

Og linja i dag er på 100kb. (704/128k)

Og på toppen av det hele skal de ha

betalt for epost.

 

Hvis ikke de kommer med noe bedre nytt i løpet av dagen bytter jeg

til....

MTU Link har siden overtakelsen av Kvalito sin kundemasse jobbet iherdig for å løse diverse flaskehalser i de tjenestene som ble levert. På grunn av at vi ikke besitter eierskap til domenet "kvalito.no" har vi vært nødt for å gjøre enkelte "drastiske" endringer. Det siste vi har gjort er å flytte all mail som tidligere ble hostet på kvalito.no over på MTU Link sine egne servere. Det var noen gigabyte med data som skulle over, samt at alle login skulle bevares. Dette arbeidet er nå fullført og tjenestene skal fungere som før. Alle må benytte følgende mailservere for henting/sending. pop.mtulink.no og smtp.mtulink.no

 

For webmail må følgende adresse benyttes: epostleser.mtulink.no

 

Vi takker alle for utvist tolmodighet og for forståelse for diverse tregheter som dette medførte i dag.

 

Med vennlig hilsen

 

Jo Lerheim

Driftsjef

 

MTU Link

www.mtulink.no

 

PS: alle private som har avtale om gratis e-post vil fortsette å ha det også i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det oppstod et problem under pålogging til e-postserveren. Passordet ditt ble ikke godkjent. Konto: 'epost.kvalito.no (2)', Server: 'pop.mtulink.no', Protokoll: POP3, Svar fra server: '-ERR Login failed.', Port: 110, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 0x800CCC90, Feilkode: 0x800CCC92

 

Dette er feilmeldingen jeg får.

Har prøvd med "logg på med sikker godkjenning av passord" både på og av.Av som default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...