Gå til innhold

far cry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer at det er monstre i farcry. Jeg var nede hos utvikleren av farcry på jobbintervju og spilte spillet noen timer i singleplayer. Jeg ble også temmelig skuffet av dette. Virker som om øya liksom skal være en hemmelig forskningsbase på bio og geneteknologi.. Litt teit syntes jeg.

Lenke til kommentar
Stemmer at det er monstre i farcry. Jeg var nede hos utvikleren av farcry på jobbintervju og spilte spillet noen timer i singleplayer. Jeg ble også temmelig skuffet av dette. Virker som om øya liksom skal være en hemmelig forskningsbase på bio og geneteknologi.. Litt teit syntes jeg.

 

je synes det hører gøy ut. det er jo tross alt 16 år fram i tid. ;)

Lenke til kommentar

I starten trodde jeg at disse mutantene ville ødelegge spillet, men etter at jeg prøvde bonus-banen til demoen så endret jeg totalt mening. Etter at du får se en mutant for første gangen så får spillet en skikkelig skummel atmosfære. Jeg gikk rundt i grotten med hjertet i halsen. Og musikken gjorde det ikke lettere :)

 

Så ut i fra det jeg har fått opplevd av Far Cry til nå, så tror jeg at mutantene er akkurat det spillet trengte. Hadde vært litt ensformig å skyte soldater hele tiden som stort sett bruker de samme taktikkene. Å vite at det finnes mutanter en plass på øyene du besøker gjør at spillet får et løft. Noen av mutantene har også evnen til å gjøre seg usynelig og kan bare bli sett med Cryvision (noen briller i spillet). Vil tippe at mange vil hoppe i stolen ved første møte :D

Lenke til kommentar

Tror dette blir bra for spillet jeg. Er så lei spill som prøver å være hyperrealistiske innen story, våpen osv. Det jeg syntes er så spennende med spill er at alt kan se og høres utrolig realistisk ut, teknologi, grafikk, fysikk, lyd, men alikevel inneholde sci-fi/fantasy elementer. Det gjør at man kan simulere fiksjon så realistisk som mulig. Dessuten liker jeg måten monsterene er i spillet, det vil si færre, men farligere og skumlere :scared:

Lenke til kommentar
I starten trodde jeg at disse mutantene ville ødelegge spillet, men etter at jeg prøvde bonus-banen til demoen så endret jeg totalt mening. Etter at du får se en mutant for første gangen så får spillet en skikkelig skummel atmosfære. Jeg gikk rundt i grotten med hjertet i halsen. Og musikken gjorde det ikke lettere :)

 

Så ut i fra det jeg har fått opplevd av Far Cry til nå, så tror jeg at mutantene er akkurat det spillet trengte. Hadde vært litt ensformig å skyte soldater hele tiden som stort sett bruker de samme taktikkene. Å vite at det finnes mutanter en plass på øyene du besøker gjør at spillet får et løft. Noen av mutantene har også evnen til å gjøre seg usynelig og kan bare bli sett med Cryvision (noen briller i spillet). Vil tippe at mange vil hoppe i stolen ved første møte :D

Bonus-banen til demoen???

 

HVOR??? :D

Lenke til kommentar
I starten trodde jeg at disse mutantene ville ødelegge spillet, men etter at jeg prøvde bonus-banen til demoen så endret jeg totalt mening. Etter at du får se en mutant for første gangen så får spillet en skikkelig skummel atmosfære. Jeg gikk rundt i grotten med hjertet i halsen. Og musikken gjorde det ikke lettere :)

 

Så ut i fra det jeg har fått opplevd av Far Cry til nå, så tror jeg at mutantene er akkurat det spillet trengte. Hadde vært litt ensformig å skyte soldater hele tiden som stort sett bruker de samme taktikkene. Å vite at det finnes mutanter en plass på øyene du besøker gjør at spillet får et løft. Noen av mutantene har også evnen til å gjøre seg usynelig og kan bare bli sett med Cryvision (noen briller i spillet). Vil tippe at mange vil hoppe i stolen ved første møte :D

Bonus-banen til demoen???

 

HVOR??? :D

Jeg fikk tak i den fra denne siden:

http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?a=tpc&s=...891&m=105109052

Lenke til kommentar
Å si at far cry kopierer monstrer av doom3 blir vel ikke riktig? For far cry vil jo komme ut før doom3

Egentlig ikke. Da Crytech begynte arbeidet på Far Cry, var det orginalt en tech demo som skulle vise mulighetene til de noe GeForce kortene. Tror den het X-ISLE. Men Ubisoft likte det de så og var interessert når Crytech ville lage et spill ut av det. Bildene fra Doom 3 ble vel sluppet rundt den tiden, så hvis noen skulle kopiert av andre ville det vært Crytech. Likevel syntes jeg ikke det monsteret lignet så veldig på Doom 3 sine, bortsett fra det rent teknisk-grafiske ved det, som bump/normal-mapping teknikken. Monstrene i FC minner meg av en eller annen grunn mer om monstrene fra det gamle, men geniale, "SiN".

Lenke til kommentar

Nåja. Monstre i spill trenger nødvendigvis ikke å være en nedtur. Synes blant annet Half-Life og Unreal I og II er gode eksempler på dette... Skarj, hihi. Makan til motstander har jeg ikke sett siden.

 

Enda en ting som er festelig er at noen faktisk åpner munnen og sier at Farcry kopierer Doom3 grafikkmessig. Sier som Arve Opsahl i Olsenbanden; "sludder og pølsevev". Skal være enig i at det der lignet litt på den ene "zombien" som figurerte i "Doom - the legacy"-filmen som kom for et års tid siden. MEN, å si at det er en kopi blir intet mindre enn latterlig. En viss kunstnerisk frihet må det være lov til å ha, om de ligner er det vel intet mindre enn en tilfeldighet. Dessuten så når ikke Farcry en gang doom3 til knehasene når det kommer til grafikk.

Lenke til kommentar
....Dessuten så når ikke Farcry en gang doom3 til knehasene når det kommer til grafikk.

dette kan no diskuterast. kan ikkje huske å ha sett noko særleg til store uteområder med km viewdistance på doom3. ikkje t.d så flotte vatn detaljer heller.

 

dessutan må du huske på at far cry kjem om litt under 3 veker medan doom3 kjem?? når.. kanskje om eit år, kanskje 2. det er det ingen som veit. og innan den tid så har det sikkert skjedd ei stor utvikling innanfor grafikken på spel.

Lenke til kommentar

Jeg for min del er ikke så fan av store skumle områder. Det overlater jeg til Serious Sam, hihi. Jeg referte f.eks til den geniale bruken av global ilumination som kommer med Doom3. Det er noe helt nytt innenfor gamingverdenen. Vakkert vann har vi sett før.. Morrowind, hint hint.. :)

Lenke til kommentar
Jeg for min del er ikke så fan av store skumle områder. Det overlater jeg til Serious Sam, hihi. Jeg referte f.eks til den geniale bruken av global ilumination som kommer med Doom3. Det er noe helt nytt innenfor gamingverdenen. Vakkert vann har vi sett før.. Morrowind, hint hint..  :)

no var bare det med vatnet eit døme. det som er med far cry er at det har fantastisk grafikk både på ute om inne områder. medan doom3 kun har inne områder (så vidt eg veit). dermed vert det litt feil og samanlikne grafikken sånn sett. personleg så syns eg at innendørs grafikken til far cry er på høgde med doom3.

Lenke til kommentar

Det kan stemme det med at doom3 har kun baner hvor handlingen utspiller seg innendørs, men du kan jo tenke deg det oppstyret som hadde kommet om Carmack og co. hadde sveket den gamle doom-ånden og hadde laget utendørsbrett. Doom fungerer kun innendørs > Finn rødt keycard > finn blått keycard > finn gult keycard, klar verdenen... osv :)

 

Joda, Farcry har fin grafikk. kan IKKE motsi deg på det punktet, men tror fremdeles John (GUD) Carmack vil skremme likskiten ut av oss med magien i doom3.. Jeg håper i allefall. Jeg gleder meg til begge spillene!

 

Forresten, jeg digger målformen din! forfriskende! :)

Lenke til kommentar
Det kan stemme det med at doom3 har kun baner hvor handlingen utspiller seg innendørs, men du kan jo tenke deg det oppstyret som hadde kommet om Carmack og co. hadde sveket den gamle doom-ånden og hadde laget utendørsbrett. Doom fungerer kun innendørs > Finn rødt keycard > finn blått keycard > finn gult keycard, klar verdenen... osv :)

 

Joda, Farcry har fin grafikk. kan IKKE motsi deg på det punktet, men tror fremdeles John (GUD) Carmack vil skremme likskiten ut av oss med magien i doom3.. Jeg håper i allefall. Jeg gleder meg til begge spillene!

 

Forresten, jeg digger målformen din! forfriskende! :)

takker..

 

eg er heilt ening i at doom3 må holde seg innandørs for å sei det sånn. og det hadde vert katastrofe om skulle springe rundt i ein jungel på mars, dette hadde øydelagt heile doom feelingen. og det er vel ingen tvil om at doom3 kjem til å bli eit av tidenes skummlaste spel.

 

personleg så gleder eg meg mest til far cry (men aller mest til stalker :love: ) fordi eg ikkje er så glad i alien/monster skyte spel. sjølv om det er monster/mutanter eller noko sånt på far cry :ermm:

 

men det er ingen tvil om at dei kjem til å verte to av tidenes beste spel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...