Gå til innhold

BT-mobil


Anbefalte innlegg

Jeg har tenk å kjøpe meg en ny mobil. Jeg vil helst ha en med støtte for Bluetooth, men finner ingen ikke så mange gode/fine som ikke har støtte for UMTS (er jo ikke nødvendig å betale en tusenlapp ekstra (om ikke mer) for noe som ikke kommer til Norge om først ett år +++). SE T630 er jo et alternativ. Den ser jo bra ut, men jeg har hørt at det vil komme en nyere versjon til sommeren (T650?). Stemmer det?

 

Er det egentlig ¨nødvendig¨ med BT, holder det ikke med IR?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker at du ikke har bruk for kamera eller BT så kan jo LG G5400 være et alternativ. Den har stort sett det du trenger (selv om noe av det er i en litt rar versjon, f.eks JAVA greien). Og jeg synes den er ganske fin, men vet at menge er uenig. Og så koster den ikke mer enn 2000,- uten abn. Denne telefonen er utstyrt med Ir go så følger det med datakabel i pakken (men det er til com port og ikke USB)

 

T630 er en god telefon. Og hvis du alltid tenker at det kommer en bedre versjon om en liten stund, så får du jo aldri kjøpt deg telefon (aom du sikkert har merket så skjer det en del ting på mobilmarkedet for tiden.)

 

EDIT: Fant ut at jeg skulle svare på spørsmålet ditt også.

Blåtann kan jo være kult, men enda ser jeg ikke helt den store nytteverdien i det hvis du ikke har en mobil med MASSE minne og mulighet for å åpne dokumenter osv. (dvs. bruker mobilen masse i jobbsammenheng)

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Tja, trenger du BT? Hva ville du brukt det til?

Overføring er jo raskere enn IR, men bortsett fra det tror jeg ikke det er noe annet spesielt jeg ville brukt det til.

Ja, alså, har du mye du skal overføre, som en mp3-samling, spill, applikasjoner og slikt *MÅ* du nesten bare ha USB-kabel eller bluetooth. Selv brukte jeg BT og det tok bare rundt 3t for en 200MB. Vet ikke hvor mange døgn det er sammenhengende med IR jeg? ;)

 

IR er også UTROLIG mye dårligere angående rekkevidde, krav til sikt og funksjonalitet. Så du får selv finne ut om du trenger dette. If yes = Go for BT ;)

Lenke til kommentar
Hvis du tenker at du ikke har bruk for kamera eller BT så kan jo LG G5400 være et alternativ. Den har stort sett det du trenger (selv om noe av det er i en litt rar versjon, f.eks JAVA greien). Og jeg synes den er ganske fin, men vet at menge er uenig. Og så koster den ikke mer enn 2000,- uten abn. Denne telefonen er utstyrt med Ir go så følger det med datakabel i pakken (men det er til com port og ikke USB)

Den java greien, du mener vel det at det er nesten umulig å finne sider som man kan laste ned ringetoner, bakgrunner og spill på :thumbdown:

Den CD-en som følger med inneholder ikke så veldig mye heller. Ringetonene er de samme som er på mobilen, med et annet navn :wallbash: (er noen bra som ikke er på mobilen fra før...) Men hvis ringetoner, bakgrunn og spill ikke er viktig, så er den verdt pengene :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm har en MX900 mus med Blåtann hub funker denne mot SE T630 ?

 

Håper tlf min kommer i begynelsen av Neste uke :D

 

Edit fant ut, ja den funker :D

Off topic: Hvilken telefon er det du har bestillt?

 

Jeg synes BT er nærmest et krav når jeg skal ha ny mobil, mye lettere og øverføre filer sende bilder osv. i stedet for mms, og viktigst av alt bluejacking :thumbup:

Sony Erickson (SE) T630 har jeg Bestilt :)

 

Fant det under suport til Logitech :D

Endret av win_xp
Lenke til kommentar
Selv brukte jeg BT og det tok bare rundt 3t for en 200MB.

Bruker man 3 TIMER på å overføre 200 MB med BT??? Mulig jeg bomma helt på hva du sa, håper det...

Hmm, ja, jeg tror nå det. 700kbit/s maksimalt. Hmm, noe rundt det iallefall. MX900s hub fungerer med N6600 iallefall ;)

Funker med P800 også den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...