Gå til innhold

Ekstremt stilig og kaldt


Anbefalte innlegg

mnner om at det var en annen her som senka en 166 mhz ned i vann

 

det han gjorde var at han dekket komponentene med silikon...er nok kanskje litt mer holdbart enn wd40 ville jeg regne med... alternativt går det an å bruke grease (sånn dritt som man bruker på båtmotorer)...ville anbefale å silikonere mellom glippet mellom prossessor og sokkel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde også en idè om å ha på silicon eller noe lignende (talg, fett...) for så å senke det i vann.. Da trenger man jo ikke destilisert vann? Man kan jo hive nedi en pumpe også, så får man sirkulasjon.

Og hvordan tror du fett og tagl rundt en cpu ville fungere? høres ikke akkurat logisk ut ;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde også en idè om å ha på silicon eller noe lignende (talg, fett...) for så å senke det i vann.. Da trenger man jo ikke destilisert vann?  Man kan jo hive nedi en pumpe også, så får man sirkulasjon.

Og hvordan tror du fett og tagl rundt en cpu ville fungere? høres ikke akkurat logisk ut ;)

vel, det ville jo fungere... ville nok heller anbefalt silikon siden det holder seg garantert....

 

hvorfor er det ulogisk?

Lenke til kommentar

Silikon (uten eddiksyre!) er i og for seg en god ide, men i praksis er det slett ikke enkelt å få det til. For man må huske på at hvert eneste kontaktpunkt på hovedkort, minne og andre kort må isoleres.

Men om du tenker på silikonspray (?) i stedet for WD40 som jeg brukte så blir jobben noe enklere, i den forstand som at det da "bare" er snakk om å spraye et beskyttende lag over alle komponenter og kontakter i CPU-sokkel, AGP-slot osv. Men er samtidig ikke så sikker på at den hadde fungert noe bedre.

 

Og tro meg, jeg slurvet ikke når jeg gjorde mitt forsøk med WD40! Men det tiltross; Maskinen "slokna" etterhvert som vannet steg i karet jeg brukte, og har siden det aldri vært helt ok. :(

Brukte riktignok bare vann fra springen, men er ikke så sikker på at destillert vann hadde hjulpet.

Lenke til kommentar
sier ikke at du slurvet...men silikonspray er nok litt lettere enn silikontube...

 

kanskje det ville fungert med destillert vann...hvem vet? mest sannsynlig hadde det ikke det

Men hvordan ville du kjølt ned prosessoren? om du sprayer silikon prosessoren så kommer det jo garantert til å smelte? Man kunne ha isolert med en annen stoff og lagt en kobber ribbe på cpu?

Lenke til kommentar
sier ikke at du slurvet...men silikonspray er nok litt lettere enn silikontube...

 

kanskje det ville fungert med destillert vann...hvem vet? mest sannsynlig hadde det ikke det

Men hvordan ville du kjølt ned prosessoren? om du sprayer silikon prosessoren så kommer det jo garantert til å smelte? Man kunne ha isolert med en annen stoff og lagt en kobber ribbe på cpu?

vel, man skal ha silikon RUNDT prosessoren, ikke på den (les innlegg tidligere)

 

dessuten tåler silikon 180 grader...hvorvidt man skal ha ribbe til prosessoren får være opptil testingen

Lenke til kommentar

Hvis man "sprayer" et lag silikon over all hardwaren så ville jo ikke det i utgangspunktet hjulpet noe serlig.Vannet som skal kjøle må jo ha kontakt med det som skal kjøles,silikonen vil jo legge seg som en beskyttelse runt alt hw. 0 kontaktflate=bad coolin.Men Hvis man bruker en kjøleribbe på cpu/gpu/nb/sb/altannet blir det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Hvis man "sprayer" et lag silikon over all hardwaren så ville jo ikke det i utgangspunktet hjulpet noe serlig.Vannet som skal kjøle må jo ha kontakt med det som skal kjøles,silikonen vil jo legge seg som en beskyttelse runt alt hw. 0 kontaktflate=bad coolin.Men Hvis man bruker en kjøleribbe på cpu/gpu/nb/sb/altannet blir det noe helt annet.

Man sprayer ikke silikon over cpu coren/heatsinken o.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...