Gå til innhold

Ekstremt stilig og kaldt


Anbefalte innlegg

Har hørt snakk om å fylle ett 100% tett kabinett med 100 % sterilt vann (leder jo ikke strøm ) vil det fungere som stilig og kjøling eller er ikke hardwaret sterilt nok slik at det vil lede strøm . Lurer på om noen har prøvd det eller vet om det vil funke ?? Det hadd jo blitt djevelsk kult og bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Skrue prøvde et sånt prosjekt for ikke lenge siden. Han dekket kortet i WD40 først, men brukte vanlig springvann, såvidt jeg husker. Uansett, tror du bør sørge for å få sirkulasjon i vannet for å få varmen vekk fra komponentene.

 

Om du er pro i kjemi eller fysikalsk elektronikk tror jeg ikke det er noen ulempe hvis du skal gjennomføre dette prosjektet, men lykke til uansett

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men jeg tror du kan glemme hele "prosjektet". Selv om du bruker sterilt / destillert vann i utgangspunktet, vil dette ganske fort forurenses / ioniseres.

Dermed blir det også "elektrisk ledende", i den forstand som at dette er nok til å forstyrre de tidvis svært lave spenningene som er tilstede i elektronikken på hovedkort, minne etc.

Men det finnes jo alternative væsker! F.eks. Fluorinért, som for lenge siden er testet her: http://www.overklokking.no/prosjekter/3m_u...ling/index.html

Men å fylle kabinettet med 20 liter av den suppa?

Det blir ikke akkurat billig..... :p

 

Edit: Ja det stemmer det olaaaaa! Og som du vet; Det gikk jo "åt skogen", selv om alle komponenter var grundig(?) dekket med WD40.

Kortet fikk forresten "varig mén" etter testen, og fungerer ikke så bra lenger! :(

Bare som en liten advarsel til den som måtte fristes til lignende forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...