Gå til innhold

Metal Gear Solid: Twin Snakes GameCube


Anbefalte innlegg

IGN lagde nylig en reportasje der de sammenliknet PSX og GameCube-versjonen.

 

Ta en titt:

http://cube.ign.com/articles/492/492463p1.html

 

Greia er, at jeg synes faktisk PSX-versjonen ser bedre ut enn GameCube-versjonen. PSX-versjonen har en skitten og brukt kvalitet på teksturene, mens GameCube-versjonen har kliniske og rene teksturer, som gjør at det hele ser litt plastikk ut.

 

Jeg mener, sammenlikn disse to:

http://media.cube.ign.com/media/535/535845/img_1949969.html

 

Til venstre PSX-versjonen. En skitten og velbrukt korridor i et gammelt nedslitt militæranlegg. Til høyre, GameCube-versjonen, en grå og trist, men nyvasket korridor i det nye plastikkanlegget til Hideo Kojima.

 

Kunstnerisk sett må jeg ærlig innrømme at PSX-versjonen ser bedre ut enn GaemeCube-versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snakker om det det grafiske uttrykket, ikke hvor god teknisk grafikken er. Selvsagt ser jeg og at Gamecube-versjonen har bedre oppløsning og bedre teksturer, jeg er ikke blind.

 

Men det er ikke alltid den mest teknisk avanserte grafikken er den som passer best til spillet. Jeg synes PSX-grafikken ser mer kald ut, (med blå fargetoner blandet i de fleste bildene, noe som gir inntrykk av kulde og Alaska, der spillet finner sted), samt skitten og brukt.

Lenke til kommentar

helt enig Pastor.

Men jeg syns forsåvidt dette gjelder nesten all psx-grafikk. Den har et litt skittent preg over seg noe som etter min mening er med på å gjøre den mer realistisk. Husker spesielt da gamecube kom; selv om den selvfølgelig egentlig hadde bedre grafikk enn psx syns jeg den så mye mer tegneserieaktig ut mye mer urealistisk. Det har jo forsåvidt bedret seg på senere/dagens platformer, men det var noe spesielt med psx-motoren som jeg likte

Lenke til kommentar
så dere mener MGS som kommer til ps2 burde også være skitten og det er trist at det ikke blir sånn? Tror ikke PS2 versjonen kommer til å bli noe dårligere enn gamecube versjonen, grafisk.

Hvordan i all verden klarer du å tolke det dithen?

 

Alt jeg sier er at det grafiske uttrykket i PSX-versjonen, utfra stillbilder å dømme, ser ut til å være mer stemningsfull enn den oppussede GameCube-versjonen, til tross for at GameCube-versjonen har "bedre" grafikk rent teknisk.

Lenke til kommentar

Er enig med Pastor Lorentzen her, looken på PSX utgaven er mer realistisk og stemningsfull. Problemet med dagens konsoller er at de er mye bedre enn 32 bits maskinene på hvor mange polygoner de klarer å flytte, men de er fremdeles litt for svake til å generere texturer som får overflater til å se mer realistiske ut. Vi kommer nok til å se mer til bumpmapping og multilayered textures i neste generasjons konsoller, og da skal de bli letter å lage mer skittne overflater enn det man ser i dagens spill.

Lenke til kommentar
Har dere sett den 27 minutter lange traileren?

:wow:

:wow:

:wow:

:wow:

PsX meg i rævva.

:scared:

Du må ha en ganske utvidet fisering for å få inn en PSX der.

 

Jeg har basert min observasjon på IGNS analyse av de to versjonene, og konkludert med at GameCube-versjonen ser mer steril, plastikk og kjedelig ut.

 

Tenkte det gikk an å debatere litt omkring spills grafiske uttrykk, da det synes å være en generell oppfatning her på forumet at bedre oppløsning og flere polygoner automatisk er lik bedre grafikk.

 

Men jeg gleder meg allikevel til å teste det når spillet kommer på GameCube.

Lenke til kommentar
Du må ha en ganske utvidet fisering for å få inn en PSX der.

 

Jeg har basert min observasjon på IGNS analyse av de to versjonene, og konkludert med at GameCube-versjonen ser mer steril, plastikk og kjedelig ut.

 

Tenkte det gikk an å debatere litt omkring spills grafiske uttrykk, da det synes å være en generell oppfatning her på forumet at bedre oppløsning og flere polygoner automatisk er lik bedre grafikk.

 

Men jeg gleder meg allikevel til å teste det når spillet kommer på GameCube.

Utvidet fisering? Prøver du å si jeg er et stort rasshøl? :dontgetit:

 

:p

 

Uansett... Utifra det jeg har sett av bilder fra MGS:TTS(Og det er mange) må jeg si at jeg synes det grafiske uttrykket virker utrolig bra. Ikke like overdrevet som originalen, men det er en positiv ting i min bok. Og jeg tror ikke det vil se sterilt og kjedelig ut, heller. Bare ganske mye mer subtilt. Hi-tech betong bygninger skal være litt sterile, men hvis de ser på bildene fra Revolver Ocelot kampen så er det ingenting sterilt over det rommet.

 

Mer polygoner betyr ikke nødvendigvis penere grafikk, men i dette tilfellet er mengden mer ekstra polygoner så stor, og det grafiske designet av så høy kvaltet, at jeg tviler på at det kan bety noe annet enn mye mye mye penere grafikk.

Lenke til kommentar

Det blir litt vanskelig å gjenskape slik grafikk, da den skitne, klumsete looken skyldes ræva filtrering og lavt polygontall (teksturer på PSX "vrir" seg når man beveger seg). Jeg mener at GC-versjonen ser bedre ut. Men det er mange som lengter tilbake til "gamle dager" hvor PC-spillene hadde klossete pikselgrafikk og blipp-blopp lyd.

Lenke til kommentar
Tror nok heller at jeg spiller PSX utgaven igjen enn å kjøpe det der. Herlig stemmning i originalen. Kaldt, slitt, skittent. Liker ikke tanken på at militærbasen skal se nyvasket ut (skremmende tanke å snike seg rundt og hele tiden være redd for å skli på et nybonet gulv)

Er enig med deg der,en militær base skal være skitten og det der.Ikke nyvakset og rent,skulle nesten tru at bestemødrene deres har vært og vasket opp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...