Gå til innhold

Metal Gear Solid: Twin Snakes GameCube


Anbefalte innlegg

Har kjøpt The twin snakes, og jeg må si at det er et sjeldent godt spill.

Jeg har ikke sett på PSX-skjermisene, men jeg fant absolutt ingenting å utsette på omgivelsene i GC-versjonen. Har heller ikke spilt PSX-versjonen.

 

Kuttsekvensene er helt fenomenale, selv om de kan bli litt lange til tider. Solids Snakes stemme kan også bli litt monoton noen ganger, men dette synes jeg bare er flisespikkeri, Utviklerne har klart å fremheve personligheten på "bossene" på en fenomenal måte; man føler det som om man blir kjent med karakterene, og man kjenner seg litt igjen i dem. Spillet tar også opp ulike temaer som igjen er med på å heve kvaliteten.

 

Det er ingenting å si på grafikken, den ser strålende ut; det gjør også karakterene. (Det er mulig det bare er meg, men jeg synes så tydelig jeg så at Psycho Mantis hadde en strekkode på siden av hodet?) Spillbarheten er det ingenting å si på, fiendene er svært oppvakte for mistenkelige ting som foregår; i det hele tatt er det lagt stor vekt på realisme i dette spillet; som f.eks. at Snakes blodtap gjør deg svakere. Det er også en del vittige ting inkludert som f.eks. at Snake blir mister "liv" når han røyker, eller at Mantis leser minnekortet ditt for data.

 

Det er mulig spillet kunne vært lengre, men det kan man jo i grunn alltid si.

 

Jeg kunne selvsagt skrevet mye mer om spillet, men det har jeg rett og slett ikke tid til.

Et must for actionfrelste GC-eiere! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og.... hvis en hver klassiker kan lett overgåes.... hvorfor er folks yndlingspill ennå MGS 1, Legend of Zelda: Ocarina of Time, og Half-Life?

La meg sitere meg selv her:

 

(...) men man må ha guts til å prøve, og rette mennesker på jobben.

Det er klart at ikke hvemsomhelst kan skape klassikere, men det er også skinnende klart at de spillene vi anser som klassikere, på ingen måte er perfekte spill. Skal man gå rundt og tro noe slikt, blir spillutvikling en veldig defensiv sport. Jeg ser for eksempel masse forbedringspotensiale i The Legend of Zelda: Ocarina of Time og Half-Life, gjør ikke du?

Lenke til kommentar
Og.... hvis en hver klassiker kan lett overgåes.... hvorfor er folks yndlingspill ennå MGS 1, Legend of Zelda: Ocarina of Time, og Half-Life?

La meg sitere meg selv her:

 

(...) men man må ha guts til å prøve, og rette mennesker på jobben.

Det er klart at ikke hvemsomhelst kan skape klassikere, men det er også skinnende klart at de spillene vi anser som klassikere, på ingen måte er perfekte spill. Skal man gå rundt og tro noe slikt, blir spillutvikling en veldig defensiv sport. Jeg ser for eksempel masse forbedringspotensiale i The Legend of Zelda: Ocarina of Time og Half-Life, gjør ikke du?

Jeg ser masse forbedringsmateriale i alle de spillene. MGS 1 var jo rimelig primitivt. Og VIPS! Plutselig, en remake senere, var det ikke så primitivt lenger, og mye penere. Selvfølgelig er det ennå rom for forbedring, men det får man ta i den neste remaken, om 5 eller 10 år.

Lenke til kommentar

Akkurat dette har jeg lest en svært stor diskusjon på før(et engelsk forum). Det som overbeviste meg, var da en gikk gjennom et av GC-mgs-bildene med photoshops verktøykasse. Altså, han stilte inn fargene og slikt for å få frem skjulte detaljer(alle som har tatt digitalbilder kjenner til dette). posten taler for seg selv...:

You know, if you check a histogram of some of those screenshots, the colour range is seriously compressed. If you just adjust the levels slightly, so that it's got a full range again, you end up with something that looks a lot closer to the original...

 

example:

 

original comparison image:

 

xxmgscompare21.jpg

 

adjusted version of the Twin Snakes shot:

 

twinsnakescurvesfixed.jpg

 

"Nintendo in Taking Shit Screenshots Shocker" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...