Gå til innhold

Metal Gear Solid: Twin Snakes GameCube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stiller meg heller tvilende til hvordan dere har det på rommet (hus, leilighet etc.) deres hvis dere synes at teksturene på GC er rene!

 

Hvis du ser nøye på bildet vil du legge merke til en variert fargebruk i teksturene, noe som gir inntrykk at det er slitt men ikke nedlagt. Jeg synes også at bildene gir en klar atmosfære. Bildet fra PSX-versjonen minner meg mere om Wolf3D. Det funker det også, som en retro-sjanger.

 

Edit: Kåre

Endret av Shio
Lenke til kommentar

PC versjonen er meget bra. http://www.gamespot.com/pc/adventure/metal...d/review-2.html

 

The PC version of Metal Gear Solid is one of the better console ports to date. It supports high resolutions, lets you save the game at any time, and even includes an option to play the game from a first-person perspective (on the PlayStation, you could only use the first-person mode to look around). Furthermore, Metal Gear Solid for the PC is actually a conversion of Metal Gear Solid Integral, a later Japanese release that combined the original game with the VR Missions supplement, which comprises a number of fast-paced trials that let Snake hone his stealth and weapons skills in a holographic training arena.

 

if you haven't played the game before, then Metal Gear Solid for the PC is currently the best way to experience it. It controls very well using a six- or eight-button gamepad, and it's also highly playable using just the default keyboard configuration.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Foretrekker Gamecube versonen. Skjønner poenget ditt, men er uenig. Nå skal det sies at detbor en liten grafikk-****** inne i meg også dah. Men, uansett grafikk: Gleder meg veldig til jeg får kloa i spillet! Mens alle vennene mine spilte MGS i 1998, så satt jeg å nøt Ocarina of time. Angrer meg ikke på det, men har i senere tid følt at jeg gikk glipp av en klassiker, så det var med stor glede jeg tok imot nyhetene om denne remaken. Gleder meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk tak i spillet en dag før release og har nå kommet til kampen mellom snake og liquid. Og har spilt igjennom PSX-versonen 5-6 ganger. Og jeg må si at intrukket jeg har av spillet ikke går med de negative kommentarene. De bildene som blir dratt frem her i forumet viser bare noen scener.

 

De har vært veldig flinke til og få frem det slitne i murveggene f.eks. i kjellerene i den første delen av spillet (frø man slåss mor Vulkan Raven). For å reff. til noe. Er rett og slett stor-fornøyd! :yes:

 

 

 

OFFTOPIC: Jeg vil bare legge til at det oppgraderte gameplayet gir spillet en ekstra snert, sammen med de mange nye filmsnuttene. Ikke så mange nye oppgraderinger i historien, men det hadde jeg heller ikke forventet meg. Det er jo tross alt en remake. Dette er sånn jeg har ønsket å spille MGS1 siden jeg spillte 2'ern.

Lurer på hvor mange ganger jeg kommer til å spille igjennom det? :hmm::thumbs:

Lenke til kommentar
PSX? Dere mener vel PS1?

 

PSX er jo den nye multimedia-konsollen fra Sony som inneholder en PS2, harddisk m.m..

Nei jeg mente PSX som jeg skrev.. men det er det samme som PS1. PSX er også navnet på den lille PS1 utgaven som kom.

PsX blir vel brukt som fellesbetegnelse for ps1 og ps2 også. Men navnet på den mini-utgaven er psone, I belive

Lenke til kommentar
PSX? Dere mener vel PS1?

 

PSX er jo den nye multimedia-konsollen fra Sony som inneholder en PS2, harddisk m.m..

Nei jeg mente PSX som jeg skrev.. men det er det samme som PS1. PSX er også navnet på den lille PS1 utgaven som kom.

PsX blir vel brukt som fellesbetegnelse for ps1 og ps2 også. Men navnet på den mini-utgaven er psone, I belive

Mener at PSOne er den lille ja.

Alle kallte PS1 for PSX/PS1 men PSX var ikke det offesielle navnet.

PSX er derimot det offesielle navnet til den nye versjonen av PS2 som er kommet i Japan. :yes:

Lenke til kommentar

Hvordan kan noen mene at MGS: The Twin Snakes (GC) ser dårligere ut enn MGS (PSX, PC)? Det ser jo mye bedre ut. MGS: TTS ser like bra ut som MGS2 (pluss/minus - noen ganger bedre, andre ganger litt dårligere - men alt i alt, så og si identisk). Grafikken er også utrolig digg. Den er kanskje ikke perfekt, men det er ikke noe å klage på. Det er en behagelig grafikk. I tillegg er MGS: TTS mye bedre og morsommere enn MGS (PSX, PC). MGS: TTS er etter min mening det beste MGS-spillet som er lagd. Det inneholder det beste fra MGS og MGS2. Og filmsekvensene er det mest imponerende jeg har sett i noe spill.

 

Nei, jeg ser ingen grunn til å klage på MGS: TTS. Det er, rett og slett, genialt.

Lenke til kommentar

Filmene og skuespillet er mye bedre på playstation, og stemningen er ikke så hyperaktiv som i Twin Snakes. Jeg er skuffet over Hideos nye spill. Musikken har også desverre blitt forandret på. Twin Snakes er et spill du neppe kommer til å spille mer enn 5 min. om dagen.

Lenke til kommentar
Filmene og skuespillet er mye bedre på playstation, og stemningen er ikke så hyperaktiv som i Twin Snakes. Jeg er skuffet over Hideos nye spill. Musikken har også desverre blitt forandret på. Twin Snakes er et spill du neppe kommer til å spille mer enn 5 min. om dagen.

Hmmm.

Faktisk lite Kojima har gjort med spillet.

Han har selvfølgelig godkjent det o.l. men spillet bærer ikke Kojima standard i forhold til f.eks. MGS og MGS2 S(OL) og annet. (Dette mener ihvertfall mange.

Les en fair anmeldelse av spillet på Planet-mgs.com )

Lenke til kommentar

Kojima har gjort mye på dette spillet, akkurat som en liten gruppe med tidligere MGSerfaring fra Konami har gjort mye jobb på dette spillet. Selvom produksjonen har ligget mest hos Silicon Knights. Den anmeldelsen var ikke veldig fair, kanskje i dine øyne.. men har jeg rett har du sikkert ikke spilt igjennom spillet engang? Du sier ganske mange er enige med deg, men jeg kan si at enda fler er enig med meg.

 

Twin Snakes er uten tvil en mye bedre utgave enn den MGS versjonen vi allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...