Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Hehe nå tar det jo enda kortere tid å komme ned på isdn speed for de uheldige Telenor adsl eierne.

Vel ....

 

Sitter på ei 1024/256 linje fra Telenor med 30GB grense i tillegg til fri nattlastning for den nette sum av 598 kroner i måneden.

 

Laster en god del uten å oppleve isdn-hastighet :thumbup:

 

Tror ikke at "kvoten" min blir noe fortere brukt opp dersom hastighetsøkningen finner sted.

 

Men så har jeg da råd til å kjøpe den linja jeg trenger om det skulle bli bruk for det ;) Har nemligen flyttet hjemmefra for en god del år siden :laugh:

 

Så ja, jeg er uheldig :thumbs: Not :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På tross av at Telenor fortsatt har begrensninger på linjene, gjør dette dem til en av de billigste leverandørene på markedet.

Det med billigst på markedet tror jeg desverre er ofte utregna fra pris/nedlasting, mens linja ut er ikke tatt med i beregninga. Denne er jo tragisk lav og må være slitsomt å ha om man er flere som f.eks. skal spille på nettet...

Lenke til kommentar
hva skjer med 704/128 fri da?

Online ADSL 704/128 er utfaset for lenge siden. De eneste to produktene på 704/128 per dags dato er med 1GB og 10GB nedlastningstak. Det er kun tidligere kunder som får beholde de gamle abbonementene (< 1024kbps fri nedlastning)

dritt da :( jeg kommer til å ha samme linje når alle andre får raskere....men jaja. jeg har vaffal ikke grense

Lenke til kommentar
Jeg ville heller at de skulle økt ut hastigheten til 1500\512.. telenor og bluecom og alle som leverer på telenor sitt utsyr og lignende, trenger virkelig en update på uthastigheten.. 256 er langt ifra nok.

Er saa enig!

Den gangen da de hadde en stor undersoekelse gaaende, skrev jeg en laaang kommentar angaaende det at om de tenker tilby 2Mbit ned-hastighet, haapet jeg virkelig at de skrudde opp ut-hastigheten ogsa, eller tilbydt noe slikt som 1,5Mbit\0,5Mbit. Noen som vil starte en kampanje?

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Jeg har 1024/256 fra telenor med 30giga nedlastningsbegrensning.

 

Nedlastningsbegrensningen har ikke vært noe problem i hele tatt, selvom jeg jeg laster GANSKE mye (sP i Ll) og slikt.

 

Nedlastningshastigheten har også fungert bra, og stabil, men det er alltid bedre med høyere nedlastningshastighet! (GO TELENOR!)

 

Opplastningshastigheten er en regelrett skam! ikke minst når man skal spille tunge internettspill, eller create på div spill.

 

Jeg er med på kanpanje om å høyne upload Hastigheten!!

 

Gjerne 2048/512.. hehe

 

 

 

Mordar1

Lenke til kommentar
Jeg har adsl 8096/640 fri bruk til 495 pr måned..... :D:D:D:thumbs:

Fra Telenor?? Synd at du bruker den båndbredden på å "spamme".

 

Tilbake til topic

Hadde Telenor før. Helt latterlige tilstander der. Reine Kvalito tendenser. Fikk aldri (I løpet av 2 år) riktig uthastighet, og bare en gang i blandt riktig inn hastighet.

 

Dessuten fikk jeg aldri beskjed når linjene skulle være nede eller f.eks når jeg måtte bytte modem. Det letterligste var når de ringte meg for å selge meg et abonement som jeg betalte for og hadde hatt i 1 år.

 

Kundeservicen var også ikke eksisterende. Fikk bare kjeft når jeg klaga på linja :)

 

NGT er som paradis i forhold. Ville ikke hatt Telenor omså det var gratis :D

Lenke til kommentar

Dette er jo positivt for bredbåndsnorge. Ett skritt i riktig retning. Men jeg synes det er for dårlig at de har så ELENDIGE ut-hastigheter. 128kbit! Seriøst!? Vi er i 2004 og da må man kunne forlange at hastigheten ikke holder 1995-nivå.

 

Heldigvis har jeg NGT med bra ut-hastigheter :yes:

Lenke til kommentar
704/128 1GB blir til 704/128 5GB - 349,-

704/128 10GB blir til 1024/256 20GB - 399,-

1024/256 30GB blir til 2048/256 30GB - 549,-

1024/256 fri blir til 2048/256 fri - 749,-

 

På tross av at Telenor fortsatt har begrensninger på linjene, gjør dette dem til en av de billigste leverandørene på markedet.

Uansett hva de gjør så er alt med begrensing på nedlasting.

 

Det er også så utrolig patetisk upload.

Lenke til kommentar
Bra om dette her er sant, veit om alt for mange som har blitt lurt til telenor :p ukompetente foreldre som bestiller det billigste adsl't :p så skal du komme å hjelpe dem med noe å trenger å laste ned no små ting.. og woops.. der hadde vi isdn hastighet.. men men.. fortsatt ikke no adsl for en som bruker linja no særlig

Så vent til du får hår på b... å bestill selv

Lenke til kommentar

Bra for de fleste dette her. Men ikke for telenorhaterne, som det er mange av på dette forumet. De renner jo tom for argumenter etterhvert. De som hyler å skriker på mamma og pappa om nedlastningsbegrensningene, uten at de er i nærheten av å klare å laste ned 30 Gb i måneden. Ihvertfall ikke lovlig, og det er jo begrenset hvor mange årsregnskap som skal hentes. (Det er jo en yndet målestokk) :D

Lenke til kommentar
Bra for de fleste dette her. Men ikke for telenorhaterne, som det er mange av på dette forumet. De renner jo tom for argumenter etterhvert.

Å?

Sett i et litt lengre perspektiv kan jeg ikke se at dette endrer noe på målet til TN med denne bruksbegrensningen, det de er ute etter på lang sikt er og kuppe tjenestemarkedet og hindre at kunden kan fritt velge tjenester fra konkurrerende tjeneste og innholdsleverandører. Desverre er de såpass stor i markedet at de kan gjøre dette og det er et utmerket argument for og holde seg langt unna Online ADSL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...