Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv Stjelenor 704/128 1 GB grense (desverre), og den blir fort brukt opp, men 5 gb er greit nok, Telenor vil nok til slutt innse at de må slutte med GB kvoten, og øke hastighetene litt hvis de fortsatt vil være norges største bredbåndsleverandør... :p

1GB er sykt, 5GB er alt for lite, 10GB er for lite...

 

DET SKAL VÆRE FRI BRUK!

 

 

:love: Glad jeg har NGT :love:

 

Kosepå

Lenke til kommentar
Har selv Stjelenor 704/128 1 GB grense (desverre), og den blir fort brukt opp, men 5 gb er greit nok, Telenor vil nok til slutt innse at de må slutte med GB kvoten, og øke hastighetene litt hvis de fortsatt vil være norges største bredbåndsleverandør...  :p

1GB er sykt, 5GB er alt for lite, 10GB er for lite...

 

DET SKAL VÆRE FRI BRUK!

 

 

:love: Glad jeg har NGT :love:

 

Kosepå

Fint det!

Om du synes det på død og liv ikke engang skal være en teoretisk grense så har du sikkert ikke valgt Telenor. Jeg for min del synes 30 GB er mer enn nok og opplever i praksis ingen grense. Samme som deg med andre ord... (men det betyr ikke at du ville oppleve det samme, det kommer an på hvor mye du laster ned...)

 

Kan bare legge til at jeg ikke engang har opplevd nedetid på det drøye året jeg har hatt Telenor. Er oppkoblet gjennom en bredbåndsrouter og kunne ikke vært mer fornøyd. Dette er gode nyheter!

Lenke til kommentar

704/128 1GB blir til 704/128 5GB - 349,-

704/128 10GB blir til 1024/256 20GB - 399,-

1024/256 30GB blir til 2048/256 30GB - 549,-

1024/256 fri blir til 2048/256 fri - 749,-

 

På tross av at Telenor fortsatt har begrensninger på linjene, gjør dette dem til en av de billigste leverandørene på markedet.

Hvor er det telenor har annonsert dette? har de kommet ut med noen pressemelding enda?

Lenke til kommentar
Har selv Stjelenor 704/128 1 GB grense (desverre), og den blir fort brukt opp, men 5 gb er greit nok, Telenor vil nok til slutt innse at de må slutte med GB kvoten, og øke hastighetene litt hvis de fortsatt vil være norges største bredbåndsleverandør...  :p

1GB er sykt, 5GB er alt for lite, 10GB er for lite...

 

DET SKAL VÆRE FRI BRUK!

 

 

:love: Glad jeg har NGT :love:

 

Kosepå

Fint det!

Om du synes det på død og liv ikke engang skal være en teoretisk grense så har du sikkert ikke valgt Telenor. Jeg for min del synes 30 GB er mer enn nok og opplever i praksis ingen grense. Samme som deg med andre ord... (men det betyr ikke at du ville oppleve det samme, det kommer an på hvor mye du laster ned...)

 

Kan bare legge til at jeg ikke engang har opplevd nedetid på det drøye året jeg har hatt Telenor. Er oppkoblet gjennom en bredbåndsrouter og kunne ikke vært mer fornøyd. Dette er gode nyheter!

30GB holder jo, men det blir for dumt at de har grense enda.

Du må huske å ta prisen i betraktning også da...

Lenke til kommentar

hm. tviler på at jeg hadde lasta ned over 30gb HVER måned, men de månedene jeg evt. hadde gjort det, ville det ha irritert meg noe kriminellt! Selv om det i praksis hadde blitt et relativt lite problem, synes jeg av rent prinsipp at det ikke burde vært begrensninger!

 

Nei, gi meg danske telepriser! :yes:

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mange her som ville ha kjøpt en bil som kan kjøre i 15mil i måneden opptil 200km/t, hvis du overstiger denne grensen så kan du plutselig ikke kjøre fortere enn 30km/t. (Og dette skjer selvsagt en plass mellom oslo og trondheim el. når du har de travelt som bare det)

 

Nå er det sikkert mange som vet at de ikke laster ned mer enn 1-30GB/mnd, men skal også garantere at 80% av norges befolkning ikke vet hva dette vil si.

Nå sitter jeg med 1mbit fra NGT og laster ned mellom 50-100gb/mnd.

 

Det hører også med at telenor ikke vil øke ut-hastigheten på linjene, da det trafikken du sender ut som koster de mest penger.

 

Og avtalen med Icanal høres ut som monopol virksomhet i oppstartsfasen.

 

--

Morten

Lenke til kommentar

Hva om disse såkalte telenor fans'ene slutter å skrive så mye bullshit.

Hvis man liker telenor, javel så skriv det da, men ikke sløs bort andres tid med bullshit.

Hvorfor nekte å skjønne poenget?

Prøv heller å skjønn det agvg skriver.

Den politikken telenor har drevet i flere tiår, er rett og slett ufordragelig.

Og de fortsetter med det den dag i dag.

Endret av Bro2
Lenke til kommentar
Og avtalen med Icanal høres ut som monopol virksomhet i oppstartsfasen.

Det er det, Online vet selvsagt at pengene ikke ligger i og levere linjer men i tjenester og da fortrinnsvis tjenester man selv leverer eller kontrollerer.

Og dermed er kvoter perfekt for og sperre aktører ute.

Lenke til kommentar
Hm, dette er da framskritt i alle fall..

 

Jeg sitter på en 704/128 linje fra telenor, UTEN begrensning, siden jeg har hatt linja i årevis..

 

Hva vil skje med hastigheten på den?

Den har du fortsatt. Du kunne gått for en 1024/256 med 30GB begrensning. Men jeg ville ventet litt. Det vil nok ikke lønne seg for deg å holde på den linja til 550 i måneden hvis de får en bedre løsning med høyere hastighet etc. Ville avventet litt. Du vil jo ha det samme tilbudet som alle andre i telenor

Lenke til kommentar

Vel, dette kan jo bli bra det.... Har selv Tele2 og er fornøyd med det...

 

Det som kan bli morsomt å se, er jo det at Tele2 har jo en prisgaranti i forhold til Telenor.

 

Tele2s Prisgaranti for ADSL

Vi kan garantere et ADSL abonnement for privatpersoner som er billigere enn tilsvarende abonnement hos Telenor.

 

Rabatter og kampanjetilbud er ikke tatt med.

Kostnader for support er ikke inkludert.

Eventuelle fordeler ved å samle alle abonnementene hos en tilbyder er ikke tatt med.

For informasjon om eventuelle geografiske begrensninger henviser PT til den enkelte tilbyders hjemmeside.

Kostnaden for analog- eller ISDN-abonnementet er ikke tatt med i garantien.

Verdiene for opp- og nedlastingshastighet viser "mulig" kapasitet. Eks: for ADSL vil man få oppgitt opp- og nedlastingshastighet som er teoretisk mulig.

Garantien gjelder ikke etablering.

Kilde: Tele2's nettsider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...