Gå til innhold

Counter enheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne noen skrivi en liste over hvem enheter som er bra mot hva. Helst i denne stilen.

Enehet: Hvem enheter denne enheten countrer

Grunt: Fotmen, archer osv. (Dette er neppe riktig countring)

Jeg er nemmelig ikke helt sikke på hvem enheter som er gode mot hva.

Jeg er mest nyskjerrig på orkanne, for jeg syntes de er kulast.

Så for meg holder det om noen skriver hva de forskjellige orce enhetene countrer, og hva de blir countra av.

Hadde vert super snilt om noen ville gjort dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den letteste måten å finne ut hva som er bra mot hva, er å sjekke hva slags armor de har. Deretter kan du sjekke hva slags attack som er bra mot forskjellige armortyper. En tabell her.

TFT: Mellee enheter har som regel heavy armor. Ranged enheter har som regel medium armor. Casters er som regel unarmored, flyvende har som regel light armor. Men er en del unntak fra dette, som feks huntress, hippogryphs og mountain giant.

Dessuten er det det logiske som feks å ikke bygge melee mot air.

Skrevet

Orc: taur+wyv-army med et par shams og et par WDs for lust og heal tar det ALLER meste. Orc har en stor fordel IOM at airen deres gjør masse pierceskade pluss venom - en fordel ingen andre raser har. (Pierce tar magicimmune, annen heavy air gjør ikke.) Helt gjør du som du vil med, selv foretrekker jeg SH pga den vanvittige ultimaten (jaffal kombinert med den hæren).

Skrevet

Sh er en ok helt, men er på langt nær så god som Far Seer, Tauren Chieftain, Naga eller Beastmaster.

Og en slik taktikk er jo ganske sårbar for et godt rush, eller om motstanderen er Undead og har destroyere :)

Skrevet

True true, grunts (og eventuelt noen HHs) frem til wyvs kommer, wyvs er også ganske sterke standalone. Casterne er igrunn valgfritt, har klart meg bra uten, men de setter i alle fall spiss på det såfremt en ikke møter breakers eller destroyers.

Skrevet
True true, grunts (og eventuelt noen HHs) frem til wyvs kommer, wyvs er også ganske sterke standalone. Casterne er igrunn valgfritt, har klart meg bra uten, men de setter i alle fall spiss på det såfremt en ikke møter breakers eller destroyers.

Hvis det ikke er for mange destroyers så kan man prøve å spre ut de forskjellige wardene så ikke alle forsvinner med en gang

Skrevet

Hvis det ikke er for mange destroyers så kan man prøve å spre ut de forskjellige wardene så ikke alle forsvinner med en gang

Word :)

Skrevet
Orc: taur+wyv-army med et par shams og et par WDs for lust og heal tar det ALLER meste. Orc har en stor fordel IOM at airen deres gjør masse pierceskade pluss venom - en fordel ingen andre raser har. (Pierce tar magicimmune, annen heavy air gjør ikke.) Helt gjør du som du vil med, selv foretrekker jeg SH pga den vanvittige ultimaten (jaffal kombinert med den hæren).

Wyvern er vel ikkje akkurat "heavy air" dah, Tier 2 light air vil eg heller kalle det... Tåler minst av alle air units, tar extra dmg fra piercing (som er stort sett det einaste som er AA i bakkeformat)... Men, envenomed spears er jo en kjekk ting selfølgelig..

Skrevet

Wyvs er heavy air IMO, ettersom de gjør ~60 skade. Jeg skal ikke nekte for at de har lite å stille opp med mot mass gargs eller mass archs. Men med såpass mye skade og litt micro kan de herje ganske mye med folk med middelmådig micro. Jeg snakker av erfaring.

Skrevet
Wyvs er heavy air IMO, ettersom de gjør ~60 skade. Jeg skal ikke nekte for at de har lite å stille opp med mot mass gargs eller mass archs. Men med såpass mye skade og litt micro kan de herje ganske mye med folk med middelmådig micro. Jeg snakker av erfaring.

Joa, du har et poeng - men IMO tåler dei for lite til å kallast heavy air...

Heavy air er wyrms, chimaera og gryphons.

Ja, tri/dual orc med SH lvl 6 er morro, stille seg opp midt i en base og bli udødelig :D

Skrevet
Wyverns er geniale med 3 orcer og shadow hunters.

:laugh:

Mannen har rett :cool:

Til trådstarter:

Du kan jo begynne med å se på Armor'n til unitene, F.eks:

Huntress: Unarmored.

Unarmored units er svake mot Siege og Pierce skade, derfor er Demolishere, Mortarteams, Wyverns +++ bra mot f.eks en Huntress.

Grunt: Heavy armor.

Magic river heavy armor i filler, speslielt plagsomt med Hawken til Beastmaster'n, den eter jo Demolishere og grunts til frokost... Jeg har og opplevd en Pheonix som jagde mine halvdøde Tauren en gang, IKKE pent :cry:

Osv, osv..

Skrevet
Wyverns er geniale med 3 orcer og shadow hunters.

:laugh:

Har sett Replayene med deg å JAYhem å Zyt ett eller annet ja. Ganske effektivt det der. Fa*n så irritabelt det må være å spille mot noen som gjør det der.

Skrevet

Big, bad voodoo er en av de dårligste ultimatene, i hvert fall mot erfarne spillere, siden med tanke på at alle de andre enhetene er udødelige, vil jo Alt av fiender fokusere på Shadow Huntern, som ikke kan gjøre noe , siden da blir jo big bad voodoen kansellert (og da er jo poenget borte)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...