jjkoggan Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars skaftetryne32 skrev (5 timer siden): Det du bør huske på er at han til tross for det fremdeles jobber med fyren, som en fanatisk fasist ville gjort. Pence er en fanatisk fascist som prøvde å undergrave demokratiet?
skaftetryne32 Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars jjkoggan skrev (18 minutter siden): Pence er en fanatisk fascist som prøvde å undergrave demokratiet? Du lager nok en stråmann? Er du fysisk ute av stand til å være ærlig?
Fazam Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Filmvenn skrev (5 timer siden): Nå forsøker MAGA-folk å få Trump til å hjelpe til med å saksøke Druski på Twitter på vegne av Erika Kirke. En person som alltid har med seg sine falske tårer for å liksom få sympati. 1
jjkoggan Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars (endret) skaftetryne32 skrev (1 time siden): Du lager nok en stråmann? Det var deg som impliserte at Vance (visepresidenten som Pence) er en fanatisk fascist fordi han er en lojal visepresident til Trump (det var også Pence). Klar bevis er det ikke. Sitat Er du fysisk ute av stand til å være ærlig? Det er ikke uærlig å stille et spørsmål til å illustrere poenget at en kan være en lojal visepresident uten å være en fanatisk fascist. Det er en forskjell mellom et spørsmål og en påstand. Endret 30. mars av jjkoggan
Fatninja Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars 2 hours ago, Fazam said: En person som alltid har med seg sine falske tårer for å liksom få sympati. Tenk om en svart prominent person ble skutt og drept foran familien sin. (Barak Obama?). Hvordan ville det blitt reagert dersom hvite putta på seg black face og parodierte Michelle Obama?
Tussi Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars (endret) Fatninja skrev (3 minutter siden): Tenk om en svart prominent person ble skutt og drept foran familien sin. (Barak Obama?). Hvordan ville det blitt reagert dersom hvite putta på seg black face og parodierte Michelle Obama? Merkelig hvor lite sympati man kan ha for noen mennesker simpelthen fordi man ikke liker meningene deres... Og det var ikke deg jeg siktet til Endret 30. mars av Tussi 1
ForTheImperium Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Selv om den oransje magaen fremstiller sitt regimet folkene går i samme vei og tror på det han tror på, er det interne strider og krangling bak lukket dør?
Atib Azzad Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars 13 minutes ago, Fatninja said: Tenk om en svart prominent person ble skutt og drept foran familien sin. (Barak Obama?). Hvordan ville det blitt reagert dersom hvite putta på seg black face og parodierte Michelle Obama? Blackface i minstrel-tradisjonen dreier seg om å umenneskeliggjøre svarte mennesker, karikere dem og generelt rettferdiggjøre hvorfor de var sett på som mindreverdige både legalt og sosialt i USA, det ble brukt som et virkemiddel for å normalisere slaveri, segregering og lynsjing. Det er ikke sammenlignbart med at Druski latterliggjør Erika Kirk, eller konservative kvinner som henne i USA, Druski peker på en mektig kvinnes hykleri, det er ikke et ledd i å forsvare rettsløshet, kastrering, henging, og umenneskeliggjøring, en karikatur av Erika Kirk er ikke en karikatur av hvite som gruppe, ei heller er det en latterliggjøring av hvordan mannen hennes er drept, sammenligningen er både konstruert og kunnskapsløs, men jeg antar det ikke er du som kan klandres for en så dårlig lesning, men de du leser og kopierer. 4 2
Red Frostraven Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars (endret) JK22 skrev (På 29.3.2026 den 6:08 PM): Republikanerne er muligens ferdig. De kan jo bare lyge hardere. Det gagner dem fremdeles å fremme åpenbare lettavslørte løgner; Noen tror på dem, andre liker det at de lyger og at deres motstandere forholder seg til hva de sier som om de mente det, i stedet for å holde dem ansvarlige for å fremme løgner -- som voksne bør gjøre med løgnere. De bør ikke tas seriøst. De bør kalles sådan, løgnere, hyklere og sjarlataner, som kjennemerke ved deres navn -- sammen med 'republikaner', frem til de har gjort opp for seg: Det er en skam at vi har sluttet å kalle spader for spader, og ikke bruker passende ord på onde handlinger, som det å spre politisk misinformasjon vitterlig er. Det er ondskap. Endret 30. mars av Red Frostraven 5 1
Fazam Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Fatninja skrev (45 minutter siden): Tenk om en svart prominent person ble skutt og drept foran familien sin. (Barak Obama?). Hvordan ville det blitt reagert dersom hvite putta på seg black face og parodierte Michelle Obama? Hva er egentlig sammenhengen her? George Floyd ble drept av et hvitt politi. Det er ingen grunn til å føle mer sympati med mennesker som har ekstreme meninger når disse dør. 5
Fazam Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Tussi skrev (49 minutter siden): Merkelig hvor lite sympati man kan ha for noen mennesker simpelthen fordi man ikke liker meningene deres... Og det var ikke deg jeg siktet til Så det skulle liksom være automatikk i at man skal endre meninger om personer når de dør? Patetisk kalles det. 5
Red Frostraven Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Tussi skrev (1 time siden): Merkelig hvor lite sympati man kan ha for noen mennesker simpelthen fordi man ikke liker meningene deres... Og det var ikke deg jeg siktet til Fyren støttet Trump til det siste. Trump er del av autokratiseringen av verden, en trussel som er langt farligere enn misinformasjonen som har banet vei for autokratiseringen. Misinformasjon -- som Charlie Kirk og andre ondsinnede aktører villig spredte på vegne av det republikanske partiet og Trump -- er grunnen til at USA bokstavelig talt kan være tapt: Det er genuint ikke sikkert at USA overlever hva Charlie Kirk bidro til -- å villede folk så til de grader at de stemte på Trump og republikanere som er uten ryggrad eller hjerte: USA sitt republikanske parti har en av de verste, mest alvorlige, fallene bort fra demokratiske verdier -- og dette er ikke noe nytt, men noen som mange av oss som faktisk følger med på politikk og misinformasjon har advart mot siden 2017: Den nyeste rapporten fra V-dem institute: https://www.v-dem.net/documents/75/V-Dem_Institute_Democracy_Report_2026_lowres.pdf Forstår du ikke at Charlie Kirk er medansvarlig for dette -- gjennom å helhjertet støtte det republikanske partiet? 3 3
Tussi Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Red Frostraven skrev (Akkurat nå): Fyren støttet Trump til det siste. Trump er del av autokratiseringen av verden, en trussel som er langt farligere enn misinformasjonen som har banet vei for autokratiseringen. Misinformasjon -- som Charlie Kirk og andre ondsinnede aktører villig spredte på vegne av det republikanske partiet og Trump -- er grunnen til at USA bokstavelig talt kan være tapt: Det er genuint ikke sikkert at USA overlever hva Charlie Kirk bidro til -- å villede folk så til de grader at de stemte på Trump og republikanere som er uten ryggrad eller hjerte: USA sitt republikanske parti har en av de verste, mest alvorlige, fallene bort fra demokratiske verdier -- og dette er ikke noe nytt, men noen som mange av oss som faktisk følger med på politikk og misinformasjon har advart mot siden 2017: Den nyeste rapporten fra V-dem institute: https://www.v-dem.net/documents/75/V-Dem_Institute_Democracy_Report_2026_lowres.pdf Forstår du ikke at Charlie Kirk er medansvarlig for dette -- gjennom å helhjertet støtte det republikanske partiet? Jeg forstår at du er en av dem som reserverer sin sympati for mennesker med de rette meningene
Red Frostraven Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Tussi skrev (5 minutter siden): Jeg forstår at du er en av dem som reserverer sin sympati for mennesker med de rette meningene ...dE rEtTe MeNiNgEnE. Leste du hva jeg skrev? Er du uenig i at demokratiet er verdt å bevare? Innbiller du deg at demokratiet i USA ikke er truet -- eller har du radikalt andre forestillinger enn forskere på demokrati og politiske eksperter om situasjonen? 5 1
Tussi Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Red Frostraven skrev (Akkurat nå): ...dE rEtTe MeNiNgEnE. Leste du hva jeg skrev? Er du uenig i at demokratiet er verdt å bevare? Innbiller du deg at demokratiet i USA ikke er truet -- eller har du radikalt andre forestillinger enn forskere på demokrati og politiske eksperter om situasjonen? Altså, det der pirker du på hele tiden,helt uavhengig av om det har noe som helst med det en person skriver eller ei.
Fazam Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Red Frostraven skrev (2 minutter siden): Er du uenig i at demokratiet er verdt å bevare? Innbiller du deg at demokratiet i USA ikke er truet -- eller har du radikalt andre forestillinger enn forskere på demokrati og politiske eksperter om situasjonen? Hvem bryr seg om demokrati så lenge fascistene Israel og USA støtter hverandre. Det er det som betyr noe for fanatiske tilhengere av Israel. 4
Red Frostraven Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars (endret) Tussi skrev (4 minutter siden): Altså, det der pirker du på hele tiden,helt uavhengig av om det har noe som helst med det en person skriver eller ei. ...hvorfor er demokratiet i USA truet, eksakt? Er det fordi informerte mennesker har stemt frem republikanere som respekterer demokrati? Eller er det fordi misinformerte mennesker har stemt frem republikanere som IKKE respekterer demokrati? Endret 30. mars av Red Frostraven 2
Tussi Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Red Frostraven skrev (Akkurat nå): ...hvorfor er demokratiet i USA truet, eksakt? Er det fordi informerte mennesker har stemt frem republikanere som respekterer demokrati? Hva har dette med det jeg skrev å gjøre?
Red Frostraven Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Tussi skrev (11 minutter siden): Hva har dette med det jeg skrev å gjøre? Forstår du at demokratiet i USA regelrett er truet? Forstår du hvorfor det er truet -- hvordan det har blitt slik det er, misinformasjonen sin rolle i å bygge dagens republikanske parti? Hvis du gjør, så forstår du jo egentlig at jeg ikke har noen problemer med motstridende meninger. Jeg har problemer med dem som har misinformert befolkningen til å gi støtte til politikerene som har tatt USA til fallet det er inne i, og spesielt dem som har anbefalt folk å stemme på disse politikerene og har løyet på deres vegne. 2
linux-fan Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Litt på siden av tema, men upraktisk å ha veldig mange tema for beslektede saker: https://www.dr.dk/nyheder/udland/nu-ulmer-oproeret-mod-tjekkiets-trump Nu ulmer oprøret mod 'Tjekkiets Trump' Danmark spiller for en plads ved sommerens VM, men der udspiller sig samtidig en helt anden kamp i værtslandet, Tjekkiet. Op mod en kvart million demonstranter har været på gaden de seneste uger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå