Gå til innhold

SocketA (AMD) kjølere


JohndoeMAKT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
smart...  :p

Hehe... Nå har jeg hatt vannkjøling i noen dager, men idle ble 44 grader, og da synes jeg det ikke var verd den sjansen det er og ha vann i pc'en når jeg bare tjente to grader. Når jeg skulle sette på kjølern igjen, pusset jeg den med 1200 papir, og rengjorde cpu'en før jeg la på et perfekt lag med kjølepasta. Det hjalp! Nå er load på 48 grader! Før var det langt over 50. Idle ligger i overkant av 40.

Hvis du har festa slangene bra nok, så er det 99 prosent sjangse for at den lekker.

Men gikk det bare 2c ned!? (med vannkjøling!)

Men åssen luft kjøler hadde (har) du a?

 

mvh Stian_A

Nei, det er ikke 99% sjanse for at det lekker. Det er mye tryggere enn det, men man kan ikke si noe sikkert tall, for det varierer så mye fra sett til sett. Dessuten burde du forstå at noe er galt når CPU'en din er 19 grader. (med mindre du har minusgrader på rommet ditt.)

Lenke til kommentar
Men gutter (jenter) dere har jo ikke tatt meg GigaByte`s kjøler!

Hvis den hadde vært med hadde den banka dritten ut av ALLE andre kanskje untatt Cooler Master AERO 7+, fordi designet til Cooler Master`n er noe av det deiligst i hele verden! andre plass GigaByte-kjøler.

Jeg skal lese et par tester av den Gigabyte kjøleren, men det tar lengre enn fire timer mellom hver gang jeg leser denne tråden.

 

Vurdert å kjøpe ny cpu vifte!? hvis det er 50grader....jeg har 19c med en 120mm bak, og boxed!

For det første så har du A64, og for det andre så er det vanlig å oppgi load temperaturer. Men mest sannsyning stemmer ikke den temperaturen heller?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest et par reviews som denne har jeg bestemt meg for å ikke legge den til listen enda. Når det gjelder ytelse/volum ligger LANGT ned på lista.

4000 RPM og 37dB er uaktuelt når den yter bare litt bedre enn 7000CU på 1500 RPM.

Selv SilentBoost på 2800 RPM (som har finnene lodded fast, og er ikke laget ut av et helt stykke) yter bedre.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har panaflo viften, men her om dagen skjedde det noe dramatisk. Jeg skulle sjekke om en temperatur alarm virket, derfor stilte jeg den 1 grad høyere enn det CPU var, slik at jeg bare kunne holde foran vifta slik at den steg 1 grad. Jeg kikket en annen retning mens jeg ventet, og plutselig mistet jeg litt balansen, slik at neglen min gikk rett inni, og et vifteblad fløy ut av pc'en...  Så nå har jeg satt på en antec vifte som fulgte med kabinettet istedet. Da er idle uten sidedør på 46 grader.

 

gjor det samme med taisol vifta mi: ( den funka forsovit etterpå men den rist å bråka noe *****!!!

skal kansje kjøpe meg aero 7 lite, men er ikke sikker lenger. men det ser ikke ut som di har aero 7+ på komplett lenger: (

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 uker senere...
Hmm.... Tester sier at "SP97" er bedre en "SLK-900" så hvorfor er "SLK-900" på topp?

 

Det er fordi denne sammenligningstesten er grunnlaget:

http://www.overclockers.com/articles373/socketA.asp

 

Her tar de å sammenligner kjølere med fullstendig forskjellige vifter, da sier det seg selv at resultatet ikke er pålitelig.

 

Om dere derimot sjekker denne siden så er det en bedre sammenligning av kjølere:

http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html

 

Her tester de kjølerne med samme stillegående vifte, og får dermed et sammenlignbart resultat. Eneste feilen her er Zalman sine 7000(A)Cu & AlCu kjølere som har en innebygd 92 mm vifte som de ikke kunne bytte ut. Derfor havner denne for høyt opp i forhold til de andre som er testet med samme 80 mm vifte. Beste Socket A kjøler er derfor SP97 med en 92 mm vifte (les testene). I hvert fall i skrivende stund.

 

~Yngve

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hmm.... Tester sier at "SP97" er bedre en "SLK-900" så hvorfor er "SLK-900" på topp?

 

Det er fordi denne sammenligningstesten er grunnlaget:

http://www.overclockers.com/articles373/socketA.asp

 

Her tar de å sammenligner kjølere med fullstendig forskjellige vifter, da sier det seg selv at resultatet ikke er pålitelig.

 

Om dere derimot sjekker denne siden så er det en bedre sammenligning av kjølere:

http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html

 

Her tester de kjølerne med samme stillegående vifte, og får dermed et sammenlignbart resultat. Eneste feilen her er Zalman sine 7000(A)Cu & AlCu kjølere som har en innebygd 92 mm vifte som de ikke kunne bytte ut. Derfor havner denne for høyt opp i forhold til de andre som er testet med samme 80 mm vifte. Beste Socket A kjøler er derfor SP97 med en 92 mm vifte (les testene). I hvert fall i skrivende stund.

 

~Yngve

Det må være feil. Jeg kan personlig garantere at SP-97 tisser på SLK-900...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...