:knallert: Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Hei.. Bare lurte på om noen som vet en lett måte på å sperre MSN i større nettverk... Om det er best å deaktivere lokalt på maskinene eller er det sperrer man kan gjøre på Proxy'n... Tar i mot alle tips!!!
Dr3as Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 knall jo heh.. har et tips.. sperr for nedlasting av dll filer tror jeg det var..
:knallert: Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Skrevet 13. februar 2004 hey sitter på en møte.. me Bert her ja hehe.. oki.. var en fra en annen skole som trengte det..:F THX DREAS!!!!
Irons Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 du kan sperre det i proxy servere(squid) vi gjør det her =D kan poste åssen det gjøres etterpå men du bruker mime tagen i squid...
:knallert: Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Skrevet 13. februar 2004 bruker det eg og.. hadde vært bra det thX!!!!
Simen1 Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 OffT: Hvorfor sperre? Det er jo genialt! OnT: Bruker ikke MSN bestemte porter? I så fall er det bare å sperre de portene det bruker.
Dr3as Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 simen1, dette er på skoler.. og elevene burde kanskje finne på andre ting å gjøre timene :-p Det siste du sier der er greit, men fungerer dårlig på msn 6 da denne kan finne på å bruke port 80, og er den sperret blir det lite surfing, noe man kanskje trenger..
Irons Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Som postet tildligere, MSN bruker spessielle mime typer, som man kan sperre for i proxy serveren, dette gjør at KUN msn bli sperret ikke noe annet, funker fett, desverre
Dr3as Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 sleng dem ut da så skal vi teste litt.. heh.. selv om sperren her funker fint
Irons Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Venter på en mail fra en teknikker kolega i sverige (stooooooor) bedrift, det er de som har satt det opp... Så fort jeg får mailen, for dere configen posta her
oblivian Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 MSN bruker vel litt for mange porter til at jeg hadde giddet å sperre hver port. Sperr heller tilgang til IP/MSN gateway'en...
Irons Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 som lovet her er mime config for deny av msn: acl msn_mime req_mime_type -i ^application/x-msn-messenger$ http_access deny msn_mime
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå