Gå til innhold

MS hacket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med tilgang til denne kildekoden, kan ondsinnede hackere (eller «crackere», som de kalles) finne nye smutthull inn i Windows.

Og hadde det vært opensource hadde hackere verden over allerede funnet disse hullene og tettet dem...

 

Edit: For en uvant tanke, om Windows hadde vært GPL :p

Endret av Cronius
Lenke til kommentar

Det virkar som om koden har lekt ut pga. ei maskin som har vore infisert av Nimda-viruset. Dei fleste antivirus-program nullstiller berre infiserte filer, som med Nimda-viruset stort sett bestod av .eml-filer. Om ein ser på namna på filene som skal vere tilgjengelig, og størrelsen på alle .eml-filene, ser ein at alle .eml-filer har størrelse 0 bytes. Dette betyr at det sannsynligvis har vore Nimda-virus på maskina. Nimda etterlet seg og ei bakdør, og denne vert sjeldan fjerna av anti-virus-program. Dette er mest sannsynlig måten ein har fått tak i kjelden på.

 

Me minnar om at det ikkje er lov å nytte forumet til å spreie kopibeskytta materiale, og slik aktivitet vil føre til utestenging. Men det visste de sjølvsagt allereie. :)

Lenke til kommentar
Jeg testet IE for solaris for et par år siden... det gikk treeeegt. Men er jo interessant om MS vurderer en linux port av f.eks. IE. Men jeg tviler utrilig sterkt på det :)

FreeBSD, kanskje, for der finst i alle fall dotNet. Det verkar nesten som om FreeBSD-greiene er Microsofts open source-alibi, og at dei demonstrativt unngår Linux...

 

Eg klarar ikkje å sjå at dette her får positive følgjer. Det er vel nesten sikkert at nokon vil utnytta denne situasjonen til å svartmala open source-miljøet :(

Lenke til kommentar

Det finnes ingen grunn til at noen fra open-source miljøet skulle ville stjele koden og med mindre MS har bevis for det kan de heller ikke påstå det. Som vi vet finnes de fleste "pirater" på windows-plattformen og det er derfor også ganske tydelig for meg at det er disse som ville stjelt koden. Og en annen ting..

 

On the bright siden betyr dette at MS ikke lenger kan argumentere med at windows er sikrere fordi de har lukket kildekode

Lenke til kommentar

ja, forskjellen på lukket kildekode og åpen når det gjelder sikkerhet, er at den lukkede må være mest mulig lukket for at ingen skal kunne vite om hullene, mens den åpne må være mest mulig åpen, slik at alle kan vite om hullene og tette dem. Altså ble kansje windows plutselig MYE mindre trygt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...