Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To ipadresser dere kan hacke lovelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som om det går an å formatere windows partisjonen mens du er i windows... :roll:

Er faktisk meget mulig at det gikk an i 94... De fleste brukte vel Windows 3.11 da...

trodde ikke det hadde noe å si hvilket OS man kjørte, poenget er vel at man kjører et program fra partisjonen man skal formatere, og derfor går det ikke ann å formatere...

 

correct me if i`m wrong, men trodde dette var det samme som om du prøvde å slette ei fil som var i bruk...og da har det jo lite å si hvor gammel/dårlig fila er ;)

 

edit: 256 innlegg, 256mb ram..hehe :laugh:

Endret av morten2101
Lenke til kommentar
Som om det går an å formatere windows partisjonen mens du er i windows... :roll:

Er faktisk meget mulig at det gikk an i 94... De fleste brukte vel Windows 3.11 da...

trodde ikke det hadde noe å si hvilket OS man kjørte, poenget er vel at man kjører et program fra partisjonen man skal formatere, og derfor går det ikke ann å formatere...

 

correct me if i`m wrong, men trodde dette var det samme som om du prøvde å slette ei fil som var i bruk...og da har det jo lite å si hvor gammel/dårlig fila er ;)

 

edit: 256 innlegg, 256mb ram..hehe :laugh:

Er ganske sikker på at det fungerte å formatere C: fra windows 3.1/3.11. Tror jeg prøvde det på barneskolen en gang...

 

EDIT: 2004 innlegg, 2004 år e. Kr.. hehe :laugh:

 

 

 

:p

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

Hei, det er vinterferie og derfor er det ikke kommet noe svar ennå. De begynner igjen på mandag og da skal det komme en tilbakemelding. Følg med så lenge.

Linux boxen med ip 212.20.204.117 er ikke oppe, men windows boxen med 212.20.204.116 er det bare å hamre løs på.

 

Ha en god helg.

 

;)

Lenke til kommentar
81.29.41.119 kom ijen.. se om dere får til noe...

 

mn ikke formater bare kødd med den

 

Enten er maskina avslått, eller så brukes en firewall som blokkerer alt fra utsida.

 

Starting nmap 3.50 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2004-02-28 22:07 CET

Host 81-29-41-119.adsl.hesbynett.no (81.29.41.119) appears to be up ... good.

 

Initiating SYN Stealth Scan against 81-29-41-119.adsl.hesbynett.no (81.29.41.119

) at 22:07

The SYN Stealth Scan took 366 seconds to scan 1659 ports.

All 1659 scanned ports on 81-29-41-119.adsl.hesbynett.no (81.29.41.119) are: fil

tered

 

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 365.761 seconds

Endret av Wayshot
Lenke til kommentar

det gikk jo å formatere inne i fra DOS... Personlig greide jeg å skrive over boot-partisjonen min (med binær-nuller) på en linux-boks mens den var mounta... Den fortsatte å kjøre... (fikk noen stygge feilmelinger når jeg skulle inn på /boot da...) (skulle egentlig tatt hdb1, ikke hda1...)

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

nå skal vi prøve å dra denna tråden igang igjen.

 

Vi har gjord en del forensiks og det viser seg at Phear har vært veldig flink til å rødde opp etter seg.

 

Vi har logget IP-adressen til Phear.

Incidenten var logget til å ha skjedd den 17.02.2004!

Vi trur trolig at han kom seg inn ved bruk av en Samba exploite, da IDS'en viser at det har vært forsøkt!

Alle passorda var resatt!

Det var tydlig startet en egen webserver da den som vi brukte fikk vi ikke startet og når vi forandret på index.html kom ikke disse forandringene fram på klientene(selv med refresh!)

 

Vi har funnet en del andre ting bland annet at det var lastet opp en del exploites via FTP!

 

Phear har gjort en bra jobb og venter nå bare på at han kommer med en Rapport på hvordan han kom seg inn og evt hva han har gjort!

:w00t:

 

DSE Porsgrunn

Lenke til kommentar
Hei igjen,

 

nå skal vi prøve å dra denna tråden igang igjen.

 

Vi har gjord en del forensiks og det viser seg at Phear har vært veldig flink til å rødde opp etter seg.

 

Vi har logget IP-adressen til Phear.

Incidenten var logget til å ha skjedd den 17.02.2004!

Vi trur trolig at han kom seg inn ved bruk av en Samba exploite, da IDS'en viser at det har vært forsøkt!

Alle passorda var resatt!

Det var tydlig startet en egen webserver da den som vi brukte fikk vi ikke startet og når vi forandret på index.html kom ikke disse forandringene fram på klientene(selv med refresh!)

 

Vi har funnet en del andre ting bland annet at det var lastet opp en del exploites via FTP!

 

Phear har gjort en bra jobb og venter nå bare på at han kommer med en Rapport på hvordan han kom seg inn og evt hva han har gjort!

:w00t:

 

DSE Porsgrunn

Endelig litt aktivitet.

 

Er på jobb nå og har ikke tid til noen avhandling, den kan jeg skrive i kveld.

Men et par ting kan jeg jo si så dere får litt mere å jobbe med. Som for det første at jeg kom meg ikke inn via Samba eller noen av de andre mest kjente daemon'ene, og noen egen webserver ble ikke startet opp. Det nærmeste jeg var apache var "nano /var/www/html/index.html" ..etter å ha innstallert nano vel og merke ;)

Har heller ikke ryddet noe særlig opp etter meg. Lot alle logger være utenom .bash_history.

 

Mvh.

 

Phear

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...