Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To ipadresser dere kan hacke lovelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da jeg var inne på windows boxen (henviser til tidligere innlegg med skjermbilde) var det allerede noen som hadde vært der. årsaken til at jeg vet det var flere suspekte filer på C:\ og ikke minst at nmap rapporterte at maskinen kjørte netbus :p

 

og NEI jeg gjettet meg ikke fram til passordet. hvordan jeg kom inn kan være det samme.

Lenke til kommentar
da jeg var inne på windows boxen (henviser til tidligere innlegg med skjermbilde) var det allerede noen som hadde vært der. årsaken til at jeg vet det var flere suspekte filer på C:\ og ikke minst at nmap rapporterte at maskinen kjørte netbus :p

 

og NEI jeg gjettet meg ikke fram til passordet. hvordan jeg kom inn kan være det samme.

Hva var linken til skjermbildet? *gidder ikke lete*

Lenke til kommentar
Phear, kan ikke du legge ut noe info om "hacket" da?

 

Det er ikke bare meg som lurer på åssen du kom inn tror jeg...

 

 

*Tronaldo*

Info kommer, men de som driver boxen ville forske på det først og poste selv hvordan jeg kom meg inn ..når/om de finner det ut da :)

Lenke til kommentar
da jeg var inne på windows boxen (henviser til tidligere innlegg med skjermbilde) var det allerede noen som hadde vært der. årsaken til at jeg vet det var flere suspekte filer på C:\ og ikke minst at nmap rapporterte at maskinen kjørte netbus :p

 

og NEI jeg gjettet meg ikke fram til passordet. hvordan jeg kom inn kan være det samme.

Hva var linken til skjermbildet? *gidder ikke lete*

http://forum.overklokking.no/index.php?sho...0entry1764125

Lenke til kommentar

Her finnes en del rootkits. blandt annet rathole.c som noen brukte for å komme inn på

HW.nos server(e). en del av rootkitsene er ganske gamle, og hullene kan være

tettet igjen for lengst, men det finnes kits av nyere dato der og.

her finnes også en del hjelpemiddler. begge linkene gjelder hackingen av linux boksen.

 

mod, la linkene stå. det er snakk om å øke sikkerheten på en boks, ikke

prøve å stikke av med kildekoden til win 2000:)

 

edit: hiver like gjerne inn startsiden og. håper posten blir stående.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Phear, kan ikke du legge ut noe info om "hacket" da?

 

Det er ikke bare meg som lurer på åssen du kom inn tror jeg...

 

 

*Tronaldo*

Info kommer, men de som driver boxen ville forske på det først og poste selv hvordan jeg kom meg inn ..når/om de finner det ut da :)

Gikk vel gjennom døra på den upatchede apache-servern kan jeg tenke meg? :p

Lenke til kommentar

Quote Goophy

Hmm, jeg synes nå man ikke skal si hvordan man gjorde det, eller hva man kom inn via.

Slik informasjon kan misbrukes, og jeg tviler på at ingen på dette forumet vil gjøre sånt.

 

Skal man finne ut noe, får man finne det ut selv.

Liten vits i å "lære" alle diverse ting...

 

?

 

Har du tenkt på at noen av oss er systemadminer og gjerne vil sikre serverne og wsene våre bedre gjennom denne informasjonen?

 

bare lurer...

Lenke til kommentar
Quote Goophy
Hmm, jeg synes nå man ikke skal si hvordan man gjorde det, eller hva man kom inn via.

Slik informasjon kan misbrukes, og jeg tviler på at ingen på dette forumet vil gjøre sånt.

 

Skal man finne ut noe, får man finne det ut selv.

Liten vits i å "lære" alle diverse ting...

 

?

 

Har du tenkt på at noen av oss er systemadminer og gjerne vil sikre serverne og wsene våre bedre gjennom denne informasjonen?

 

bare lurer...

Husk at vi har ca. like mange gjester som aktive medlemmer som

stikker innom og leser postingen her forum, bare sjekk ;)

 

Ta heller slike spm på PM.......

Lenke til kommentar
Quote Goophy
Hmm, jeg synes nå man ikke skal si hvordan man gjorde det, eller hva man kom inn via.

Slik informasjon kan misbrukes, og jeg tviler på at ingen på dette forumet vil gjøre sånt.

 

Skal man finne ut noe, får man finne det ut selv.

Liten vits i å "lære" alle diverse ting...

 

?

 

Har du tenkt på at noen av oss er systemadminer og gjerne vil sikre serverne og wsene våre bedre gjennom denne informasjonen?

 

bare lurer...

Husk at vi har ca. like mange gjester som aktive medlemmer som

stikker innom og leser postingen her forum, bare sjekk ;)

 

Ta heller slike spm på PM.......

Hvorfor, å holde tilbake informasjon har aldri hindret noen i å gjøre skade, bare å slå opp i en bok så finner du lett ut hvordan du mekker en atombombe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...