Lurre Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Snublet over en artikkel om en prosessor vifte. Men i inledningen sto det at Flere og flere begynner å bygge egne datamaskiner og de fleste går for billigere løsninger som AMD. Ulempen med billigere løsninger er varme. AMD's prosessorer ligger som regel ca 20-25 grader høyere en Intels prosessorer. Trodde dette var omvendt jeg . Men men d var bare det jeg ville ha svar på her er artikelen btw, hvis noen er interesert http://www.itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=57 NB!! Ikke reklame for denne vifta
Admin'c Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 prescot gir vel 103Watt mens an AMD cpu gir 80-93 watt (husker ikke helt tallene) så da er vel denne diskusjonen over. Grunnen til at de har hatt problemer med varme er nok mangel på gode kjøleløsninger og duron prosessorene (de tidlige, de nye kn jo moddes som bare det). Sitter på en amd xp her og surfer fint på 53 grader med normal romtemperatur og vifte på lav hastighet. Amd cpuer skal tåle rundt 80-90 varierer med hvilken prosessor man har. TALLENE STEMMER IKKE HELT, jeg kan jo umulig huske alle tallene nøyaktig så er du interesert i de så er jo www.google.com og nyhetssider som HW.no fine
rolfar Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Testen i den dærre linken der virker amatørmessig!
endrebjo Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Intel gir generelt fra seg mer varme enn AMD Ligger på under 50°C med klokket 2500+, mens flere jeg har hørt om ligger litt over 50°C med Intel.
AntatraCK Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Jeg har en klokka amd 2500 barton på 2200mhz. Den kjører på 32 grader, men så går volcano 11 vifta ganske godt også da
Knick Knack Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Er en gammel artikkel. Forklarer vel saken. Intels P4 prosessorer er generelt varmere enn de prosessorene AMD lager nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå