Gå til innhold

www.vsdata.no? hvor ble det av dem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da Vsdata er et enkelmannsforetak har du lite å være bekymret for.. Det vil være direkte dumt av han å ikke ordne opp med deg, da han 100% sikkert vil tape en evt rettsak og sitte igjenn med hele regninga. Som enkeltmannsforetak er han selv nødt å dekke inn firmagjeld, hadde vsdata derrimot vært et aksjeselskap, ville hans personlige formue ikke blitt blandet inn. Men da ville han mest sannsynelig også fått vanskeligheter med å skaffe inn kapital ved oppstart av bedriften, langt vanskeligere å få lån til et lite firma som AS enn som enkeltmannsforetak eller ANS.

 

Nå ser jeg også hvorfor han har kalt firmaet VS data, jeg har alltid trodd at dette var et svært lite kreativt navn og en "rippoff" av psdata, men som et enkeltmannsforetak er innehaverens navn nødt å være i firmanavnet.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Tror nesten jeg m ta meg en kjøre tur opp der hvor butikken holdt til i morgen og se om han selger ut varer til fine priser:)

 

Kansje er det 1\3 av vanlig pris på data utstyr...

Hadde ikke vært så værst det nei :)

Tror nok du har lite å glede deg til, tipper komplett eller andre store aktører kjøper opp hele konkursboet, om han er gått konkurs da.

Lenke til kommentar

-

Etter å veksle noen e-mail med vsdata, alt skal ordne seg :)

 

Beklager til Vidar Steindal for feil bruk av mediene (hw.no/e-mail) og ordbruken min.

 

 

var noe frustrert av å bruke 16k på nye deler, og at plutselig vsdata hadde sluttet (forhåndsbetalt hovedkort) og no har jeg ikke noen penger igjen, så hva gjør man med ny splitter pc deler, etter å ha brukt opp alle sparte penger, og ikke ha hovedkortet?

 

 

Men etter å veksle da email, ser alt bra ut.

 

 

Så... om butikken hadde fortsatte i drift, had jeg nok ambefalt den til alle dere for gode priser og god kunde behandling/seriøse).

-

Lenke til kommentar
Hvis VSdata er slått konkursj har du ikke noen krav om og få refundert pengene eller få varene, hvis firmaet er tomt for penger er det ikke eier sitt ansvar og refundere fra sin egen lommebok.

Handler derfor bare fra butikker jeg er sikker på går bra eller som har vert en stund og er ingrodd på markedet.

Som foreksempel Komplett.no eller MPX.

 

Men kan jo håpe på at det ordner seg. :yes:

Ikkje gløm psdata.

 

 

Tror nesten jeg m ta meg en kjøre tur opp der hvor butikken holdt til i morgen og se om han selger ut varer til fine priser:)

 

Kansje er det 1\3 av vanlig pris på data utstyr...

 

Når eg bestilte fra dei så stod hattelco som avsender.

Lenke til kommentar
Hvis VSdata er slått konkursj har du ikke noen krav om og få refundert pengene eller få varene, hvis firmaet er tomt for penger er det ikke eier sitt ansvar og refundere fra sin egen lommebok.

Handler derfor bare fra butikker jeg er sikker på går bra eller som har vert en stund og er ingrodd på markedet.

Som foreksempel Komplett.no eller MPX.

 

Men kan jo håpe på at det ordner seg. :yes:

Så lenge dette er et enmannsforetak så er han i utgangspunktet pliktig å dekke inn firmagjeld med private middler..

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som skjer med garantisaker her? Iflg. norsk lov har man jo 2 års garanti. Jeg kjøpte nettopp en DVD-brenner fra vsdata og lurer på hvor jeg skal henvende meg hvis det skulle skje noe med den. (Håper jo ikke det gjør det da...)

Da henvender du deg direkte til produsent.

 

Har hatt erfaring med garantisak direkte med produsent én gang, det var Abit. Jeg forklarte at jeg hadde klokka så biosen gikk til ******, de sendte meg ny bios fra nederland som ankom kostnadsfritt i løpet av en uke :thumbup:

 

Så er det en LG DVD så sender bare leter du frem support-postadressen til LG og skriver en høflig mail på engelsk.

Lenke til kommentar

Spaniolen, det heter Utropstegn ikke oppropstegn, det heter også anbefaling med N ikke med m , og istedet for at du kjefter og smeller mot folk som vil hjelpe deg bør du heller være takknemlig for at du i det hele tatt får svar, hadde jeg møtt deg en annen plass og du ville forklart meg problemet ditt på denne måten tror jeg at jeg bare ville ledd av deg , så skjerp deg litt.

Endret av worldin
Lenke til kommentar
Spaniolen, det heter Utropstegn ikke oppropstegn, det heter også anbefaling med N ikke med m , og istedet for at du kjefter og smeller mot folk som vil hjelpe deg bør du heller være takknemlig for at du i det hele tatt får svar, hadde jeg møtt deg en annen plass og du ville forklart meg problemet ditt på denne måten tror jeg at jeg bare ville ledd av deg , så skjerp deg litt.

Hvis du leser Spaniolen's siste innlegg(Nr. 10 side3),ser du at han beklager

div ting...

Er vel ikke nødvendig å kritisere skrivefeil,kan jo være en grunn til at han kaller seg Spaniolen.... :roll:

Lenke til kommentar

Etter mine rettsprinsipper burde han komme langt frem i køen i konkursboet, han har jo betalt for noe han ikke har fått...this shit pisses me off...

 

En ting til: Ikke ett vondt ord til Hardware om prisguiden... :thumbs:

 

Og enda en ting: Han som sa du skulle betale på forskudd visste hvor elendig stilt det var med firmaet...

Endret av gundik
Lenke til kommentar
Noen som vet hva som skjer med garantisaker her? Iflg. norsk lov har man jo 2 års garanti. Jeg kjøpte nettopp en DVD-brenner fra vsdata og lurer på hvor jeg skal henvende meg hvis det skulle skje noe med den. (Håper jo ikke det gjør det da...)

Står ingenting om garanti i norsk lov, garantien er noe produsent ikke butikk lover.. Så får du feil på et abit HK så kontakter du bare abit osv.. Men i følge norsk lov har du fem års reklamasjonsrett, denne kan du egentlig bare glemme om ikke Vsdata som foretak blir kjøpt av en annnen aktør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...