Gå til innhold

www.vsdata.no? hvor ble det av dem?


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se at vi på noen måte har anbefalt VS Data slik du hevder?

Ok, sorry for oppropstegnene, etc...

 

Hvis jeg søker på ett produkt hos dere (i prisguiden) og den første er vsdata.no (som billigste), er ikke dette en ambefaling til meg?? <-- Dere sier jo at vis jeg kjøper det her for jeg den billigere enn andre webshoper!

 

Også har dere en slags poeng dere gir til butikkene/webshopene og så vidt jeg husker hadde den bra her og.

 

Er dette ikke å ambefale da??

Det er brukerne (oss) som gir poeng... ikke Hw.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er brukerne (oss) som gir poeng... ikke Hw.no.

Ok da, men jeg skal prøv å kontakte han Vidal (vs fyren) og ordne opp med han, går ikke det, så har jeg en advokat + forbrukerrådet i min favør.

 

Så vi for se hva som skjer. Skriver nok mere, når jeg har fått avklart noe.

 

Takk for deres svar og hjelp. (og sorry for ??? og slik, men er nok noe forbanna)

Lenke til kommentar

Hvis jeg søker på ett produkt hos dere (i prisguiden) og den første er vsdata.no (som billigste), er ikke dette en ambefaling til meg?? <-- Dere sier jo at vis jeg kjøper det her for jeg den billigere enn andre webshoper!

 

Også har dere en slags poeng dere gir til butikkene/webshopene og så vidt jeg husker hadde den bra her og.

 

Er dette ikke å ambefale da??

Prisguiden viser kun billigste priser i sortert rekkefølge, vi foretar ingen som helst "prioriteringer" her. De butikkene med billigst pris på ett produkt, dukker opp først på "listen". De anbefaler dermed seg selv :) Alle butikker som oppfyller et visst minstekrav kommer med i prisguiden. Vi viser kun prisene. Det er ingen anbefaling fra vår side og sier ingenting om hva du kan forvente deg av webshopen med tanke på service, leveringstid etc. Til dette har vi webshopguiden, hvor det ikke vi som setter karakterene på butikker i webshopguiden, men brukerne selv. Til syvende og sist kan man også forhøre seg på forumet, om man er usikker på en netbutikks seriøsitet.

Lenke til kommentar

Foretakket er såvidt jeg kan se ikke slått konkurs, men har pådratt seg 3 inkassosaker:

 

STEINDAL VIDAR DATA

SAGSTADVEGEN 31

Organisasjonsnr 970007091

5243 FANA

Telefon 55110508

Telefaks 55911190

 

 

Kommune - Fylke BERGEN - HORDALAND

Registrert 23.05.2001

Daglig leder STEINDAL VIDAR Antall ansatte 0

 

11 IKKE KREDITTVERDIG

 

Ansvarlige deltagere

 

Navn: STEINDAL VIDAR Fødtselsdato/Foretaksnr: 04.06.71

 

Antall anmerkninger funnet: 4

 

Betalingsanmerkninger

 

Type Antall Sum Antall oppgjort Sum oppgjort

Inkassosak 3 37.996 0 0

Dom i pengekrav 0 0 0 0

Utlegg/utpanting 0 0 0 0

Ikke søkegod/Insolvent 0 0 0 0

 

To ferskeste betalingsanmerkninger

 

Registrert Kreditor Type Beløp Status

28.11.2003 P.A. STEMPELFABRIKK Inkassosak 467

07.07.2003 ÅDNEKVAM & SØNNER AS Inkassosak 36.283

Lenke til kommentar

En får hverken sympati eller lyst å hjelpe når en oppfører seg slikt. HW.no har da inget grunnlag for å kvalitetssjekke alle som selger via internet. Og det at andre gir gode karakterer basert på sine egne erfaringer gjør dem da alt fra ansvarlig hva som skjer med deg.

Lenke til kommentar
Vi skal ellers ikke ha privat kontaktinformasjon etc. i slike offentlige tråder, dette kan man ta over PM eller e-post.

Jeg kan ikke helt se at relevante opplysninger fra Brønnøysund er private opplysninger. Dette er høyest offentlige opplysninger som absolutt ikke skal sensureres på dette fourmet.

Informasjonen fra brreg.no er naturligvis ikke "privat konktaktinformasjon", siden dette er offentlig og lett tilgjengelig. Jeg tenker mer på ting som privat bostedsadresse, privat telefon, informasjon om familie/slekt etc.

Lenke til kommentar

Bare sånn praktisk:

Dersom VSDATA ikke er konkurs *må* han innfri alle pengekrav. I og med at det er et enkeltmannsforetak står mannen selv med ubegrenset økonomisk ansvarlig for driften. Det betyr at alle pengene han får mellom hendene automatisk går til kreditorer, til alle er fornøyde.

Lenke til kommentar

Spanjolen: VSData er et enkeltmannsforetak, dvs. at innehaver er ansvarlig for alle forpliktelser som hviler på foretaket. Foretaket og innehaver er i denne sammenheng en og samme person. Har du forhåndsbetalt et hovedkort som du ikke får, har du rett til å heve kjøpet og kreve tilbakebetaling. Har du fremsatt noe krav om tilbakebetaling? Jeg foreslår at du ringer vedkommende og krever å få pengene betalt. Dersom oppgjør ikke skjer må du gå veien om vanlig innkreving.

 

For øvrig taper du ikke ditt krav om det åpnes konkurs hos VSData. Formålet med konkursen er å realisere alle eiendelene til VSData (her: innnehaveren) og fordele dette forholdsmessig på kreditorene som har meldt sine krav. Når konkursen er avsluttet har du fremdeles ditt krav i behold (inntil foreldelse etter 3 år).

 

Uansett, i stedet for å kontakte alle mulige tredeparter som kan hjelpe deg, vil jeg anta at du kan komme langt med å snakke med innehaver.

 

Edit: Tyldum: Det er vel ikke noe automatikk i at pengene innehaveren mottar skal gå til kreditorene. Her som ellers vil dette bero på betalingsvilje og -evne.

Endret av roolf
Lenke til kommentar

Eg har bestilt datadeler for 13000,- derfra...

 

Er det mulighet for at dette vil komme eller er det bare

å bestille på nytt fra en 'seriøs' aktør?

 

Kem har så rett hvis eg plutselig skulle sitte igjen med dobbelt

opp av det eg bestilte? Eg har på ingen måte lyst, eller økonomi,

til å sitte igjen på den måten.

 

Vs data svarer jo ikkje på mail eller telefon, og eg trenger ny datamaskin!

Derfor meier eg at det er vs data sitt problem. Eller?

Lenke til kommentar

Hvis VSdata er slått konkursj har du ikke noen krav om og få refundert pengene eller få varene, hvis firmaet er tomt for penger er det ikke eier sitt ansvar og refundere fra sin egen lommebok.

Handler derfor bare fra butikker jeg er sikker på går bra eller som har vert en stund og er ingrodd på markedet.

Som foreksempel Komplett.no eller MPX.

 

Men kan jo håpe på at det ordner seg. :yes:

Lenke til kommentar
Hvis VSdata er slått konkursj har du ikke noen krav om og få refundert pengene eller få varene, hvis firmaet er tomt for penger er det ikke eier sitt ansvar og refundere fra sin egen lommebok.

Handler derfor bare fra butikker jeg er sikker på går bra eller som har vert en stund og er ingrodd på markedet.

Som foreksempel Komplett.no eller MPX.

Sitert fra min bedriftsøkonomi-bok på høyskolen. Der står det om enkeltmannsforetak:

 

Eieren er personlig ansvarlig for bedriftens gjeld med hele sin private formue.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Hvis VSdata er slått konkursj har du ikke noen krav om og få refundert pengene eller få varene, hvis firmaet er tomt for penger er det ikke eier sitt ansvar og refundere fra sin egen lommebok.

Handler derfor bare fra butikker jeg er sikker på går bra eller som har vert en stund og er ingrodd på markedet.

Som foreksempel Komplett.no eller MPX.

Sitert fra min bedriftsøkonomi-bok på høyskolen. Der står det om enkeltmannsforetak:

 

Eieren er personlig ansvarlig for bedriftens gjeld med hele sin private formue.

 

:yes:

:yes:

Lenke til kommentar
Hvis VSdata er slått konkursj har du ikke noen krav om og få refundert pengene eller få varene, hvis firmaet er tomt for penger er det ikke eier sitt ansvar og refundere fra sin egen lommebok.

 

Hey, hey. Tror ikke du har helt rett her. Det du sier er nok riktig i tilfelle et AS, men etter hva jeg så lenger oppe i tråden så er VS Data et enkeltmannsforetak. Dette betyr i klartekst at innehaveren er personlig ansvarlig for alle forpliktelser foretaket har pådratt seg. Slik jeg har forstått det så vil en konkurs her si det samme som at eier blir slått personlig konkurs. Nå skal ikke jeg bombastisk påstå at jeg har 100% rett her, men er rimelig sikker.

 

Handler derfor bare fra butikker jeg er sikker på går bra eller som har vert en stund og er ingrodd på markedet.

Som foreksempel Komplett.no eller MPX.

Det er jo heller ingen sikkerhet i seg selv å handle fra disse. Disse kan jo likegodt gå konkurs som alle andre. Hvor mange trodde at Enron skulle kollapse? Eller at Kværner skulle havne så til de grader på kanten av stupet som de var for ikke _så_ veldig lenge siden.

 

Forøvrig; der hvor intet er har selv keiseren tapt sin rett :|

 

Tror du gjøre lurest i å legge alle kluter til for å komme i kontakt med innehaveren og forsøke å løse dette direkte med ham først _før_ alle mulige andre blandes inn (som nevnt legger oppe)

 

mvh

Poul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...