Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?


Anbefalte innlegg

Midnight Choir.

 

Er vel eneste vokalisten som klare å få frem gåsehud på meg. Han synger med sjel, man kjenner virkelig at han synger.

 

(selfølgelig er det jo mange andre som har bra vokal, men JEG synes nå Paal Flaata har den feteste vokalen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anders Fridén (In Flames) har fet stemme i de råere partiene, men de rolige partiene takler han ikke like godt.

 

Da synes jeg Bjørn Strid i Soilwork er bedre.

 

En annen bra er Frediablo fra Deride og Grimfist. Han synger tøft!

 

Men de beste innen sjangerne Hard rock og metal, er uten tvil Bruce Dickinson og Phil Anselmo (fra Cowboys....og utover).

 

I rock generelt er det vanskelig å komme utenom Freddie Mercury.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Vokalen til Dream Theatre er tiltider GRUSOM, har noen hørt deres cover av Master of Puppets (live) feks? Tragisk...

Holdt på å dø på meg når jeg hørte det sjøl :D

Vel, nå tror jeg faktisk de var ganske "uheldig" med den sangen der på det tidspunktet (hvis vi tenker på samme video). James LaBrie er egentlig driiitflink til å synge, noe man oppdager etter å ha sveipet gjennom et par av de "gamle" sangene til DT.

 

Hvis du av en eller annen merkelig grunn skulle synes LaBrie synger dårlig, så tar DT dette glatt igjen ved å ha en av verdens beste gitarist (John Petrucci). Jeg kan jo også legge til at Jordan Rudess (keyboard), Mike Portnoy (trommis), og John Myung (bass) er ranket rimelig høyt.

 

Forøvrig kan jeg si at jeg digger stemmen til vokalisten i Muse, den er så særegen på en helt spesiell måte. Vokalisten i Placebo er også ganske dugendes :)

Lenke til kommentar

Her er de jeg synest at synger best (både band og solo artister): Iron Maiden, Helloween, Ozzy, Kiss, Aerosmith, Dimmu Borgir (bedre Black-Metal stemme har jeg aldri hørt! Dessuten har bassisten en veldig god stemme), Slayer og til slutt ACDC (synd at vokalisten er død!). :p

 

Kurt Nilsen har også en veldig god stemme, men musikken han lager er elendig.

Lenke til kommentar

James Hetfield fra Metallica har en helt rå og allsidig stemme. Veldig bra :thumbup:

 

Shagrath fra Dimmu Borgir har også en meget karakteristisk stemme, og jeg hører med en gang at det er han som "synger" (vræler) ;)

 

and the annual leifie goes to..... rlz!

Endret av rlz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...